دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی باید همیشه تابلوی پیش روی ما باشد/ استان خراسان جنوبی پایین‎ترین نرخ جرم و جنایت را دارد

دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی باید همیشه تابلوی پیش روی ما باشد/ استان خراسان جنوبی پایین‎ترین نرخ جرم و جنایت را دارد

دادستان کل کشور گفت: برای حفظ و بقای اسلام، دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی باید همیشه تابلوی پیش روی ما باشد.

حجت‎الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جشن بزرگ غدیر و در اجتماع با شکوه مردم شهرستان زیرکوه که در مصلی شهر حاجی‎آباد برگزار شد، با بیان اینکه غدیر پیوند رسالت و امامت بود، اظهار داشت: جریان رهبری انسان در زمین انقطاع ندارد و این رهبری و پیوند بین رسالت و امامت در غدیر محقق شد.

وی روز غدیر را روز وحدت و برادری و کنار زدن کدورت‌ها دانست و تصریح کرد: غدیر رمز ائتلاف جامعه اسلامی است و حضرت علی(ع) رمز وحدت جامعه اسلامی و نجات‌بخش انسانیت بود و غدیر گمشده عالم امروز است.

دادستان کل کشور عاشورا را رمز احیای دین و رسالت رسول و ولایت ولی دانست و گفت: اگر عاشورا نبود،‌ امروز از دین اسلام برای ما چیزی نمانده بود.

رئیسی با اشاره به حادثه غم‎انگیز منا گفت: حدود 5 هزار نفر در حال انجام مناسک حج،‌  لب‎تشنه و مظلوم در شرایطی بسیار سخت و جانکاه جان دادند و اما با همه شرایط مصیبت‎بار   این حادثه، وقتی به یاد عاشورا و سختی‎های اهل بیت در این واقعه جانسوز می‎افتیم، تحمل این مصیبت بزرگ برایمان آسان می‎شود.

وی تصریح کرد: عاشورا برای همه مسلمانان درسی بود که باید برای بقای دین اسلام در مقابل ظلم و ستم ایستاد، مقاومت کرد و با استقامت و پایداری از دین اسلام دفاع کرد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: برای بقا خون‎های ریخته شده در عاشورا و حفظ و بقای اسلام، دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی باید همیشه تابلوی پیش روی ما باشد.

رئیسی افزود: نظام سلطه با امپراطوری خبری، حکومت‎های دست‎نشانده در منطقه، اهانت به ساحت پیامبر و جهان اسلام و اختلاف افکنی و تفرقه بین نژادها، مذاهب و قومیت‎ها می‎خواهد به حرکت استکباری خود ادامه دهد اما ، امام امت پرچم استکبارستیزی را به دست گرفت و ملت با بصیرت ایران اسلامی به دنبال امام و رهبری در راه مبارزه با استکبار حرکت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای دشمن ثابت شده است که ملت ایران با اراده و اتکا به نفس ایستاده‎اند و ملت‎های دیگر منطقه نیز به برکت خون شهدا هویت خود را شناخته و بیدار شده‎اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در عالم اتفاق مهمی در حال وقوع است و آن زمینه‎سازی برای ظهور حضرت مهدی موعود است و این نوید الهی است که عالم به دست مبارک ایشان پر از عدل و داد خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این مکتب، مکتب انتظار، خودباوری، خداباوری،‌ مقاومت، دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی است، گفت: ما تصورمان این است که نظام استکبار در مقابل بعثت نبی، غدیر علی، عاشورای امام حسین(ع) و مقاومت مردم یارای مقابله را ندارد و نخواهد داشت.

استان خراسان جنوبی پایین‎ترین نرخ جرم و جنایت را دارد

رئیسی ادامه داد: استان خراسان جنوبی با وجود مرزی بودن و داشتن مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان پایین‎ترین نرخ جرم و جنایت را دارد و این به فرهنگ و دینداری مردم این منطقه برمی‎گردد.

وی تاکید کرد: مردم مومن این استان باید قدر این سرمایه بزرگ دلدادگی به خداوند و فرهنگ دینی که انسان را در مقابل همه هجمه‎های دشمنان حفظ می‎کند بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز خدمت کردن به مردم برای ما افتخار بزرگی است،‌ افزود: هیچ فخری برای ما بالاتر از اینکه خود را خدمتگذار مردم بدانیم وجود ندارد.

به گزارش فارس دادستان کل کشور پس از این مراسم با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان زیرکوه با جمعی از مسئولان و علمای اهل شیعه و سنت شهرستان زیرکوه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.