آرشیو اخبار

جمهوری اسلامی ایران نهمین کشور عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای شد

با اعلام نظر موافق ۸ کشور عضو؛

در پایان بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، سران ۸ کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.

تهران و عشق آباد ظرفیت های خوبی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط دوجانبه دارند

آیت الله رئیسی در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان:

رئیس جمهور روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکمنستان را فراتر از روابط دو همسایه خواند و گفت: تهران و عشق آباد ظرفیت‌های خوبی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط دوجانبه دارند.

سیاست خارجی ایران همواره مبتنی بر مخالفت با یکجانبه گرایی و مشارکت فعال در سازمان های بین المللی و چندجانبه گرایی برپایه عدالت و احترام متقابل است

آیت الله رئیسی در اجلاس سران شانگهای:

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر مشارکت فعال در سازمانهای بین‌المللی، چندجانبه گرایی و مخالفت با یکجانبه گرایی بر پایه عدالت، همکاری، احترام متقابل و ضرورت ایفای نقش سازنده در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است،گفت: تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه در عرصه اقتصادی، عامل مهمی در ارتقای نقش راهبردی سازمان همکاری شانگهای در اقتصاد جهانی است.

روابط ایران و ارمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده است

آیت الله رئیسی در دیدار نخست وزیر ارمنستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط تاریخی ایران و ارمنستان همواره دوستانه و سازنده بوده است،گفت: با اراده موجود بین رهبران سیاسی، تهران و ایروان می توان دوره جدیدی از همکاری های گسترده اقتصادی را رقم زد.

ایران و قزاقستان ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط راهبردی اقتصادی دارند

آیت الله رئیسی در دیدار رئیس جمهور قزاقستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و قزاقستان ظرفیت های متنوع و متعدد اقتصادی برای ارتقای سطح تعاملات و همکاری های مشترک دارند، گفت: کارگروه های مشترک می توانند این ظرفیت ها را در قالب روابط راهبردی در بخش های مختلف شناسایی و عملیاتی کنند.

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای آغاز شد

با حضور آیت الله رئیسی؛

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد.

تکمیل پروژه های مشترک ایران و بلاروس می تواند روند گسترش تعاملات اقتصادی را تسریع کند/ به وزرای اقتصادی و فنی دستور داده ام پیگیر اجرای توافقات مشترک باشند

آیت الله رئیسی در دیدار رئیس جمهور بلاروس:

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی ایران و بلاروس کافی و راضی کننده نیست، گفت: تکمیل هر چه سریع تر پروژه های مشترک دو کشور می تواند روند گسترش تعاملات اقتصادی دوجانبه را تسریع و تسهیل کند.

ظرفیت های ارزشمندی برای گسترش مناسبات بین تهران و اسلام آباد وجود دارد/ ارتقای امنیت مرزی باعث گسترش تعاملات اقتصادی و آبادانی مناطق مرزی می شود

آیت الله رئیسی در دیدار نخست وزیر پاکستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه ظرفیت های دست نخورده و ارزشمندی در ایران و پاکستان برای گسترش مناسبات وجود دارد،گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران ارتقای روابط و همکاری های منطقه ای به ویژه با کشورهای همسایه است و در این میان پاکستان جایگاه خاصی دارد.

تحریم ها مانع پیشرفت ایران نشدند، اما تلاش می کنیم برطرف شوند

آیت الله رئیسی در دیدار رئیس جمهور ازبکستان:

رئیس جمهور،گفت: سطح فعلی روابط اقتصادی تهران و تاشکند هم سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و جمهوری اسلامی علاقمند است روابط اقتصادی با ازبکستان را در چارچوب گسترش مناسبات با همسایگان بیش از پیش گسترش دهد.

سیا از خزائن مهم فرهنگ و تحول بشری است/ فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان رقم خواهیم زد

آیت الله رئیسی قبل از عزیمت به تاجیکستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و مسأله همکاری کشورهای منطقه و آسیایی از مسایل بسیار مهم و محوری است، اظهار داشت: برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قایل هستیم و سازمان شانگهای از جمله سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

آیت‌الله رئیسی وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد

به منظور شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار دوجانبه؛

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری شانگهای و به منظور شرکت در اجلاس سران این سازمان به این کشور سفر کرده است، دقایقی قبل وارد دوشنبه شد و در فرودگاه این شهر از سوی نخست وزیر تاجیکستان مورد استقبال قرار گرفت.

آیت الله رئیسی به تاجیکستان سفر می کند

جهت شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار۲جانبه؛

آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه سفر می‌کند.

رئیس جمهور اصول حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی را به اعضای دولت ابلاغ کرد

در جلسه چهارشنبه هیات وزیران؛

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران، اصول ۱۲ گانه پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم را به اعضای دولت ابلاغ کرد.

موانع واگذاری سهام دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بررسی و رفع شد

در جلسه چهارشنبه هیات دولت؛

جلسه هیات وزیران روز چهارشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه رفع موانع واگذاری سهام دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در رشد و تعالی کشور ضروری است

آیت الله رئیسی درجلسه شورای عالی فضای مجازی:

رئیس جمهور لزوم استفاده از ظرفیت فناوری‌های دیجیتال و فضای مجازی در رشد و تعالی کشور را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: با سیاستگذاری صحیح و برنامه ریزی دقیق می توان زمینه آشنایی و استفاده مناسب مردم از ظرفیت های فضای مجازی را فراهم و حتی از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

ابراز امیدواری روسای جمهور ایران و روسیه برای دیدار در آینده نزدیک

در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با آیت الله رئیسی عنوان شد؛

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در تماس تلفنی با آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، با بیان اینکه بعلت احتمال ابتلا به بیماری کرونا به قرنطینه رفته است، خواستار انجام هماهنگی برای دیدار دو رئیس جمهور در اولین فرصت شد.

مردم انتظار دارند با اولویت بندی مسائل مهم اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی، تحولی در اقتصاد و معیشت آنان رخ دهد

آیت الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر اجرای اقدامات اثر گذار برای ثبات در بازار و کنترل قیمت و تامین مواد اولیه مورد نیاز تاکید کرد.

آیت الله رئیسی درگذشت مادر شهیدان براجعی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم زهیه‌نژاد براجعی، مادرگرامی شهیدان والامقام رحیم و صباح براجعی و همسر شهید سرفراز خلف براجعی، اظهارداشت: این بانوی مومنه و فداکار که با اخلاص و صلابت از فرهنگ ایثار و شهادت پاسداری نمود، بی‌شک الگویی درخشان برای مادران امروز و فردای میهن اسلامی‌خواهد بود.