آرشیو اخبار

آیت ‌الله رئیسی در چهارمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم: دولت ایجاد توازن را در سیاست بین الملل دنبال می‌کند

آیت ‌الله رئیسی در چهارمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم:

رئیس جمهور گفت: دولت نوعی توازن را در سیاست بین الملل دنبال می‌کند. تجارت و تعامل اقتصادی ایران با تاجیکستان پس از سفر من به این کشور سه برابر شده است.

ایجاد تحول در راستای امیدآفرینی در جامعه ضروری است/ باید با تحریم و تحریف مبارزه کرد/ بهترین تبیین‌کننده خط امام(ره)، رهبر انقلاب هستند

رئیس جمهور در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر:

رئیس جمهور با اشاره اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی از جایگاه و رسالت بزرگ والایی برخوردار است، گفت: امروز مأموریت اصلی و محوری همه دستگاه های کشور ایجاد تحول و تلاش در جهت تبیین دستاوردها در راستای نشاط و امیدآفرینی در جامعه است.

حجج‌اسلام تقوی و حاجی‌ابوالقاسم به عضویت «شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت» منصوب شدند

در حکمی از سوی آیت‌الله رئیسی؛

رئیس جمهور به منظور تحکیم و تقویت ارتباط ریاست جمهوری با مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد، حوزه‌های علمیه و سایر شخصیت‌های روحانی، در احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی را به عضویت «شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت» منصوب کرد.

تهران برای توسعه روابط با الجزیره اهمیت زیادی قائل است/ از استقلال‌خواهی و روحیه مقاومت مردم الجزایر حمایت می‌کنیم

آیت‌الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید الجزایر:

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با الجزایر اهمیت زیادی قائل است، خطاب به سفیر جدید این کشور گفت: از ابراز علاقه الجزایر برای گسترش روابط با ایران قدردانی می‌کنم.

ایران به دنبال گسترش تعامل با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است

آیت‌الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید برونئی:

رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات دوستانه دوجانبه ایران و برونئی، بیش از پیش به عرصه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گسترش یابد.

تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد/ جمهوری اسلامی ایران از استقلال و پیشرفت مردم آفریقا حمایت می‌کند

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه توگو:

رئیس جمهور با بیان اینکه برقراری و تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، ‌اظهارداشت: در دوره جدید، روند توسعه همه‌جانبه سطح همکاری با کشورهای آفریقایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی با قوت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

بشریت به آنچه از سلوک حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در دسترس است توجه و عمل کند

دکتر رئیسی در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و تجلیل از بانوان خردمند:

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، بر توجه و عمل به سلوک این بانوی بزرگوار تاکید کرد.

رئیس جمهور: جمهوری اسلامی ایران به رابطه و همکاری با ترکیه نگاه بلند مدت و همه جانبه دارد/ تهران از استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه حمایت می‌کند

تماس تلفنی اردوغان با آیت الله رئیسی

روسای جمهور ایران و ترکیه در گفت و گوی تلفنی، روابط دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تقویت سطح همکاری ها و هماهنگی های تهران- آنکارا تاکید کردند.

حفظ، صیانت و بهبود هر چه بیشتر وضعیت بهداشتی موجود ضروری است/ تاثیر و اهمیت تزریق واکسن کرونا و دریافت دوز سوم برای افکار عمومی تبیین شود

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور تلاش و فداکاری‌های انجام شده در مقابله با بیماری کرونا و کاهش قابل توجه شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و بر ضرورت حفظ، صیانت و بهبود هر چه بیشتر وضعیت بهداشتی موجود تاکید کرد.

امیدوارم سفر به روسیه نقطه عطفی برای ارتقای روابط باشد

آیت‌الله رئیسی در بازگشت از سفر به روسیه:

رئیس جمهور گفت: امیدوارم سفر به روسیه نقطه عطفی برای ارتقای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه باشد و مجموعه این روابط به ارتقای سطح امنیت در منطقه و رفع بحران‌های منطقه‌ای و جهانی کمک کند.

پیگیری آخرین وضعیت رسیدگی به سیل زدگان در تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار کرمان

در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد صورت گرفت؛

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بامداد روز جمعه در پایان سفر دو روزه به روسیه و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت سیل در مناطق جنوبی این استان را جویا شد.

تحقق عملی ظرفیت‌های متنوع توسعه همکاری‌های ایران و روسیه منوط به ایفای نقش جامعه دانشگاهی دو کشور است

آیت الله رئیسی در جمع شورای علمی، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه ملی مسکو:

رئیس جمهور کشورمان در جمع دانشگاهیان دانشگاه ملی مسکو با بیان اینکه اکنون در نطقه عطفی از تاریخ روابط دو کشور قرار داریم، گفت: از اساتید دانشگاه، اندیشمندان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی دو کشور، انتظار می‌رود که نقش مهم و تاریخی خود را در این زمینه ایفا کنند تا ملت‌های همسایه ایران و روسیه، با بیشترین تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی، در رفاه و عزت زندگی کنند.

یکی از کارکردهای مهم مساجد در جهان اسلام روشنگری و جلوگیری از رشد حرکت‌های تکفیری و انحرافی است

آیت‌الله رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد جامع مسکو:

رئیس جمهور مساجد را خانه‌های خدا روی زمین توصیف کرد و گفت: مساجد کارکرد فردی و اجتماعی دارند و علاوه بر خودسازی انسان و ارتباط با خدا در مسجد، روابط اجتماعی مسلمانان نیز در مساجد شکل می‌گیرد.

گفتگوی دکتر رئیسی با شبکه RT

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به مسکو در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای RT به سوال‌های مراد گازدیف خبرنگار ارشد این شبکه در خصوص روابط ایران و روسیه و مسائل منطقه ای و بین المللی پاسخ گفت.