آرشیو اخبار

موافقت با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا/ اختصاص اعتبار به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

در جلسه هیات دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

هیات وزیران با توجه به تورم سنوات اخیر و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تلاطم بازار مسکن و به منظور حمایت از جامعه هدف موضوع آیین نامه تسهیلات مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا، با اصلاح آیین نامه مذکور و افزایش سقف تسهیلات یاد شده موافقت کرد.

دستگاههای اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در تعطیلات نوروزی وقفه‌ای در کارهای ضروری مردم ایجاد نشود

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات‌ دولت:

رئیس جمهور با بیان اینکه در اولین فرصت در سال ۱۴۰۱ جلسه هیات دولت تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: دستگاههای اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در ایام تعطیلات نوروزی وقفه‌ای در کارهای ضروری مردم ایجاد نشود.

ترکمنستان همیشه می‌تواند بر دوستی بلندمدت و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران تکیه کند/ تاکید بر فعال شدن کریدور ترانزیتی شمال - جنوب

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی روسای جمهور جدید و پیشین ترکمنستان:

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه ملت‌های ایران و ترکمنستان در کنار همسایگی، خویشاوند هستند، گفت: ترکمنستان همیشه می‌تواند بر دوستی بلندمدت و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران تکیه کند.

انتشار حقایق و مقابله با تحریف، از جلوه‌های جهاد تبیین است

رئیس جمهور در مراسم اهدای جوایز کتاب سال:

آیت‌الله رئیسی، پژوهش، تالیف و انتشار حقایق و مقابله با تحریف را از جلوه‌های «جهاد تبیین» توصیف کرد و گفت: در کنار آزادی بیان و اندیشه، عدالت در قلم و بیان نیز از ارزش‌های فرهنگ انقلاب اسلامی است.

طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی به سرانجام برسد

در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ مطرح شد؛

اعضای شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند با توجه به اینکه وظیفه قانون‌گذاری بر عهده مجلس شورای اسلامی است، طرح صیانت نیز در مجلس به سرانجام برسد.

مسائل جوانان در وزارتخانه مربوطه نباید در سایه رسیدگی به مسائل ورزش قرار گیرد

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای‌عالی جوانان:

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توجه شایسته به مسائل و موضوعات مربوط به جوانان و خارج شدن بخش جوانان از سایه بخش ورزش در وزارتخانه مربوطه اظهار داشت: ترجیح دولت این است که بدون ایجاد ساختار جدید، ساز و کاری چابک و کارآمد مثل «سازمان ملی جوانان» فعال شود که مسائل و نیازهای جوانان را در عرصه‌های مختلف پیگیری کند.

هدف‌گذاری کاهش جدی تصادفات توسط تمامی دستگاه‌های مسئول

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک:

دکتر رئیسی برای ایمن سازی سفرهای نوروزی دستورات ویژه‌ای خطاب به دستگاه‌های مربوطه صادر و بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و خدمت رسانی دستگاههای متولی سفرهای نوروزی تاکید کرد.

نظارت دقیق بر قیمت‌گذاری اقامتگاه‌ها و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی

آیت الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با اشاره به پرتاب موفق ماهواره نور، اقدام دانشمندان کشورمان در دستیابی به فناوری پیشرفته حضور در فضا را بسیار ارزشمند و افتخارآفرین دانست و اظهارداشت: دستیابی به این فناوری از جمله جلوه‌های اقتدار ملی است.

دولت مهلت اجرای مصوبات مربوط به واگذاری مجموعه های ورزشی شهدای گمنام و زنده یاد ناصر حجازی به استقلال و پرسپولیس را تمدید کرد

در جلسه هیأت دولت انجام شد؛

اعضای هیات دولت با تمدید مهلت اجرای مصوبات مربوط به واگذاری مجموعه های ورزشی شهدای گمنام و زنده یاد ناصر حجازی به شرکت های فرهنگی - ورزشی «پرسپولیس» و «استقلال» موافقت کردند.

پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم است

رئیس جمهور در دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا:

جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس به همراه خانواده‌های خود با حضور در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با رئیس جمهور دیدار کردند.

راهیان نور از مصادیق بارز «جهاد تبیین» است/ دفاع مقدس ظرفیت تحول‌آفرینی عظیمی دارد

رئیس جمهور در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاست‌گذاری راهیان نور:

دکتر رئیسی راهیان نور را از مصادیق بارز «جهاد تبیین» توصیف کرد و اظهار داشت: سرزمین‌های راهیان نور مدرسه بزرگ انسان‌سازی است که همواره برای همه عصرها و نسل‌ها درس آموز است.

دستگاه اطلاعاتی در دولت مردمی باید با مشارکت عموم مردم، اطلاعات ۸۰ میلیونی باشد

رئیس جمهور در دیدار با وزیر، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات:

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما، فرهنگ شهید قاسم سلیمانی و «ما می‌توانیم» است، تاکید کرد: انقلابی اندیشیدن، انقلابی عمل کردن، تحت تاثیر سیاست‌بازان قرار نگرفتن و با صلابت کارها را پیگیری و به سرانجام رساندن از ویژگی‌های نیروهای وزارت اطلاعات است.

انجام سفرهای نوروزی با تزریق ۲ دُز واکسن امکان‌پذیر ش

آیت‌الله رئیسی در ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده در ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و سفرهای ایمن اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دُز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دُز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد، تزریق ۲ دُز واکسن را مبنا و مجوز انجام سفرهای نوروزی قرار می‌دهد.

وضعیت کشاورزی استان مازندران با تصمیمات اتخاذ شده متحول خواهد شد/ تاکید بر توسعه بندر امیرآباد

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان مازندران:

رئیس جمهور با تشریح مصوبات و تصمیمات دولت برای ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی استان مازندران گفت: دولت مصمم است ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان مازندران را در مسیر توسعه و آبادانی و رفع مشکلات این استان فعال کند.