آرشیو اخبار

هیچ کدام از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه و یا کارخانه ای را که تملک کرده اند، تعطیل و یا نیمه تعطیل کنند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ کدام از بانک های کشور حق ندارند کارگاه و یا کارخانه ای را که تملک کرده اند، تعطیل و یا نیمه تعطیل کنند، گفت: بانک در شرایط فعلی باید به کارآفرین و سرمایه گذار و کارخانه دار و کسی که واحد تولیدی دارد، مهلت دهد تا با تولید و تلاش خود طلب بانک را دهد.

ناسلامتی برای نظام اداری و قضایی تحمل نخواهد شد

آیت الله رئیسی با قضات و کارکنان دادگستری استان فارس:

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ناسلامتی برای نظام اداری و قضایی تحمل نخواهد شد، گفت: این ناسلامتی برای همه جا بد و برای دستگاه قضایی بدتر است. سلامت برای همه جا یک اصل است و برای دستگاه قضایی به عنوان یک ارزش بالاتر است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

هیچ کدام از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه و یا کارخانه ای را که تملک کرده اند، تعطیل و یا نیمه تعطیل کنند

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان فارس:

رئیس قوه قضاییه گفت: از یک سرمایه گذار و کارآفرین که تلاش می‌کند کارخانه‌اش نخوابد و کارگران اخراج نشوند و چراغ واحد تولیدی روشن باشد، باید هم از نظر قانونی و هم از نظر پرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی و هم از نظر قضایی حمایت کرد.

خبرنگاران سخن کسی را می‌گویند که صدایش به جایی نمی‌رسد و کسی صحبت‌هایش را نمی‌شنود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما همه آنچه که از جانب خبرنگاران منتقل می‌شود را به دید حُسن و خوبی می‌نگریم، گفت: خبرنگاران سخن کسی را می‌گویند که صدایش به جایی نمی‌رسد و کسی صحبت‌هایش را نمی‌شنود.

اختصاص حدود هزار میلیارد ریال برای حل مشکلات دستگاه قضایی استان چهارمحال و بختیاری

رئیس قوه قضاییه گفت: نزدیک هزار میلیارد ریال از منابع قوه قضاییه و منابع استانی برای مشکلات پزشکی قانونی، زندانها، شورای حل اختلاف و مسائل مرتبط به دادگستری اختصاص دادیم.

در این شرایط کرونایی نباید با اخراج کارگران برای خانواده‌ها دغدغه ایجاد کرد/ اجازه نخواهیم داد با کوتاهی و سهل انگاری چرخه تولید متوقف شود/

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری:

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر پیگیری فرمان مقام معظم رهبری برای جهش و رونق تولید در کشور، تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد در جایی که امکان رفع مشکلات تولید وجود دارد، کوتاهی و سهل انگاری صورت گیرد تا خللی در چرخه تولید کشور به وجود نیاید.

لغو خصوصی سازی بزرگ‌ترین کشتارگاه دام خاورمیانه با حکم دستگاه قضا/ وعده آیت الله رئیسی برای پیگیری مشکل آب کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از دولت

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر جدیت و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با تخلفات مربوط به واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی، از ابطال قرارداد خصوصی سازی بزرگ ترین کشتارگاه دام خاورمیانه در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری و بازگشت آن به دولت خبر داد.

ضرب الاجل ۳ ماهه رئیس دستگاه قضا برای حل مشکل مسکن مردم روستای «شیخ شبان» در چهارمحال و بختیاری

رئیس قوه قضاییه، به استاندار و مسئولان قضایی استان چهارمحال و بختیاری مهلت داد که حداکثر ظرف 3 ماه دعوای حقوقی اهالی روستای «شیخ شبان» چهارمحال و بختیاری با بنیاد مسکن بر سر اراضی مسکونی که به عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته شده خانه هایشان در این منطقه را تخلیه نمایند، حل کنند.

وقتی پیرمرد روستایی به قاضی می‌گوید تو جای علی (ع) نشسته ای، مسئولیت سنگین ما را گوشزد می‌کند/ انتظار ما این است در این استان پرونده معوق نداشته باشیم/ دستگاه‌ها در انتقال اطلاعات به یکدیگر امساک نکنند تا دولت الکترونیک محقق شود

آیت الله رئیسی در دیدار با روسای واحدهای قضائی استان چهارمحال و بختیاری:

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی در روزنامه ها می بینیم که وکیلی برای تبلیغ خود از عبارت وکالت تضمینی استفاده کرده است. این چه معنایی دارد؟ این عبارت یک نوع اهانت به دستگاه قضایی است.

آیت‌الله رئیسی اهداف حضور در استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد

طی سخنانی در فرودگاه شهرکرد؛

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد اهداف حضور در استان چهارمحال و بختیاری را تشریح کرد و گفت: تا حدودی که در این سفر می شود نسبت به رفع مشکلات استان پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد و آن حدودی را هم که در استان امکان ندارد در مرکز دنبال کنیم تا ان‌شاالله این سفر منشأ آثار خیر باشد‌.

حوزه علمیه سوالات فقهی مرتبط با قضا، قانون گذاری و اجرا را پاسخ دهد/ حوزه‌ها برای دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی کادرسازی کنند/ طراحی «فقه نظام» در حوزه علمیه تهران اقدام ارزنده ای در بهره مندی از فقه برای پیشبرد اهداف نظام است