آرشیو اخبار

موافقت با آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد

در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون جهش تولید دانش بنیان درخصوص تسهیل سرمایه گذاری و توسعه صادرات شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان به تصویب رسید.

حادثه تلخ شیراز عینیت یافتن بخشی از هدف دشمن در ایجاد ناامنی و اختلال در زندگی مردم از طریق ناآرامی، فتنه‌گری و ترور بود

دکتر رئیسی در جلسه هیأت دولت:

رئیس جمهور پیام حضور مردم در خیابان‌های شیراز و دیگر شهرهای کشور را علاوه بر محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، مقابله قاطع با تروریست‌ها و تأمین و تضمین امنیت کشور دانست.

دانشگاه‌ها با تولید علم قدرت برای کشور تولید کرده و دشمنان را ناکام گذاشته‌اند

آیت‌الله رئیسی در دیدار روسای دانشگاه‌های سراسر کشور:

رئیس جمهور دانشگاه را بهترین جایگاه برای بحث و گفتگو درباره رخدادهای اخیر و ارائه راهکار دانست و افزود: شرط مهم این گفتگوها فهم درست مسائل است؛ اگر مسائل به خوبی تحلیل نشده یا تحلیل‌ها بیش از آنکه از حقیقت نشات گرفته باشند، تحت تاثیر فضاسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای و مجازی باشند، راهکارهای ارائه شده راه به خطا خواهند برد.

آیت‌الله رئیسی فرارسیدن روز ملی جمهوری ترکیه را تبریک گفت

در پیامی به همتای ترک خود؛

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری ترکیه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه به عنوان دو کشور مستقل و مخالف یکجانبه‌گرایی و با دارا بودن روابط همسایگی کهن، زمینه‌های فراوانی برای گسترش همه جانبه مناسبات دارند.

ضرورت تمهید دسترسی آسان و ارزان مردم به درمان

رئیس جمهور در دیدار روسای دانشگاههای علوم پزشکی تاکید کرد:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهبرد ما ارتقای توانمندی‌های داخلی و استقلال است اما راهبرد دشمن ناتوان‌سازی و نیازمند کردن کشورهای مستقل، افزود: وظیفه سنگین همه ما در وهله اول شناخت درستِ خواست دشمن و دوم تلاش مضاعف برای علم‌افزایی و تولید علم و همچنین تربیت نیروهای کارآمد و متعهد در کشور است.

پیام تبریک آیت‌الله رئیسی به نخست وزیر جدید عراق

رئیس جمهور در پیامی به «محمد شیاع سودانی» تصدی مسئولیت خطیر نخست وزیری و تشکیل دولت عراق با رای اعتماد مجلس نمایندگان را به وی تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای دولت جدید در جهت رشد و شکوفایی عراق، تاکید کرد: وجود عراق آباد، مستقل و قوی با ایفای نفش مثبت و سازنده می تواند در تحقق امنیت منطقه موثر واقع شود.

مردم ایران مثل گذشته به کوری چشم دشمن با اراده پولادین کشور را به پیش خواهند برد

آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم روستای قره‌بوته زنجان:

رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان دارم که اراده پولادین، شور، شعور و بصیرت مردم همچنان که تا کنون کشور را به پیش برده، بعد از این هم به کوری چشم دشمن کشور را به پیش خواهد برد، اظهار داشت: امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم و تردیدی ندارم که در این جنگ اراده‌ها پیروزی متعلق به ملت بزرگ ایران است.

کم‌کاری‌های به جا مانده از گذشته تامین برق مورد نیاز کشور را با ناترازی‌های جدی مواجه کرده بود

دکتر رئیسی در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی در کشور:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ناترازی باعث شده بود تامین برق خانگی، صنایع و کشاورزی دچار اختلالات جدی شود، اظهار داشت: کم‌کاری‌های گذشته کار دولت در تامین برق و رفع این ناترازی‌ها را با مشکلات اساسی مواجه کرده بود، اما با یک کار جهادی در وزارت نیرو ناترازی‌ها مهار و با جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی اسباب رضایت مردم تامین شد.

افزایش ۳ هزار و ۶۱۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید به شبکه برق از ابتدای دولت سیزدهم

با دستور آیت‌الله رئیسی؛

بهره‌برداری رسمی از ۱۰۲۶ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در ۵ استان و اتصال آن به شبکه سراسری برق کشور، با حضور رئیس جمهور در محل نیروگاه آریان ۲ زنجان و به طور همزمان از طریق ویدئوکنفرانس، انجام شد.

تسریع در رفع کمبود برخی اقلام دارویی/ لزوم جدیت و سرعت بیشتر دستگاه‌ها برای فروش و مولدسازی اموال مازاد و غیرمولد

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت تاکید کرد؛

رئیس جمهور همه دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در زمینه تهیه فهرست اموال مازاد و دارایی‌های غیرمولد خود و برنامه‌ریزی برای فروش و مولدسازی این دارایی‌ها با جدیت و سرعت بیشتری عمل کنند.

دشمنان ایران، انتقام استیصال از ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت را با خشونت و ترور می‌گیرند/ آمران و طراحان جنایت در شاهچراغ با پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی مواجه خواهند شد

دکتر رئیسی در پیامی به مناسبت حمله تروریستی حرم شاهچراغ؛

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

کارشکنی دشمنان خللی در اراده ایران برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد نخواهد کرد

آیت‌الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کویت:

رئیس جمهور در مراسم دریافت استوار نامه سفیر جدید کویت تاکید کرد: مسیر برادری و توسعه همکاری های منطقه ای دستور کار اصلی سیاست خارجی ایران در منطقه است و کارشکنی دشمنان خللی در این روند نخواهد داشت.

دکتر رئیسی یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور «قانون الحاق یک جزء به بند (ه) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

موافقت با افزایش سرمایه بانک کشاورزی برای تسریع در اعطای تسهیلات به کشاورزان و دامداران

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کرد؛

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی موضوع افزایش غیر مجاز اجاره‌بها در تابستان امسال، دستگاه‌های مسئول در این زمینه را موظف کرد به وظایف قانونی خود عمل کنند تا از افزایش اجاره‌بها در ماه‌های آینده جلوگیری شود.