آرشیو اخبار

مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه فراهم شده است/ فعالان اقتصادی روسیه دیدگاه های خود را با دکتر رئیسی در میان گذاشتند

رئیس جمهور در جمع فعالان اقتصادی روسیه:

نشست رئیس جمهور با فعالان اقتصادی روسیه برای عملیاتی کردن نقشه‌راه ارتقای مناسبات اقتصادی در مسکو برگزار شد.

ایران به دنبال "تعامل حداکثری" با همه کشورهای جهان، بر مبنای شکل‏‌دهی فزاینده به یک "جامعه‏‌ی جهانی متمدن" است

آیت‌الله رئیسی در دومای روسیه:

رئیس جمهور کشورمان در جریان برنامه‌های سفر خود به روسیه، با حضور در دومای روسیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال "تعامل حداکثری" با همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای همسایه و هم‌‏پیمان خود است، گفت: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‏ها و شکل‏‌دهی فزاینده به یک "جامعه‌‏ی جهانی متمدن" است.

آیت الله رئیسی: افراط گرایی به مسلمانان ضربه زد/ رئیس شورای مفتیان روسیه: نماز شما در کرملین بسیار شاخص و نمادین بود

در دیدار رئیس جمهور با رئیس شورای مسلمانان روسیه مطرح شد؛

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به ضربه افراطی‌گری به اسلام گفت: ما مسلمانان باید نسبت به جریان تکفیری حساس باشیم.

ایرانیان خارج از کشور سفرای ما هستند/ سهم ایران در بازار روسیه می‌تواند ارتقاء پیدا کند/ اهتمام تهران _مسکو برای افزایش سطح همکاری اقتصادی و سیاسی

آیت الله رئیسی در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه:

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم کاهش موانع صدور مجوزهای صادرات تصریح کرد: سهم ما در بازار روسیه حتما می‌تواند ارتقاء پیدا کند.

آیت‌الله رئیسی: روابط ممتاز ایران و روسیه، در مسیر مناسبات راهبردی است

دیدار رئیس جمهور و ولادیمیر پوتین در مسکو؛

همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف زیرساختی به ویژه کریدور شمال- جنوب، همکاری در عرصه انرژی و بانکی و جهش تجارت بین دوکشور محورهای اصلی گفتگوی روسای جمهور ایران و روسیه بود.

موافقت با صدور مجوز برای اجرای پروژه راه آهن بصره – شلمچه و احداث پل بر روی اروندرود

هیأت وزیران در راستای صورتجلسه همکاری مشترک (نقشه راه) بین وزارت راه جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل جمهوری عراق به منظور احداث پروژه راه آهن شلمچه – بصره و پل اروندرود (شط العرب)، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه توأم با اجرا و احداث پل یاد شده با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری عراق موافقت کرد.

آیت الله رئیسی وارد مسکو شد

به دعوت رئیس جمهور روسیه؛

دکتررئیسی که به دعوت همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم روسیه شده، دقایقی قبل وارد فرودگاه مسکو شد. دکتررئیسی که به دعوت همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم روسیه شده، دقایقی قبل وارد فرودگاه مسکو شد.

همکاری‌های تهران و مسکو در امنیت منطقه و ارتقاء سطح روابط اقتصادی و تجاری مؤثر است

رئیس جمهور پیش از ترک تهران به مقصد مسکو:

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه برجسته جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منطقه اظهار داشت: همکاری و گفتگوهای تهران و مسکو در تقویت امنیت منطقه و ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری مؤثر است.

نظام بانکی باید بر مبنای عدالت و به نفع مردم متحول شود/ بانک‌ها به مردم تسهیلات دهند، نه تضییقات

آیت‌الله رئیسی در نشست با مدیران عامل بانک‌ها:

رئیس جمهور با بیان اینکه به نتیجه رسیدن تحول اقتصادی در گرو موفقیت در ایجاد تحول در نظام بانکی است، اظهار داشت: وضع موجود نظام بانکی باید بر مبنای عدالت و به نفع مردم متحول شود.

ارایه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه رفع موانع تولید

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی شامل پیشنهادهای مدون۲۸ ماده‌ای برای رفع موانع تولید ارائه کرد. محورهای اصلی این پیشنهاد‌ها که حاصل هم اندیشی و تعامل با ذی‌نفعان و دست اندرکاران بخش تولید است در پنج حوزه تامین مالی، مالیات، تامین اجتماعی، زیر ساخت‌های تولید و کسب و کار تدوین شده که در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا زندگی و رفت و آمد معلولین در سطح شهر و ادارات تسهیل شود

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی تورهای گردشگری ویژه معلولین گفت: همه دستگاه ها در حیطه مسئولیت های خود باید تلاش کنند تا زندگی و رفت و آمد معلولین در سطح شهر و ادارات تسهیل شود و تهیه وسیله نقلیه مناسب برای این عزیزان از جمله وظایفی است که بر عهده دولت است.

اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درخصوص نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها

در جلسه هیأت دولت صورت گرفت؛

هیأت وزیران در راستای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها، با اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در این خصوص موافقت کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره مدیون همت بانوانی است که اسوه‌های مقاومت در دامان آنان بالیدند/ مادران و همسران معظم شهدا الگوی همه بانوان هستند

آیت الله رئیسی در پیامی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهداء:

رئیس جمهور با گرامیداشت جایگاه والای مادران و همسران شهداء، خاطر نشان کرد: پروردگار متعال آنان را که در ایمان و ایثار، الگوی همه بانوان ملت شریف ایران هستند، در زمره جرعه‌نوشان کوثر نبی منعمان سفره صبر زینبی و از همنشینان صلحا و شهدا قرار خواهد داد.

لازمه حفظ و بهبود شرایط موجود، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم نظارت دقیق است/ مسابقات ورزشی با حضور محدود تماشاگران و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، لازمه حفظ و بهبود شرایط موجود، رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم نظارت‌ها است.