آرشیو اخبار

«جلوگیری از نفوذ»، «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» اولویت دستگاه‌های اطلاعاتی است

رئیس جمهور در اولین همایش اطلاعاتی سه‌جانبه وزارت اطلاعات، سپاه و فرماندهی انتظامی:

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه «جلوگیری از نفوذ»، «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» اولویت دستگاه‌های اطلاعاتی است،‌ اظهار داشت: کشف و برخورد با شبکه‌های فساد اقتصادی، مردم را شادمان و امیدوار می‌کند.

تدابیر وزارت نیرو برای توقف قطعی‌های برق باعث بازسازی اعتماد عمومی شد

آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح طرح‌های تامین آب و برق روستایی و عشایری:

رئیس‌جمهور ارتقای خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به روستانشینان و عشایر کشور بویژه در مناطق محروم را جزء هدف‌گذاری‌های اصلی دولت مردمی دانست و اظهارداشت: تامین منابع پایدار آب و رساندن آب سالم و استاندارد به مردم در مناطق روستایی و عشایری، جزء وظایف مهم دولت و اهتمام وزارت نیرو به این حوزه امیدوارکننده است.

ارائه گزارش و پیشنهادات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مشکلات صندوق‌های بازنشستگی/ تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بررسی موضوع تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی مطرح و پیشنهادها و راهکارهای مشترک خزانه‌داری و بانک مرکزی با هدف پیشگیری از رشد نقدینگی تصویب شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی روستایی و عشایری

با حضور آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

صدها طرح آب‌رسانی و برق رسانی روستایی، تامین مولدهای خورشیدی قابل حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری و آغاز عملیات اجرایی جهاد آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با حضور رئیس جمهور در وزارت نیرو افتتاح شد.

مردمی بودن، تحول‌گرایی و عدالت‌محوری صفات و مشخصات اصلی دولت هستند/ فضای دولت کار، کار و کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور از همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست که اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در همه اماکن عمومی به ویژه در اتوبوس‌ها، مترو و هواپیما با جدیت پیگیری کنند.

تصویب آیین نامه جذب و نگهداری سرمایۀ انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی کشور/ تعیین تکلیف نقل و انتقال وسایل نقلیه به مراکز تعیین شده توسط نیروی انتظامی

در جلسه هیات دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، با آیین‌نامه پیشنهادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی کشور برای جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

اقتصاد ایران نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید است

رئیس جمهور در آئین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور:

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری، همگرایی و هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی در رونق تولید، افزایش صادرات و اشتغال اظهار داشت: پیام اجرای ۴۸ پروژه بزرگ در کشور، پویایی، امید، ایستادگی، اعتماد به نفس و اعتماد به تولیدکنندگان داخلی است.

دولت و جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تاکید ایران بوده است

آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی نخست وزیر عراق:

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ممتاز عراق در سیاست گسترش حداکثری روابط همسایگی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امیدواریم فرایند تشکیل ساختارهای سیاسی در عراق از طریق وفاق ملی و حفظ وحدت پیش رود تا منجر به ثبات و پیشرفت روزافزون ملت عراق گردد.

شیوه نامه‌های بهداشتی در اجتماعات بویژه در اماکن زیارتی با دقت رعایت شود/ ضرورت مقابله با اشرار و برهم زنندگان امنیت جامعه

آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور گفت: مسئولین بهداشتی با جدیت نظارت کنند تا در اجتماعات بویژه در اماکن زیارتی شیوه نامه‌های بهداشتی با دقت رعایت شود.

بنای دولت تسهیل دسترسی مردم به دستگاه‌ها و خدمات دولتی است/ برنامه‌ی گذار از دولت الکترونیک به دولت هوشمند هر چه سریع‌تر تدوین شود

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات:

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت بر این است که با همت و تلاش همه مدیران و دستگاه‌ها کارِ مردم تسهیل و دسترسی آنان به خدمات افزایش یافته و آسان شود، تاکید کرد: این نگاه باید در همه بخش‌های دولتی و حکومتی وجود داشته باشد تا مردم از دویدن به دنبال خدمات نجات یابند و خدمات دولتی کاملا در دسترس آنها قرار گیرد.

ارتباط با مجلس را از زمینه‌های موثر در پیشرفت امور می‌دانم

آیت‌الله رئیسی در دیدار با مجمع نمایندگان ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان:

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط با مجلس را از زمینه‌های موثر در پیشبرد و پیشرفت امور می‌دانم، اظهار داشت: مهمترین رویکرد تمام برنامه‌ها و اقدامات دولت اجرای عدالت است و این مسئولیت مهم را با همراهی و همکاری نمایندگان محترم مجلس در تمام شئون کشور از جمله پرداخت حقوق با جدیت دنبال خواهیم کرد.

هرگونه دخالت خارجی، ثبات در منطقه را به چالش می‌کشد/ امیدوارم در سی‌امین سال برقراری روابط گام بلندی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی برداریم

آیت‌الله رئیسی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور قزاقستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور نیست، اظهار امیدواری کرد که گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی دو کشور برداشته شود.

تمدید مهلت‌های تخصیص و صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول/ اصلاح مصوبه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل و مجامع بین المللی

در جلسه هیأت دولت انجام شد؛

جلسه هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن مهلت‌های مقرر در آیین نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور رسیدگی به درخواست های متقاضیان برای تخصیص و صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول به مدت ۱۰ روز تمدید گردید.