آرشیو اخبار

دکتر رئیسی: کمیسیون مشترک ایران و موزامبیک برای شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل فعال شود/ آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به موزامبیک/ استقبال رئیس جمهور موزامبیک از پیشنهاد فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور

دیدار روسای جمهور ایران و موزامبیک؛

رئیس جمهور با تاکید بر علاقمندی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله موزامبیک تصریح کرد: برداشتن گام‌های بعدی در روابط فیمابین نیازمند طراحی نقشه راهی جدید است و لذا باید با هدف شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالای دو کشور، کمیسیون مشترک ایران و موزامبیک فعال شود.

دکتر رئیسی: آماده اشتراک‌گذاری تجربیات دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس هستیم/ کشورهای اسلامی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها باید روابط اقتصادی‌شان را با این رژیم قطع کنند/ قیس سعید: خواستار توسعه و ارتقای روابط با ایران هستیم/ در قبال م

دیدار روسای جمهور ایران و تونس؛

رئیس جمهور توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.

دکتر رئیسی: روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی به منزله حمایت مالی از این رژیم است

دیدار رئیس جمهور و امیر قطر؛

رئیس جمهور ضمن انتقاد از بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها گفت: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی موثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه صورت نگرفته و همچنان روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

ایران آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف را دارد/لزوم ایجاد سازوکاری برای تبادل دانش فنی و تجربیات کشورهای عضو در صنعت گاز/ فلسطین معیار وجدان جامعه بشری است؛ سکوت کنندگان امروز فردا سیلی سختی خواهند خورد

دکتر رئیسی در هفتمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران با اتکاء به ذخایر عظیم گاز طبیعی، موقعیت ترانزیتی و فناوری بالا، راهبردِ منطقه‌ای خود را بر افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی و دسترسی هر چه بیشتر ملت‌های منطقه به این انرژی پاک و ارزش آفرین قرار داده، گفت: آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی و همچنین مسیری امن برای توزیع و ترانزیتِ گاز بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف را داریم.

دستور ویژه رئیس جمهور به وزیر کشور برای تسریع در امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور طی دستوری، وزیر کشور را مأمور کرد در صدر هیأتی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و ضمن سرکشی به مناطق سیل‌زده و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های امدادرسان، جهت تسریع در رفع نیازمندی‌های مردم منطقه و جبران آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های مواصلاتی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در انتخابات به رغم سیاه‌نمایی‌های دشمن، برگ زرین دیگری بر افتخارات این دیار ولایت‌مدار افزود

دکتر رئیسی در پیام قدردانی از مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات:

رئیس جمهور در پیامی با قدردانی از حضور حماسی مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی در انتخابات به رغم تلاش‌های بی‌وقفه و سیاه‌نمایی‌های دشمنان انقلاب، تصریح کرد: این حضور بار دیگر تعهد دینی و انقلابی شما را به نمایش گذاشت و برگ زرین دیگری بر افتخارات این دیار ولایت‌مدار افزود.

حضور سراسر شور و شعور مردم در انتخابات «نه بزرگ» به جبهه ضد بشری استکبار پس از ضرب‌شست تاریخی در فتنه سال قبل بود

دکتر رئیسی در پیام قدردانی از حضور آگاهانه مردم در انتخابات:

رئیس جمهور تصریح کرد: بدخواهان ایران عزیز، همه توان خود را بسیج کرده بودند، تا انتخابات 11 اسفند بی‌رونق برگزار شود. حضور پر از ایمان و امید شما مردم فهیم و موقع‌شناس، «نه بزرگ» به جبهه ضدبشری استکبار و پنبه کردن رشته میلیاردها دلار هزینه‌کرد آنها برای طراحی و اجرای این سناریوی مزورانه بود.

تقویت روابط ایران و الجزایر به ارتقای سطح روابط ما با کشورهای آفریقایی کمک می‌کند/ نقش فعالانه ایران و الجزایر در سازمان‌های منطقه‌ای و جهان اسلام ما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است/ حمایت از حقوق فلسطینیان غزه از محورهای گفتگوهای ایران و الجز

دکتر رئیسی پیش از عزیمت به الجزایر:

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان گاز و نیز به دلیل ارتباطات گسترده با کشورهای منطقه خلیج فارس و آسیای میانه می‌تواند به هاب منطقه‌ای تولید و صادرات گاز تبدیل شود، گفت: این ظرفیت باید به دنیا معرفی شود تا بتواند زمینه تقویت تعاملات ایران با دیگر کشورهای تولید و صادرکننده گاز را فراهم کند.

دکتر رئیسی تهران را به مقصد الجزیره پایتخت الجزایر ترک کرد

به منظور سفر دوجانبه و شرکت در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز؛

رئیس جمهور به منظور انجام دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی عازم الجزیره پایتخت الجزایر شد.

همه کسانی که در انتخابات مشارکت دارند، پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود عمل کرده‌اند

دکتر رئیسی در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور:

رئیس جمهور با بیان اینکه پیروز رقابت انتخاباتی امروز ملت بزرگ و سرفراز ایران است، اظهار داشت: همه کاندیداهایی که وارد صحنه انتخاباتی شدند چه رای بیاورند و چه رای نیاورند و همچنین مردمی که پای صندوق‌ها حاضر شدند، چه کاندیدای مورد نظرشان رای بیاورد یا نه، پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود که عبارت از مشارکت در انتخابات بوده عمل کرده‌اند.

مشارکت دکتر رئیسی در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری/ بازدید از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور و روند اخذ آرا

با حضور در محل ستاد انتخابات کشور صورت گرفت؛

رئیس جمهور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ستاد، آرای خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به صندوق اخذ رای انداخت.

بیعت همافران با امام راحل در بهمن 57 در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از نیروهای مدافع حرم عینیت یافت

دکتر رئیسی در دیدار اعضای شورای‌عالی فرماندهان نیروی هوایی ارتش:

رئیس جمهور ضمن برشمردن ویژگی‌های منحصر به فرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: همان‌گونه که صلابت، توانمندی و رشادت‌های نیروهای مسلح موجب اقتدار کشور و پایداری امنیت ملی است، مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات هم ضامن امنیت کشور و پشتوانه‌ای قوی برای نیروی‌های مسلح بوده و خواهد بود.

دکتر رئیسی: زیرساخت‌ها و مقدمات برگزاری پرشور و باشکوه انتخابات فراهم و آماده است/ دعوت از همه آحاد ملت برای حضور پرشور در انتخابات/ گزارش وزرای اقتصاد و ارتباطات از رکوردشکنی در عرصه ترانزیت کالا و پرتاب ماهواره در دولت مردمی

در جلسه امروز هیئت دولت مطرح شد؛

رئیس جمهور مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یاس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات یکبار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.

گزارش دکتر صحرایی در خصوص روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ تصویب آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان هنرهای سنتی، صنایع دستی و میراث‌‌داران تمدنی

در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند نقشه راهی برای عملیاتی شدن هر چه بهتر نظام‌های موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و برای تصویب به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

معاونت حقوقی ضمن استیفای حقوق دولت، دستگاه‌های اجرایی را نیز از نظر حقوقی توانمند کند/ در دفاع از حقوق ملت ایران و مواجهه با کشورهای زورگو رویکرد تهاجمی داشته باشید/ با هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و بهره‌گیری از کارشناسان مانع لغو مصوبات و اخلال در

دکتر رئیسی در جلسه نظارت ستادی معاونت حقوقی:

رئیس جمهور به معاونت حقوقی ریاست جمهوری توصیه کرد، ضمن دنبال کردن استیفای همه حقوق دولت، دستگاه‌های اجرایی را نیز از نظر حقوقی توانمند کند تا بتوانند از وقوع اقدامات مغایر با قوانین در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کنند و معاونت حقوقی نیز بتواند در جایگاه ستادی با فراغ بال بیشتری، کار پایش و نظارت حقوقی را انجام دهد.

پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت روز ملی کویت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی کویت به امیر و ملت مسلمان این کشور اظهار امیدواری کرد که در پرتو اهتمام و مساعی مشترک مسئولان دو کشور، شاهد گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

بررسی گزارش تداوم رشد اقتصادی و روند کاهشی نرخ تورم/ تأکید دکتر رئیسی بر برنامه‌ریزی برای تداوم روند کاهش نرخ تورم و حمایت از معیشت اقشار مختلف

در جلسه ستاد اقتصادی صورت گرفت؛

جلسه ستاد اقتصادی دولت بعد از ظهر روز شنبه با حضور رئیس جمهور و مقامات اقتصادی دولت تشکیل شد.

رئیس جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله موسوی بجنوردی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم پارسا حضرت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را به حوزه‌ةای علمیه، علمای اعلام، شاگردان، علاقمندان و نیز داماد بزرگوار و فاضل و خانواده گرامی ایشان، تسلیت گفت.