آرشیو اخبار

دولت و جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تاکید ایران بوده است

آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی نخست وزیر عراق:

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ممتاز عراق در سیاست گسترش حداکثری روابط همسایگی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امیدواریم فرایند تشکیل ساختارهای سیاسی در عراق از طریق وفاق ملی و حفظ وحدت پیش رود تا منجر به ثبات و پیشرفت روزافزون ملت عراق گردد.

شیوه نامه‌های بهداشتی در اجتماعات بویژه در اماکن زیارتی با دقت رعایت شود/ ضرورت مقابله با اشرار و برهم زنندگان امنیت جامعه

آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور گفت: مسئولین بهداشتی با جدیت نظارت کنند تا در اجتماعات بویژه در اماکن زیارتی شیوه نامه‌های بهداشتی با دقت رعایت شود.

بنای دولت تسهیل دسترسی مردم به دستگاه‌ها و خدمات دولتی است/ برنامه‌ی گذار از دولت الکترونیک به دولت هوشمند هر چه سریع‌تر تدوین شود

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات:

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت بر این است که با همت و تلاش همه مدیران و دستگاه‌ها کارِ مردم تسهیل و دسترسی آنان به خدمات افزایش یافته و آسان شود، تاکید کرد: این نگاه باید در همه بخش‌های دولتی و حکومتی وجود داشته باشد تا مردم از دویدن به دنبال خدمات نجات یابند و خدمات دولتی کاملا در دسترس آنها قرار گیرد.

ارتباط با مجلس را از زمینه‌های موثر در پیشرفت امور می‌دانم

آیت‌الله رئیسی در دیدار با مجمع نمایندگان ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان:

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط با مجلس را از زمینه‌های موثر در پیشبرد و پیشرفت امور می‌دانم، اظهار داشت: مهمترین رویکرد تمام برنامه‌ها و اقدامات دولت اجرای عدالت است و این مسئولیت مهم را با همراهی و همکاری نمایندگان محترم مجلس در تمام شئون کشور از جمله پرداخت حقوق با جدیت دنبال خواهیم کرد.

هرگونه دخالت خارجی، ثبات در منطقه را به چالش می‌کشد/ امیدوارم در سی‌امین سال برقراری روابط گام بلندی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی برداریم

آیت‌الله رئیسی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور قزاقستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور نیست، اظهار امیدواری کرد که گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی دو کشور برداشته شود.

تمدید مهلت‌های تخصیص و صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول/ اصلاح مصوبه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل و مجامع بین المللی

در جلسه هیأت دولت انجام شد؛

جلسه هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن مهلت‌های مقرر در آیین نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور رسیدگی به درخواست های متقاضیان برای تخصیص و صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول به مدت ۱۰ روز تمدید گردید.

دولت مردمی بر اساس مردم‌باوری و اجرای عدالت به دنبال رفع مشکلات است/ نجات کشور، رفع مشکلات و رونق زندگی مردم در گرو پیمودن خط نورانی امام(ره) است

رئیس جمهور در مراسم میثاق با امام راحل و شهدا:

رئیس جمهور پیام میثاق با امام راحل و شهدا را مردم‌باوری و اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: در مکتب امام بزرگوار توجه به مردم اصل محوری است و ما در دولت مردمی موفقیت خود را در حضور و مشارکت مردم تعریف کرده‌ایم و بر این اساس به دنبال رفع مشکلات هستیم.

بسته پیشنهادی دولت برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید به تصویب رسید/ دستور رئیس جمهور به وزیر جهادکشاورزی برای مدیریت قیمت اقلام خوراکی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی؛

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه شنبه شب به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد و مهم ترین موضوعات اقتصادی کشور از جمله مدیریت بازار کالاهای اساسی و اقلام خوراکی را مورد بررسی قرار داد.

تجدید میثاق آیت الله رئیسی و اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی

با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی انجام شد؛

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان، تجدید میثاق کردند.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی همزمان با تلاش در پاسداری از ارزش‌های دینی، در سنگر مبارزات انقلابی نیز حضوری فعال داشت

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی:

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه این مرجع والامقام همزمان با تلاش در پاسداری از ارزش‌های دینی و تربیت شاگردان، در سنگر مبارزات انقلابی نیز حضوری فعال داشت، تصریح کرد: به یقین آثار ماندگار و سلوک معنوی ایشان همواره الهام‌بخش و چراغی فراروی طلاب و فضلاء و حوزه‌های علمیه خواهد بود.

امیدوارم در پرتو اعتماد متقابل ایجاد شده شاهد توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها باشیم

آیت‌الله رئیسی در پیام تبریک سال نو به رئیس جمهور چین:

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سال نو چینی به رئیس جمهوری خلق چین اظهار خرسندی کرد که در آغاز سال جدید، روابط دو ملت وارد دومین پنجاه سال روابط دیپلماتیک و اعلام اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله شده است.

آیت‌الله رئیسی درگذشت والده شهیدان کارور را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت والده شهیدان حسن، محمدرضا و مرتضی کارور، آورده است: این مادر مومنه با پیروزی از مکتب عاشورا و عشق به حضرت زینب کبری(س)، سه سرو سربلند در دامن خود پرورش داد تا سایه‌گستر استقلال کشور اسلامی‌مان باشند. بی‌شک یاد و نام این مادر بزرگوار و فرزندان دلاورش همواره در یادها خواهد ماند.

آیت‌الله رئیسی درگذشت والده شهیدان الحداد را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت والده شهیدان جمال، عادل و خالد الحداد آورده است: این نماد فداکاری که با تأسی به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، فراق گرانبهاترین سرمایه زندگی خود را بر دوش کشید و تا آخرین لحظات عمر، مدافع ارزش‌های اسلامی بود، بی‌شک جایگاهی رفیع در سرای باقی خواهد داشت.

بررسی بسته پیشنهادی دولت برای رفع موانع و حمایت از تولید ادامه یافت

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت‌الله رئیسی؛

در جلسه شامگاه یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، بررسی روند حمایتها و راهکارهای اجرایی رفع موانع تولید که از آغاز دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است، ادامه یافت.

دولت مصمم است ناخرسندی رهبر معظم انقلاب از دهه ۹۰ را به رضایت خاطر ایشان و مردم عزیز تبدیل کند

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با اشاره به ناخرسندی رهبر معظم انقلاب از آمارهای اقتصادی دهه ۹۰ اظهارداشت: دولت خود را موظف می داند دغدغه‌ها و توصیه‌های امروز مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را با اقدام جهادی پیگیری کرده و کاری کند که این ناخرسندی به رضایت خاطر ایشان و مردم عزیز تبدیل شود.

اصلاح آیین‌نامه مربوط به استفاده از اسناد خزانه برای تسویه بدهی‌های انتقال یافته به شرکت‌های دولتی

در جلسه هیأت دولت انجام شد؛

جلسه هیأت دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و در آن اعضای دولت با تغییر طبقهبندی گرمسیری شهرستان بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی موافقت کردند.