آرشیو اخبار

روابط تهران و اسلام‌آباد دیرینه، اعتقادی و مردم محور است

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه پاکستان:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (پنجشنبه) در دیدار «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، روابط تهران و اسلام‌آباد را دیرینه، اعتقادی و مبتنی بر رویکرد مردم محور دانست و اظهار داشت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور رضایت‌بخش نیست و باید با برنامه‌ریزی مناسب سطح این گونه روابط را در راستای منافع ملت‌های خود افزایش دهیم.

حضور آیت الله رئیسی درجمع کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س)

رئیس جمهور روز پنج شنبه پس از تجدید میثاق دولت با آرمان های امام راحل(ره) و ادای احترام به شهدای دولت و انقلاب اسلامی، در مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) حضور یافت و با کارکنان این مجتمع دیدار کرد.

در نظام ولایت فقیه هیچ بن بستی نداریم/ انتظار مردم از دولت، مسئله مهم و جدی مبارزه با فساد است

آیت الله رئیسی در نخستین جلسه دولت سیزدهم:

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود.

امضای "عهدنامه مدیران دولت مردمی" از سوی هیات وزیران

در نخستین جلسه دولت سیزدهم انجام شد؛

اعضای هیات وزیران روز پنج شنبه در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم با امضای عهدنامه ای، خود را به اصول و ارزش های دهگانه که برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است، متعهد و موظف کردند.

امروز رهبری بهترین مبین خط امام (ره) است و این خط نورانی باید همواره مورد توچه دولت باشد/ تردید نداریم که قادریم بر مشکلات غلبه کنیم

آیت الله رئیسی در آیین تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های امام راحل:

رئیس جمهور با بیان اینکه میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی ها و پاکی هاست،گفت: در منظومه اندیشه امام، خدمت به مردم جایگاه ویژه و معنای خاصی دارد و امام حقیقتا مردم را باور داشت.

تجدید میثاق آیت الله رئیسی واعضای دولت سیزدهم با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی

با حضور در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام شد؛

رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح روز پنج شنبه همزمان با هفته دولت و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهرامام راحل با آرمان های رهبرفقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد

آیت الله رئیسی در دفاع پایانی از وزیران پیشنهادی:

رئیس جمهور بررسی دغدغه مند همراه با حساسیت صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی را جلوه ای از مردم سالاری دینی دانست و گفت: بیان این حساسیت‌ها هم برای وزرایی که مجلس به آنها رأی اعتماد خواهد داد و هم برای عموم مردم که بدانند حساسیت نمایندگان آنها در مجلس نسبت به مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اداره کشور چیست، کار مفید و مهمی است.

آیت الله رئیسی از حسن اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی دولت تشکر کرد

رئیس جمهور با سپاسگزاری از حسن اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی دولت، اظهار داشت: «رای قوی» مجلس شورای اسلامی به «دولت مردمی»، انشالله سرآغاز همکاریهای همدلانه دو قوه برای ساختن «ایران قوی» خواهد بود.

محسن رضایی به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور منصوب شد

با حکم آیت الله رئیسی؛

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، با صدور حکمی دکتر محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.

رئیس جمهور درگذشت مادر بزرگوار شهیدان خلخالی را تسلیت گفت

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم جمیله فیاض منفرد، مادر بزرگوار شهیدان والامقام حسن، حسین و محمد‌رضا خلخالی، اظهار داشت: این بانوی مومنه و فداکار، دلاورانی در دامن پر مهر خود پرورش داد که هرکدام سرمایه ای ماندگار و پر افتخار برای این مرز و بوم اسلامی شدند.

آیت الله رئیسی درگذشت مادر شهیدان والامقام کریم بخش را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت ام الشهدا حاجیه خانم طاهره پور بخشی، مادر شهیدان والامقام داود، حمزه و مسلم و جانبازان گرانقدر حر، حبیب و خلیل و آزاده سرفراز علی اصغر کریم بخش، اظهار داشت: این مادر نجیب و قهرمان پرور همواره الگویی ارزنده و الهام بخش برای زنان امروز و فردای ایران اسلامی خواهد بود.

سابقه ۵۰۰ ساله روابط دوستانه دو کشور سرمایه ارزشمندی برای آینده روابط است

آیت‌الله رئیسی در گفتگوی تلفنی صدراعظم اتریش:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر امروز دوشنبه در گفتگوی تلفنی "سباستین کورتس" صدراعظم اتریش با وی، با اشاره به سابقه ۵۰۰ ساله روابط دوستانه و سازنده دو کشور گفت: این سابقه طولانی، سرمایه ارزشمندی برای آینده روابط است.

آیت‌الله رئیسی رحلت عالم وارسته، استاد حکیمی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار، آقای محمدرضا حکیمی، این ضایعه تاسف بار را به عموم ارادتمندان ایشان بویژه مردم مشهد مقدس و همچنین به خاندان مکرم حکیمی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

تجربیات مدیران، می تواند در پیشبرد امور مفید و موثر باشد

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه جلسه آتی هیات وزیران، با حضور وزرای جدید برگزار خواهد شد، ضمن قدردانی از کلیه زحمات و خدمات وزرا، به ویژه در دو هفته‌ اخیر و در همکاری با دولت جدید، گفت: اعتقاد و باورم این است که تجربیات مسئولین سطوح کلان کشور مانند چراغ راه و راهنما، می تواند در پیشبرد امور مفید و موثر باشد و باید از این تجربیات استفاده شود.

بازگشت ساعات کاری به روال قبل و لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در ادارات و سازمان های دولتی سراسر کشور/ اصلاح آ‌یین نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت

در جلسه یکشنبه هیات وزیران تصویب شد؛

جلسه هیات دولت بعد ازظهر یکشنبه به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه هیات وزیران با لغو تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و بازگشت ساعات کاری آنها به روال قبل موافقت کرد.