آرشیو اخبار

اسلام در روسیه بر خلاف سایر کشورهای غیراسلامی دارای ریشه هزار ساله است

آیت‌الله رئیسی در پیامی به اجلاس مسلمانان روسیه:

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشور روسیه، همواره بر مبنای تقویت روابط با آن کشور بوده است، تصریح کرد: در این میان ظرفیت بی‌نظیر دین اسلام و مذاهب موجود در این کشور متمدن، نویدبخش زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی بیشتر در آینده‌ای روشن و متعالی خواهد بود.

جامعه نسبت به مخاطرات افزایش سالمندی در هرم سنی جمعیت اقناع شود

آیت‌الله رئیسی در سومین جلسه ستاد ملی جمعیت:

رئیس جمهور «جمعیت» را از نکات مهم و محوری مورد توجه در برنامه هفتم توسعه کشور دانست و اظهار داشت: جمعیت از مولفه‌های مهم قدرت است و لذا همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور موظف هستند سیاست‌ها و برنامه‌های خود در روند افزایش جمعیت را تهیه و اجرای آن را به طور جدی پیگیری کنند. <br><br><br><br>رئیس جمهور «جمعیت» را از نکات مهم و محوری مورد توجه در برنامه هفتم توسعه کشور دانست و اظهار داشت: جمعیت از مولفه‌های مهم قدرت است و لذا همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور موظف هستند سیاست‌ها و برنامه‌های خود در روند افزایش جمعیت را تهیه و اجرای آن را به طور جدی پیگیری کنند.

حل مشکل مسکن از محوری‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است

آیت‌الله رئیسی در شورای اداری شهرستان رباط کریم:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از کنار مسائل گذشتن در مرام دولت سیزدهم نیست و این دولت خود را موظف به توجه ویژه به اقشار مختلف مردم و حل مشکلات آنها می‌داند، از همه مدیران دولتی خواست نقش خود را در ایجاد امید و حل مشکلات مردم مهم بدانند و مسئولانه و متعهدانه در این مسیر تلاش کنند.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مهندس قاسمی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با ارج نهادن به خدمات صادقانه مرحوم مهندس رستم قاسمی، درگذشت وی را به خانواده مکرم ایشان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای وی علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش مسألت کرد.

دولت مردمی تنها راه پیشرفت را می‌شناسد و با وجود فشارها هرگز در این راه متوقف نخواهد شد

دکتر رئیسی در اجتماع مردم شهرستان رباط‌کریم:

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی تنها راه پیشرفت را می‌شناسد و این همان مسیری است که دشمن را از ما عصبانی کرده، اظهار داشت: دولت خدمتگزار تمام وقت، همت و توان خود را صرف حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد و علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نخواهد کرد و متوقف نخواهد شد.

سپهر خلجی با حفظ سمت، رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شد

در حکمی از سوی رئیس جمهور؛

رئیس جمهور در اجرای مصوبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، دکتر سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور منصوب کرد.

امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده و به همین دلیل می‌خواستند در این فضا آشوب ایجاد کنند

دکتر رئیسی در آیین گرامیداشت روز دانشجو:

رئیس جمهور با اشاره به ارتباط مستمر دولت با جامعه دانشجویی کشور در همه ایام و روزهای سال گفت: بنده ارتباط دولت با دانشگاه را یک ضرورت می‌دانم و حقیقتا باور دارم دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت می‌تواند در مسئله‌شناسی و حل مسائل کشور یاریگر دولت باشد و به دولتمردان نیز تاکید کرده‌ام ارتباط با جامعه نخبگانی توامان با حضور در میان مردم مورد توجه باشد.

پرداخت حقوق کارکنان دولت در سال آینده بر اساس میزان بهره‌وری صورت گیرد

در جلسه فوق‌العاده دولت به منظور بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ مطرح شد؛

رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد راهکارهای پرداخت حقوق بر اساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

پرهیز از اتخاذ تصمیمات و اقدامات تورم‌زا رویکرد اساسی دولت سیزدهم است

دکتر رئیسی در جلسه هیئت دولت:

رئیس جمهور پرهیز از اتخاذ تصمیمات و اقدامات تورم‌زا را رویکرد اساسی دولت سیزدهم دانست و از مسئولان مربوط خواست در تنظیم لایحه بودجه برای تسهیل دسترسی آسان و ارزان آحاد جامعه به پنج اولویت اساسی اقلام خوراکی، آب، مسکن، سلامت و خودرو برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

خبرسازی‌های دروغ و فاقد سند بخشی از عملیات روانی دشمن و در چارچوب فتنه‌انگیزی‌های اخیر است

در نشست سران قوا مورد تاکید قرار گرفت؛

سران قوای سه‌گانه در نشست مشترک بر ضرورت هوشیاری هر چه بیشتر ملت فهیم ایران در برابر خبرسازی‌های بدون سند و دروغ‌پردازی‌های دشمنان با هدف ایجاد اختلاف میان مسئولان کشور و تشویش اذهان عمومی تاکید کردند.

امیدوارم این همایش به عنوان نماد و نمود توجه به قانون اساسی و آغازی بر اجرای کامل آن باشد

دکتر رئیسی در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قانون اساسی ایران هیچ بن‌بستی ندارد، اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به نحوی تنظیم، تدوین و نهایی شد که در اجرای آن و در اداره امور کشور با هیچ بن‌بستی مواجه نخواهیم شد و هیچ کس، در هیچ جایگاهی اجازه نقض قانون اساسی را ندارد.

دستگاه‌ها و سازمان‌ها ایجاد فرصت‌های اجتماعی برابر برای افراد دارای معلولیت را با جدیت دنبال کنند

آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت:

رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد فرصت‌های اجتماعی برابر برای افراد دارای معلولیت تاکید کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مسئول هستند نهایت تلاش خود را برای ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای افراد دارای معلولیت و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها به کار گیرند.

جمهوری اسلامی همواره به دلیل اهداف بلند خود مورد خشم و غضب دشمنان قرار داشته است

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون کردستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند از علما میثاق گرفته است که با جهل و ظلم مبارزه کنند، اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته تا زمینه‌های سواستفاده دشمن هر چه بیشتر برطرف شوند و علما نیز وظیفه دارند با روشنگری در برابر ظلم و جهل بزرگترین مصداق و منشا اعمال ظلم و اشاعه جهل را که آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، به همگان معرفی کنند.

تکمیل سریع پروژه آبرسانی به سنندج از مصادیق تلاش مجاهدانه و قابل الگوگیری در عرصه‌های دیگر است

آیت‌الله رئیسی در آیین مردمی بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به سنندج:

رئیس جمهور اظهار داشت: دشمنان تصور کردند که با تحریک برخی نارضایتی‌ها می‌توانند مانند سال‌های ابتدایی انقلاب، یکبار دیگر تلاش خود را برای ناامن کردن کردستان به کار بگیرند، اما از این نکته غافل بودند که نهال انقلاب اسلامی در کردستان و دیگر نقاط کشور امروز به درخت تنومند و تناوری تبدیل شده که با این بادها و ناملایمات حتی به لرزه هم نمی‌افتد.

همه کسانی که در اغتشاشات اخیر مرتکب قتل و ناامنی شدند به دست عدالت سپرده خواهند شد

دکتر رئیسی در دیدار خانواده‌های شهدا و قربانیان اغتشاشات در کردستان:

رئیس جمهور گفت: جریانی که همواره با جمهوری اسلامی دشمنی داشت و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌کرد کردستان را ناامن کند، سعی کرد از موج هیجانات اخیر سواستفاده کند تا بار دیگر امنیت کردستان را که با ریختن خون‌های بسیار گرانبها به دست آمده است، مخدوش کند، اما مردم با ایستادگی خود باعث ناکامی او شدند.