آرشیو اخبار

همکاری دولت و مجلس برای تقویت طرح در دست بررسی بانکداری جمهوری اسلامی ایران

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر رئیسی مقرر شد؛

دولت و مجلس برای تقویت طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون مراحل بررسی خود را در مجلس می‌گذراند، همکاری می‌کنند.

آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده اصلاح شد

در جلسه امروز هیات دولت؛

با تصویب هیئت وزیران در جلسه بعد از ظهر امروز یکشنبه دولت، اعتبار لازم به منظور مدیریت خشکسالی و تکمیل عملیات پروژه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج در استان کردستان اختصاص یافت.

تالاب انزلی در حد امکان احیا گردد تا نقشه سوداگران برای سواستفاده از این مجموعه ذی‌قیمت خنثی شود

دکتر رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسئولان حفاظت محیط زیست و مسئولان انتظامی و امنیتی نباید اجازه دهند عده‌ای منفعت‌پرست مجموعه‌های ذی‌قیمت برای کشور و ملت را تغییر دهند، اظهار داشت: برای خنثی‌کردن نقشه سوداگران، تلاش کنید بخش آسیب‌دیده تالاب انزلی در حد امکان احیا شده و به حالت قبل بازگردد.

فعال شدن تعاونی‌ها از مصادیق و جلوه‌های مهم راهبرد مردمی‌سازی دولت است

آیت‌الله رئیسی در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر:

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش نقش بخش تعاونی در اقتصاد کشور، دستگاه‌های اجرایی دارای مسئولیت در حوزه تعاون را مکلف کرد، حداکثر در یک ماه آینده، گزارشی از دلایل کاستی‌های موجود در اجرای سند ملی تعاون و راهکارهای تحقق کامل اهداف این سند ارائه کنند.

۱۰ مأموریت دکتر رئیسی برای تحول بانک مرکزی

در نظارت ستادی بانک مرکزی صورت گرفت؛

رئیس جمهور تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانک‌ها، توقف رشد سالیانه نقدینگی، اصلاح سبد ذخایر ارزی متناسب با نیازهای سرمایه گذاری و تجاری کشور، توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرآیند وثیقه‌گذاری، فعال سازی حساب تجاری، تقویت سامانه‌های نظارتی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از جمله ماموریت‌های اصلی بانک مرکزی عنوان کرد.

مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند

دکتر رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور «تزریق دز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور‌ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرتها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

ابلاغ قانون اصلاح بند «ز» تبصره(۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

در نامه آیت الله رئیسی به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه مطرح شد؛

رئیس جمهور «قانون اصلاح بند «ز» تبصره(۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

تجربه یکسال گذشته نشان داد که با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات کشور را به سرعت رفع کرد

رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی طرح عظیم آبرسانی غدیر:

رئیس جمهور در پنجمین سفر خود به استان خوزستان که به ممنظور افتتاح رسمی طرح عظیم آبرسانی غدیر انجام شد، اظهار داشت: اجرای این طرح در ۱۰ ماه به جای حداقل ۳ سال پیش‌بینی، این امیداواری را ایجاد کرد که می‌توان اجرای طرح‌های مرتبط با رفع تنش‌های آبی کشور را با سرعت بیشتر انجام داد.

مشکل راه مواصلاتی این منطقه با اولویت دنبال خواهد شد تا پیشرفت منطقه تسریع شود

دکتر رئیسی در جمع مردم روستای محروم احمدفداله:

رئیس جمهور در بازدید از روستای محروم و دورافتاده احمدفداله، پس از گفت‌وگوی رودررو با مردم، به آنها در خصوص پیگیری رفع مشکلات‌شان خصوصا در زمینه جاده مواصلاتی این منطقه، قول مساعد داد.

دیدار آیت‌الله رئیسی با مردم منطقه محروم و دورافتاده «احمد فداله» دزفول

رئیس جمهور که برای افتتاح طرح عظیم آبرسانی غدیر برای پنجمین بار در یکسال سپری شده از آغاز فعالیت دولت مردمی، به استان خوزستان سفر کرده است، در جریان بازدید از بخش‌هایی از این طرح در بخش شهیون شهرستان دزفول، در جمع مردم منطقه محروم و صعب العبور «احمدفداله» حضور یافت.

دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت تمام توان خود را برای ارتقای بهره‌وری در کشور به کار گیرد

دکتر رئیسی در اجلاس روسای دانشگا‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری:

رئیس جمهور توسعه و تعالی کشور را در گروی نقش‌‌آفرینی همه‌جانبه نهاد علم در کشور دانست و از دانشگاهیان خواست، توان تحقیقاتی و پژوهشی خود را به افزایش بهره‌وری در کشور متمرکز کنند.

گفتگوی تلفنی دکتر رئیسی با مراجع عظام تقلید به مناسبت هفته دولت

رئیس جمهور به مناسبت هفته دولت در تماس های تلفنی جداگانه با مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و سبحانی گفتگو و اقدامات دولت در سال گذشته را برای ایشان تشریح کرد.

شعر آئینی در دهه های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی به شکوفایی و درخشندگی کم نظیری رسیده است

آیت الله رئیسی در پیامی به جشنواره جهانی شعر آئینی:

رئیس جمهور با بیان اینکه شعر آئینی به برکت انقلاب اسلامی به شکوفایی کم نظیری رسیده است و این شجره طیبه هر آن به اذن خدا ثمری تازه می دهد و من معتقدم این هنوز از نتایج سحر است، تصریح کرد: میراث عظیم و شکوهمند شعر دینی از دل تاریخی پر از رنج، به شما شاعران این عصر رسیده است و تنها با حقگویی و عدالتخواهی است که می توان شکر این نعمت را به جا آورد.

نظام و ساختار اداری باید با هدف ارتقای کارآمدی و تحقق عدالت مورد بازنگری قرار گیرد

دکتر رئیسی در هفدهمین جشنواره شهید رجایی:

رئیس جمهور تحول ساختاری در نظام اداری را ضرورت دستیابی به عدالت در کشور دانست و بر رصد و ارزیابی مستمر نهادها و کارکنان دولت در راستای صیانت از جهت‌گیری‌های کلان دولت مردمی تاکید کرد.

دکتر رئیسی فرارسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست وزیر این کشور تبریک گفت

در پیام‌هایی جداگانه؛

رئیس جمهور در پیام‌هایی جداگانه فرارسیدن روز ملی مالزی را به «عبدالله رعایه‌الدین المصطفی بالله شاه» پادشاه و «داتو سری اسماعیل صبری یعقوب» نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

ضرورت اقدامات عملی دولت و استانداران برای ارتقای امید و اعتماد مردم

آیت‌الله رئیسی در جلسه مشترک دولت و استانداران برای پیگیری رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب؛

رئیس جمهور راهبردهای ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی را نقشه راه دولت در اداره کشور خواند و بر ضرورت صیانت از امید و اعتماد مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری مهم‌ترین توفیق دولت در یک سال گذشته بوده است، تاکید کرد.