آرشیو اخبار

تصویب آیین نامه اجرایی چگونگی ثبت نام و عضویت فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در سامانه مؤدیان

در جلسه هیات دولت انجام شد؛

آیین نامه اجرایی چگونگی ثبت نام و عضویت فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در سامانه مؤدیان در جلسه هیات دولت تصویب شد.

تشریح سطوح چهارگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ آیت‌الله رئیسی: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو مهمترین اسناد بالادستی و مستند تحول برای همه دستگاه‌ها و ارکان نظام است

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

رئیس جمهور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو مهمترین اسناد بالادستی و مستند تحول در همه بخش‌های کشور است، اظهار داشت: این بیانیه با دقت وضع موجود و راهی را که باید برای تحول طی شود تبیین کرده و چراغی پیش روی مجاهدین مسیر تحقق این تحول است.

در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید فلسطین: رئیس جمهور: اتحاد و انسجام گروه‌ها و جریانات فلسطینی رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی است

در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید فلسطین:

رئیس جمهور اتحاد و انسجام همه گروه‌ها و جریانات فلسطینی را رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: حرکت واحد همه فلسطینی‌ها سرانجام به هدف آزادی قدس شریف منتهی می‌شود و نباید هیچ گونه خدشه و خللی در آن بوجود آید.

آیت الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا: کشورهای مستقل با تامین نیازمندهای یکدیگر می‌توانند تحریم‌ها را بی اثر کنند

آیت الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا:

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط تهران- هاوانا اظهارداشت: کشورهای مستقل با ارتقای سطح روابط و تامین نیازمندی‌های یکدیگر می‌توانند تهدید و تحریم‌های سلطه گران جهانی را خنثی و بی اثر کنند.

رئیس جمهور: ما اقتصاد کشورمان را منتظر برجام نمی‌گذاریم

در دیدار وزیر خارجه فنلاند با آیت‌الله رئیسی مطرح شد؛

دکتر رئیسی با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام، تصریح کرد: در صورت لغو تحریم‌ها زمینه برای توافق آماده است و ایران نشان داده که به تعهدات خود پایبند است.

«جلوگیری از نفوذ»، «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» اولویت دستگاه‌های اطلاعاتی است

رئیس جمهور در اولین همایش اطلاعاتی سه‌جانبه وزارت اطلاعات، سپاه و فرماندهی انتظامی:

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه «جلوگیری از نفوذ»، «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» اولویت دستگاه‌های اطلاعاتی است،‌ اظهار داشت: کشف و برخورد با شبکه‌های فساد اقتصادی، مردم را شادمان و امیدوار می‌کند.

تدابیر وزارت نیرو برای توقف قطعی‌های برق باعث بازسازی اعتماد عمومی شد

آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح طرح‌های تامین آب و برق روستایی و عشایری:

رئیس‌جمهور ارتقای خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به روستانشینان و عشایر کشور بویژه در مناطق محروم را جزء هدف‌گذاری‌های اصلی دولت مردمی دانست و اظهارداشت: تامین منابع پایدار آب و رساندن آب سالم و استاندارد به مردم در مناطق روستایی و عشایری، جزء وظایف مهم دولت و اهتمام وزارت نیرو به این حوزه امیدوارکننده است.

ارائه گزارش و پیشنهادات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مشکلات صندوق‌های بازنشستگی/ تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بررسی موضوع تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی مطرح و پیشنهادها و راهکارهای مشترک خزانه‌داری و بانک مرکزی با هدف پیشگیری از رشد نقدینگی تصویب شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی روستایی و عشایری

با حضور آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

صدها طرح آب‌رسانی و برق رسانی روستایی، تامین مولدهای خورشیدی قابل حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری و آغاز عملیات اجرایی جهاد آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با حضور رئیس جمهور در وزارت نیرو افتتاح شد.

مردمی بودن، تحول‌گرایی و عدالت‌محوری صفات و مشخصات اصلی دولت هستند/ فضای دولت کار، کار و کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور از همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست که اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در همه اماکن عمومی به ویژه در اتوبوس‌ها، مترو و هواپیما با جدیت پیگیری کنند.

تصویب آیین نامه جذب و نگهداری سرمایۀ انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی کشور/ تعیین تکلیف نقل و انتقال وسایل نقلیه به مراکز تعیین شده توسط نیروی انتظامی

در جلسه هیات دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، با آیین‌نامه پیشنهادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی کشور برای جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

اقتصاد ایران نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید است

رئیس جمهور در آئین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور:

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری، همگرایی و هم‌افزایی شرکت‌های بزرگ اقتصادی در رونق تولید، افزایش صادرات و اشتغال اظهار داشت: پیام اجرای ۴۸ پروژه بزرگ در کشور، پویایی، امید، ایستادگی، اعتماد به نفس و اعتماد به تولیدکنندگان داخلی است.

دولت و جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تاکید ایران بوده است

آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی نخست وزیر عراق:

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ممتاز عراق در سیاست گسترش حداکثری روابط همسایگی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امیدواریم فرایند تشکیل ساختارهای سیاسی در عراق از طریق وفاق ملی و حفظ وحدت پیش رود تا منجر به ثبات و پیشرفت روزافزون ملت عراق گردد.