آرشیو اخبار

تصمیم گیری درخصوص تمدید مجوز واردات کالاهای اساسی از محل ارز حاصل از صادرات

در جلسه امروز هیأت دولت مطرح شد؛

در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، موضوع تمدید مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از واردات مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر رئیسی: فعالیت موسسات مالی با فعالیت ناسالم باید ساماندهی و تعیین تکلیف شود

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

رئیس جمهور تاکید کرد که با اتکا به مصوبات قانونی، هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند، ساماندهی وتعیین تکلیف شوند.

تهیه گزارش تفصیلی از وضعیت جامعه نخبگانی و پیشنهاد راهکارهای تقویت جامعه علمی کشور

در جلسه شورای‌‌عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

رئیس جمهور با اشاره به تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت شیوع کرونا در دو سال گذشته، بر ضرورت بررسی راهکارهای مناسب برای تقویت بنیه علمی و ارتقای آموزش‌ها در سطوح مختلف تحصیلی تأکید کرد و گفت: شورای‌عالی انقلاب نقش‌آفرینی موثرتری در تقویت بنیان‌های آموزشی کشور ایفا کند.

آیت‌الله رئیسی: نقش‌آفرینی موثر در افزایش همگرایی منطقه‌ای از طریق گسترش تجارت از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

در مراسم ترانزیت تمام ریلی اولین قطار کانتینری قزاقستان از مسیر ایران؛

رئیس جمهور یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران را نقش‌آفرینی موثر در افزایش همگرایی منطقه‌ای از طریق گسترش تجارت از مسیر ایران دانست و اظهار داشت: ایران جایگاه منحصر به فردی در جغرافیای راهبردی منطقه دارد و می‌تواند مسیر اتصال بین منطقه‌ای از شرق و جنوب آسیا به اروپا باشد.

تصویب آیین نامه اجرایی نحوه تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها

به ریاست معاون اول رئیس جمهور مصوب شد؛

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، آیین نامه اجرایی نحوه تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها از طریق مبادله اراضی و املاک به تصویب رسید.

آغاز ترانزیت تمام ریلی اولین قطار کانتینری قزاقستان از مسیر ایران

با دستور روسای جمهور ایران و قزاقستان انجام شد؛

ترانزیت تمام ریلی اولین قطار کانتینری قزاقستان از کریدور ایران، با صدور دستور روسای جمهور ایران و قزاقستان از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

آیت‌الله رئیسی: ایران و قزاقستان ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای حجم مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار دارند

نشست مطبوعاتی مشترک ایران و قزاقستان؛

رئیس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است علاوه بر روابط دوجانبه با قزاقستان، روابط و همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور و کشورهای منطقه نیز، از جمله در سازمان‌های منطقه‌ای مثل سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا گسترش یابد.

ورامین از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است، این موقعیت باید تقویت شود

آیت‌الله رئیسی در شورای اداری ورامین، ‌قرچک و پیشوا:

رئیس جمهور استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات اداری را شرط ارتقای کارآمدی دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی که برای سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده دست یابیم، باید بدانیم که شرط تحقق آن افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری است.

حضور در میان مردم و پیگیری کار مردم را به جلسات نمادین ترجیح می‌دهم

رئیس جمهور در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم پیشوا، قرچک و ورامین:

رئیس جمهور با مرور معانی ضمنی و دلالت‌های انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، این انتخابات را تأکید مجدد مردم به اجرای آرمان‌های اصیل انقلاب در حوزه عدالت‌گستری و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض دانست.