آرشیو اخبار

ایران از توسعه روابط با فرانسه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری استقبال می کند

آیت الله رئیسی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه درمورد بازنگری در روابط دو کشور و آغاز فصل نوینی از روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای تهران – پاریس، گفت: دولت ایران از توسعه روابط با فرانسه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری استقبال می کند و آمادگی داریم همکاری های جامع با اروپا را از فرانسه آغاز کنیم.

آیت الله رئیسی درگذشت مادر شهیدان والامقام حق گویان را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم "صغری حاجی علی نقی" مادر بزرگوار شهیدان والامقام محمدحسن، احمد و محمدرضا حق گویان و همسر فداکار شهید معظم "حاج صادق حق گویان"، اظهارداشت: این شیرزن مومنه که با تقدیم این سرمایه های ارزشمند در راه سربلندی و عظمت اسلام و ایران، صبورانه رنج فقدان عزیزان دلاورش را بر دوش کشید، همواره یاد و نام او در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی باقی خواهد بود.

واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریور ماه قطعی شده است

آیت الله رئیسی در نخستین گفت و گوی زنده تلویزیونی:

رئیس جمهور با بیان اینکه کرونا موضوع اصلی کشور و مقابله با آن در یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت اولویت اصلی دولت است،گفت: برنامه دولت افزایش واردات واکسن و تقویت تولید داخلی است و همه تلاش خود را انجام می دهیم که در این زمینه کار با شتاب بیشتری انجام شود و دغدغه های مردم را به حداقل برسانیم.

آیت الله رئیسی درخشش ورزشکاران ایران در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک درخشش افتخار آمیز ورزشکاران ایران در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار داشت: اهتزاز پرچم باشکوه ایران و طنین سرود جمهوری اسلامی ایران نشان داد که جوانان رشید این مرز و بوم در سایه همت و اراده های مستحکم خود بر هر مانع و کاستی غلبه یافته و همواره با اقتدار بر قله‌های پیروزی گام بر می‌دارند.

آیت الله رئیسی درگذشت آیت الله العظمی سید محمدسعید حکیم را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمدسعید حکیم، اظهار داشت: ایشان که به عنوان یکی از ستون‌های فقاهت و مرجعیت در عراق می‌درخشید عمر شریف خود را در راه ترویج اسلام و مکتب اهل بیت سپری نمود.

برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است

آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

ایت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های فعالانه می‌توان آسیب‌های ناشی از ایجاد موج‌های جدید را کاهش داد.

وحدت و انسجام موجود در سیستان و بلوچستان توطئه‌های دشمنان برای این استان را خنثی کرده است

آیت‌الله رئیسی در جمع علما، ایثارگران و نخبگان سیستان و بلوچستان:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان در جمع اقشار مختلف، ایثارگران، علما و نخبگان استان در شهر زاهدان، با تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) و با بیان اینکه ما مدیون و مرهون این امام بزرگوار هستیم، گفت: امام سجاد (ع) آموخته‌های بلندی از معارف دینی را به شکل دعا به بشریت تقدیم کرده که در آن همه مفاهیم عالی انسانی برای چگونه زندگی کردن انسان وجود دارد.

در نظام اسلامی بندگی خدا از مسیر خدمت به خلق خدا می‌گذرد/ برنامه هفتم توسعه مبتنی بر آمایش سرزمینی تدوین خواهد شد

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان برنامه‌های سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری استان با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، گفت: برای بنده و همکارانم توفیقی بود که از دیروز به شهرها و مناطق مختلف سیستان و بلوچستان سفر کنیم و صمیمانه از تلاش همه مدیران و مسئولانی که در جای جای استان به خدمتگزاری به مردم بسیار خوب و عزیز مشغول هستند، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور وارد زاهدان شد

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در آخرین مرحله از سفر دوروزه به استان سیستان و بلوچستان، وارد زاهدان شد و از سوی مقام های استان مورد استقبال قرار گرفت.

احیای حق‌آبه زابل را با دیپلماسی فعال، پیگیری خواهیم کرد/ ایجاد و فعال کردن ظرفیت نیروگاه‌های بادی و منابع معدنی سیستان را به طور جدی دنبال خواهیم کرد

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان با حضور سرزده در جمع عزاداران حضرت زین‌العابدین (ع) در میدان امام حسین (ع) زابل گفت: وقتی شنیدم که شما اجتماع با صفایی به صورت سنواتی دارید که یادآور روحیه عاشورایی و شور و شعور حسینی مردم سیستان است، ترغیب شدم در میان شما حضور پیدا کنم.

مرزهای ایران با همسایگان باید مرز اقتصادی، تعامل و مبادله باشد تا بتواند به توسعه مناطق مرزی، ارتقای امنیت و بهبود معیشت و رفاه مرزنشینان منجر گردد

آیت الله رئیسی در جمع اهالی روستای مرزی ملاعلی:

رئیس جمهور روز جمعه و در دومین روز از سفر به استان سیستان و بلوچستان بلافاصله پس از ورود به زابل درحضوری از پیش اعلام نشده به میان مردم روستای ملاعلی در منطقه مرزی ایران و افغانستان رفت و با اهالی این روستای دورافتاده دیدار و گفت و گو کرد.