آرشیو اخبار

آیت الله رئیسی: سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد

در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان کردستان؛

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد، گفت: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم اما سخن از کوله بری نیست بلکه کوله بری باید ساماندهی شود.

تصویب اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان زنجان

رئیس قوه قضاییه گفت: قریب به ٣٠٠ میلیارد ریال براى رفع مشکلات دادگسترى‌ها، زندان‌ها، پزشکى قانونى و برخى از مشکلات شوراهاى حل اختلاف استان زنجان تصویب شد.

آیت الله رئیسی پای درد دل کارگران زنجانی نشست

گروهی از کارگران یکی از کارخانه‌های استان زنجان که به علت واگذاری نادرست کارخانه شان به بخش خصوصی، با مشکلات مالی و معوقات طولانی‌مدت روبرو شده‌اند، با رئیس قوه قضاییه دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند.

هیچ سازمانی و اداره‌ای در کشور نباید به اسم قدرت و وابستگی به سازمان و اداره، تعرض به بیت المال داشته باشد

رئیس قوه قضاییه در شورای اداری استان زنجان:

رئیس قوه قضاییه گفت: هیچ سازمان و اداره‌ای نباید به خود اجازه نقض قانون و تعرض نسبت به بیت المال را بدهد و به اسم قدرت و وابستگی به یک سازمان و اداره، در بستر رودخانه کاری انجام دهد یا زمین‌ها و مراتع را تصرف کند؛ نباید این گونه باشد.

آیت الله رئیسی: صلاحیت شورای حل اختلاف را احیا کردیم

در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان؛

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بنای ما در شورای حل اختلاف آن است که ظرفیت صلح و سازش را بیش از پیش احیا کنیم، گفت: برخی فکر می‌کنند ما ایجاد صلاحیت کرده‌ایم درحالیکه اینگونه نیست و ما صلاحیت شورای حل اختلاف را احیا کردیم.

مدیرانی که در دوره آن‌ها تصرفات صورت گرفته باید پاسخگو نسبت به‌ترک فعل خودشان باشند

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر معلوم شد که مسئول و مدیری در زمان خودش، مراقبت لازم را انجام نداده و علیرغم داشتن اختیار، از اختیارات خود برای پیشگیری استفاده نکرده است و این اراضی مورد تصرف قرار گرفته است، جای سئوال از این مدیر وجود دارد ولو اینکه از سنوات سابق باشد.

باید با تلاش دولتمردان چهره کریه فقر از چهره زیبای استان زنجان برطرف شود

آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان زنجان:

رئیس قوه قضاییه گفت: با همه توسعه یافتگى استان زنجان و کارهایى که انجام شده و باید از همه آن‌ها تقدیر کرد، راه براى پیمودن بسیار است و باید با تلاش دولتمردان چهره کریه فقر از چهره زیباى این استان و مردم عزیز آن برطرف شود.

گمرک باید به عنوان یک برج دیدبانی در حوزه اقتصادی عمل کند

آیت الله رئیسی در نشست با فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان:

رئیس قوه قضاییه گفت: چشم گمرک همیشه باید مثل آن ماموری که در برج دیدبانی مرزبانی می‌کند، باز باشد و به عنوان یک برج دیدبانی در حوزه اقتصادی عمل کند.

سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد، ادامه داد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته که دست‌های پشت پرده‌ای هستند و کانتینری بلکه کانتینر‌هایی و نه یک محموله بلکه محوله‌های را از شهری به شهری جابجا می‌کنند، مسئله اساسی است.

انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه به دنبال نفی آن عملکرد‌ها نیستیم و حتما عملکرد‌ها و گزارش‌های دستگاه‌ها درست است، گفت: آنچه که انجام می‌شود با آنچه که باید انجام شود تفاوت دارد و وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد و باید این فاصله را کم کرد.

موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار می‌دهیم

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس:

رئیس قوه قضاییه گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی مردم با مسائلی مواجه هستند که بحمداله گام‌هایی در جهت رفع مشکلات برداشته شده است و ما هم در این سفر مسائل مختلف به ویژه صادرات و وارادات که این استان یکی از محورهای صادرات و واردات کشور است و موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار می‌دهیم.

مردم خواهان پلیس مهربان، مقتدر و مدبر هستند/ «پلیس قضایی» باید احیا شود/ در معرض تهدید دشمن هستیم اما کشور در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد/ مقام معظم رهبری از عملکرد ناجا تقدیر کردند؛ ما هم در دستگاه قضا قدردان زحمات شما هستیم

آیت الله رئیسی در گردهمایی فرماندهان ناجا:

رئیس دستگاه قضایی با توجه به همکاری تنگاتنگ نیروی انتظامی و قوه قضاییه، بر لزوم احیای «پلیس قضایی» و استفاده از نیروهای پلیس آشنا به حقوق و قضا برای پیگیری مأموریت های این حوزه تأکید کرد.

آنچه که کشور را پیشرفته می‌کند، توانمند شدن در حوزه تولید پیشرفته است

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری بوشهر:

رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه که کشور را پیشرفته می‌کند، توانمند شدن در حوزه تولید پیشرفته است و این روند موجب می‌شود کشور در بومی شدن دانش و انتقال تکنولوژی پیشرفته شود.

دستورات رئیس قوه قضاییه برای بررسی مشکلات قضایی تعدادی از مراجعین به دادگستری کل استان آذربایجان شرقی

تعدادی از مراجعه کنندگان به دادگستری استان آذربایجان شرقی، پرونده‌های خود را با رییس قوه قضاییه در میان گذاشتند و آیت الله رییسی دستورات لازم را برای بررسی مشکلات قضایی صادر نمود.