آرشیو اخبار

استفاده از فرصت‌های ایجاد شده برای تقویت مبادلات تجاری با کشورهای منطقه ضرورت دارد

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

رئیس جمهور اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان جریان پیشران اقتصاد کشور، فعال شده‌اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.

آیین نامه اجرایی مربوط به اعطای تسهیلات ازدواج، اشتغال و حمایتی به تصویب رسید

هیأت وزیران در اجرای تکلیف مندرج در تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر پیش بینی تسهیلات تکلیفی جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده، اشتغال زایی و حمایت از اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، آیین نامه اجرایی این تبصره از قانون را تصویب کرد.

بررسی گزارش وزارت تعاون از روند رسیدگی به اعتراضات در زمینه عدم دریافت یارانه

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد؛

رئیس جمهور اظهار داشت: بررسی اعتراض کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند، دقیق، با نگاه مثبت و اعتماد به خوداظهاری‌ها و تفکیک بین حساب‌های تجاری و شخصی انجام شود تا حق کسی پایمال نشود.

بخش نفت و پتروشیمی از مهمترین بخش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق تولید هستند

دکتر رئیسی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در میدان مشترک نفتی آزادگان:

رئیس جمهور امضای تفاهم‌نامه ۷ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در میدان مشترک نفتی آزادگان را مصداق بسیج توان داخلی کشور دانست و اظهار داشت: هدایت نقدینگی در مسیر رونق تولید، بهره‌مندی از توان فنی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی در رشد اقتصادی و پیشرفت کشور بسیار موثر است.

آیت‌الله رئیسی: قلم‌های شایسته و ماندگار در مسیر شناساندن حق و ایجاد جامعه خدامحور ایفای نقش کرده‌اند

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

رئیس جمهور ترویج فساد در جامعه اسلامی و انقلابی را اقدامی سازمان یافته و برنامه ریزی شده دانست که با هدف تضعیف و تخریب پایگاه معنوی و ارزش‌های دینی با سرمایه گذاری کلان استکبار و دشمنان ملت ایران صورت می‌گیرد.

دکتر رئیسی فرارسیدن سالروز استقلال ونزوئلا را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی، فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری بولیواری ونزوئلا را که یادآور تلاش‌های سیمون بولیوار فقید برای آزادی ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین است، به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

دانشمندان و عالمان با دید باز اما نقادانه سراغ نظریه‌های جدید علوم انسانی بروند

رئیس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی:

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی وضع موجود در حوزه علوم انسانی، تحقق علوم انسانی در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی را حائز عقب‌ماندگی‌هایی دانست که باید با نگاه اجتهادی و نوآورانه عالمان و دانشمندان این عرصه، جبران شود.

شرط تحقق توسعه واقعی ضمیمه کردن دانایی به توانایی است

رئیس جمهور در آیین تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه کشوری:

رئیس جمهور مسأله‌محوری در دانشگاهها را مقدمه‌ای برای برون‌رفت کشور از مشکلات دانست و افزود: ما عمیقاً اعتقاد داریم که دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند و همواره بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها در پیشبرد امور کشور تأکید داشته‌ایم.

دکتر رئیسی: ارتقای روابط تهران - باکو به همکاری‌های منطقه‌ای موثر منتهی می‌شود

دیدار وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با رئیس جمهور؛

رئیس جمهور تأکید کرد ارتقای روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به همکاری‌های منطقه‌ای مؤثر منتهی می‌شود.

ایران و لیتوانی ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای سطح روابط با یکدیگر دارند/ رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد

رئیس جمهور در دیدار سفیر آکردیته لیتوانی:

رئیس جمهور در دیدار سفیر آکردیته لیتوانی اظهار داشت: ایران و لیتوانی ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

ایران آماده گسترش حداکثری روابط با همه کشورها از جمله سوئیس است

دکتر رئیسی در آئین دریافت استوارنامه سفیر جدید سوئیس:

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند باشد، اظهار داشت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است.

سطح فعلی روابط ایران و ویتنام متناسب با ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور نیست

آیت‌الله رئیسی در آئین دریافت استوارنامه سفیر جدید ویتنام:

رئیس جمهور اظهار داشت: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ویتنام می‌تواند به یافتن راهکارهای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های کشاورزی، فناوری، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها کمک کند.

بررسی نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در استان‌های مختلف کشور

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود، اظهار داشت: اراده دولت بهینه سازی نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

«تولید» برای کشور قدرت خلق می‌کند

دکتر رئیسی در مراسم روز ملی صنعت و معدن:

رئیس جمهور از تهیه پیش‌نویس سند جامع صنعت کشور از سوی دولت پس از تاکید مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با مشورت کارشناسان پیش‌نویس خوبی در این زمینه تهیه شده و در حال طی مراحل نهایی شدن است.

دولت به عنوان کارگزار نظام اسلامی خود را موظف به حمایت از امر ازدواج می‌داند

آیت‌الله رئیسی در مراسم جشن وصال:

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به عنوان کارگزار نظام اسلامی خود را موظف به حمایت از امر ازدواج می‌داند، برای تسهیل پرداخت وام ازدواج به جوانان، در اختیار قرار دادن امکانات و مراکز فرهنگی دولتی برای ازدواج جوانان و نیز تحویل زمین و پرداخت تسهیلات به خود جوانان برای ساخت مسکن در راستای تسهیل ازدواج دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

رئیس جمهور درگذشت مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر تنها شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس به خاندان بابایی، از درگاه خداوند برای آن مرحومه علوّ درجات و همنشینی با فرزند شهیدش مسألت کرد.