آرشیو اخبار

نیاز امروز منطقه و جهان به گاز همکاری نزدیک کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز را اقتضا می‌کند

دکتر رئیسی در گفتگو با شبکه الاخباریه تلویزیون ملی الجزایر:

رئیس جمهور با بیان اینکه در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر همه باور داشتند که با توجه به نیاز امروز منطقه و جهان به گاز، کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز باید با هم همکاری بسیار نزدیکی داشته باشند، اظهار امیدواری کرد که این مجمع بتواند با ریاست آقای عبدالمجید تبون گامی بلند در جهت ارتقای همکاری، همگرایی و پیشرفت کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز در منطقه و جهان بردارد.

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مادر شهید سرلشکر چراغچی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم فخری معین درباری، مادر بزرگوار شهید سرلشکر ولی‌‏الله چراغچی از فرماندهان شجاع و مخلص لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس را به مردم شریف استان خراسان رضوی و به ویژه خاندان گرامی چراغچی تسلیت گفت.

روز درختکاری بهانه‌ای برای یادآوری ضرورت توجه به حفاظت از درختان و فضای سبز است

دکتر رئیسی در آیین گرامیداشت روز درختکاری:

رئیس جمهور ضمن غرس یک اصله نهال در محوطه دفتر ریاست جمهوری، این روز را نماد اهمیت درختکاری، صیانت از درختان، ایجاد و حفظ فضای سبز به مسئولان، دولتمردان و مردم دانست و گفت: روز درختکاری بهانه‌ای است تا ضرورت توجه به درختکاری و حفاظت از درختان و فضای سبز در راستای ایجاد فضا،‌ هوا و محیط زیست سالم و در نتیجه فضای پرنشاط و مفرح زندگی برای مردم یادآوری شود.

رئیس جمهور: ایران از ارتقای سطح تعاملات با پاکستان در چارچوب سیاست تقویت روابط با همسایگان استقبال می‌کند

گفتگوی تلفنی دکتر رئیسی و شهباز شریف؛

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی متکی بر پیوندها و نزدیکی‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، از ارتقای سطح تعاملات و مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان استقبال می‌کند.

دکتر رئیسی «الحاقیه تبصره(5) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور» را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور «قانون الحاق یک بند به تبصره(5) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور» را برای اجرا به وزارتخانه‌های نیرو و امور اقتصادی دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

ابراز رضایت سران ایران و الجزایر از کیفیت گفتگوها و نتایج مثبت به دست آمده در سفر دکتر رئیسی

در بیانیه مشترک مورد تأکید قرار گرفت؛

ایران و الجزایر در پایان سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به الجزایر، در بیانیه‌ای رسمی تصریح کردند که سران دو کشور از کیفیت گفتگوها و نتایج مثبت به دست آمده در این سفر رسمی که نشان‌دهنده اراده راسخ و مشترک برای تقویت بیشتر همکاری‌های موجود به منظور تنوع بخشیدن و تقویت آن‌ است، رضایت داشتند.

امنیت امروز ما برآمده از حضور مردم و برخاسته از نیروهای انتظامی و نظامی آگاه و حاضر در صحنه است

دکتر رئیسی در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع):

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت ما درون‌زاست و به هیچ‌وجه متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های دنیا نیست، افزود: امنیت ما امروز برآمده از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و برخاسته از آگاهی، بیداری، هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان برکف مسلح، مرزبانان و نیروهای انتظامی غیورمان است.

افتتاح 2 هزار واحد خوابگاهی و تقدیر از برگزیدگان دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع)

با حضور دکتر رئیسی صورت گرفت؛

رئیس جمهور ضمن بازدید و افتتاح 2 هزار واحد خوابگاهی افسران دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع) و سان دیدن از صبحگاه دانشجویان و افسران، از برگزیدگان دوره آموزشی اخیر این دانشگاه نیز تقدیر و درجه نماینده دانشجویان درجه بگیر را به وی اعطا کرد.

پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان

رئیس جمهور در پیامی، انتخاب محمد شهباز شریف را به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان تبریک گفت و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همیشگی خود برای تقویت و تعمیق تمامی ابعاد مناسبات دوجانبه با کشور برادر و همسایه جمهوری اسلامی پاکستان آمادگی کامل دارد.

مسئولان عالی ایران و الجزایر مصمم به توسعه روابط اقتصادی و تجاری در کنار توسعه روابط سیاسی هستند

دکتر رئیسی در نشست مشترک مطبوعاتی:

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و الجزایر گفت: مسئولان عالی ایران و الجزایر مصمم به توسعه روابط اقتصادی و تجاری در کنار توسعه روابط سیاسی هستند و ظرفیت‌های بسیار خوب دو کشور زمینه‌ای مناسب برای ارتقای سطح روابط اقتصادی است.

دکتر رئیسی: امیدوارم سفر به الجزایر نقطه عطفی در گشایش دریچه‌های جدید برای گسترش همکاری‌ها باشد

نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و الجزایر؛

رئیس جمهور به پیشرفت‌های قابل توجه اقتصادی ایران و حرکت از سمت اقتصاد تک محصولی به سمت داشتن تولیدات متنوع و با کیفیت صنعتی، کشاورزی و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه اقتصادی زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های متقابل در زمینه‌های انرژی، فنی، مهندسی، صنعتی، پتروشیمی و مالی با الجزایر است.

آگاهی‌بخشی نسبت به فلسطین باید در محور فعالیت مساجد در سرزمین‌های اسلامی باشد

دکتر رئیسی در جریان بازدید از مسجد جامع الجزایر:

رئیس جمهور وحدت و انسجام را یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز عالم اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر کارکردهای مهم مساجد ایجاد وحدت و انسجام میان امت اسلامی است که مساجد می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی رحلت آیت‌الله امامی کاشانی

رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته و یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

تاکید روسای جمهور ایران و بولیوی بر تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های تجارت، انرژی، خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی/ دکتر رئیسی: مواضع ضدامپریالیستی دولت و ملت بولیوی و حمایت شما از فلسطین ستودنی است/ رئیس جمهور بولیوی: نگاه ما به ایران فراتر از یک کشور بلکه

رئیس جمهور جایگاه بولیوی در آمریکای لاتین را ویژه و الهام‌بخش برای ملت‌های این منطقه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری‌ها با دولت بولیوی مانعی ندارد و روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باید به میزان تعاملات سیاسی فیمابین رشد و توسعه پیدا کند.

تاکید دکتر رئیسی بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی و تعهدات مالی میان ایران و عراق/ قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی راهکاری عملی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌هاست/ رئیس جمهور عراق: روابط ایران و عراق فراتر از همسایگی در مرزهای جغرافیایی است/ تا زمانی

در دیدار روسای جمهور ایران و عراق مطرح شد؛

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در لفظ بلکه در عمل امنیت عراق را امنیت خود می‌داند و در این مسیر خون دو ملت با یکدیگر عجین شده است، تاکید کرد: باید در راستای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور تلاش کرد تا دشمنان دو ملت و در راس آنها رژیم صهیونیستی ناامید شوند.