آرشیو اخبار

آیت‌الله رئیسی: اتهام زنی غرب علیه ایران همزمان با مذاکرات بیانگر عدم پایبندی آنها به اقتضائات مذاکره جدی و واقعی است

در پاسخ به تماس تلفنی امیر قطر؛

رئیس جمهور عصر امروز پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی امیر قطر بر مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

ضوابط برخورداری واحدهای فن‌آور مستقر در پارک‌های فناوری از حمایت‌های قانون دانش بنیان تصویب شد

در اولین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان مطرح شد؛

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه و سیاست قطعی و اجتناب‌ناپذیر دولت پشتیبانی از فعالیت‌های دانش بنیان است، اظهار داشت: لازمه تحقق شعار امسال نیز بر همین مبنا استوار است.

مسئله‌محوری کمیسیون اصل ۹۰ در پیگیری مسائل کشور به دولت کمک خواهد کرد

رئیس جمهور در دیدار با اعضای کمیسیون اصل ۹۰:

رئیس جمهور تعامل کمیسیون اصل ۹۰ با دولت به دلیل پیگیری مهم‌ترین مسائل کشور را موثر دانست و گفت: مسئله‌محوری این کمیسیون نکته خوبی است که در پیگیری مسائل کشور به دولت کمک خواهد کرد.

دکتر رئیسی: تعاملات و مناسبات با روسیه را در چارچوب یک روابط راهبردی دنبال می‌کنیم

حمایت روسای جمهور ایران و روسیه از گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی و از جمله سوآپ؛

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران تعامل با روسیه را در چارچوب یک روابط راهبردی دنبال می‌کند، افزود: روابط دو کشور در عرصه تبادلات تجاری و نیز همکاری‌ها در زمینه انرژی در سطح بالایی جریان دارد، اما با توجه به زمینه‌های موجود در دو کشور، این مناسبات همچنان ظرفیت زیادی برای گسترش دارند.

تاکید روسای جمهور کشورهای ساحلی بر عدم حضور نیروهای مسلح بیگانه در دریای خزر

در بیانیه پایانی ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر مورد تاکید قرار گرفت؛

ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر با انتشار بیانیه‌ پایانی که در بر دارنده مهمترین موضوعات همکاری پنج جانبه و مورد علاقه طرفین است، به کار خود پایان داد.

دکتر رئیسی: حضور رژیم صهیونیستی در هر محیطی تضعیف کننده امنیت آنجاست

دیدار روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان:

رئیس جمهور اظهار داشت: توانمندی‌های فنی و خدماتی و نیز ظرفیت‌های ژئوپلتیک و لجستیکی ایران از جمله در عرصه ترانزیت و حمل و نقل، زمینه‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان و نیز توسعه و همگرایی بیشتر کشورهای ساحلی خزر است.

همکاری کشورهای ساحلی خزر با توجه به تحولات بین‌المللی اهمیت فزاینده‌ای یافته است

آیت‌الله رئیسی در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر؛

رئیس جمهور دریای خزر را دریای همکاری دانست و اظهار داشت: همکاری‌های کشورهای ساحلی خزر بخصوص با توجه به تحولات بین‌المللی اهمیت فزاینده‌ای یافته است و این تعامل نه تنها موجب رونق اقتصادی و افزایش رفاه ملت‌های ما می‌شود، بلکه به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و حل مسائل حوزه خزر صرفا از طریق کشورهای ساحلی می‌انجامد.

دکتر رئیسی: روابط تهران و عشق‌آباد بر اساس اعتماد متقابل به سرعت در حال گسترش است

دیدار روسای جمهور ایران و ترکمنستان؛

روسای جمهور ایران و ترکمنستان با مرور و ارزیابی روند پیشرفت اجرای توافقات و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان دو کشور تاکید کردند که اجرای کامل این اسناد همکاری، فصلی جدید در تعاملات دو کشور خواهد گشود و روابط اقتصادی و تجاری تهران-عشق‌آباد را با جهش مواجه می‌کند.

آیت‌الله رئیسی: روابط ایران و ترکمنستان بر پایه همکاری‌های گسترده و اعتماد متقابل به سرعت در حال گسترش است

در دیدار رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان:

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان، با اشاره به فرارسیدن سی‌امین سال ۳۰ برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور گفت: روابط تهران و عشق‌آباد با تدابیر خردمندانه جنابعالی در سال‌های گذشته همواره روندی رو به گسترش داشته است.

دریای خزر میراث و سرمایه مشترک کشورهای ساحلی این دریا است

آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به ترکمنستان:

رئیس جمهور مانع شدن از حضور بیگانگان در دریای خزر را مورد توافق همه کشورهای ساحلی دانست و تاکید کرد: همکاری بین کشورها در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، تجارت، مدیریت منابع زنده دریایی و محیط زیست در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر رئیسی: مناسبات خوب نیروهای مسلح ایران و پاکستان شرایط امنیتی نسبتاً مناسبی در مرزهای دو کشور بوجود آورده است

دیدار رئیس کمیته مشترک رؤسای ستاد ارتش پاکستان با رئیس جمهور؛

رئیس جمهور با تشکر از همکاری دولت و ارتش پاکستان برای ارتقای شرایط امنیتی در خطوط مرزی دو کشور اظهار داشت: مناسبات خوب نیروهای مسلح دو کشور زمینه‌ها و شرایط امنیتی نسبتاً مناسبی را در مرزهای دو کشور بوجود آورده است.

صندوق‌های قرض‌الحسنه، مصداق عمل خیر و کمک مؤمنانه به همنوعان است

آیت‌الله رئیسی در دیدار هیات امنای صندوق‌های قرض‌الحسنه و معتمدین بازار:

در دیدار اعضای هیات امنای صندوق‌های قرض‌الحسنه و معتمدین بازار با رئیس جمهور مهم‌ترین مسائل، مشکلات و راهکارهای ایفای نقش این صندوق‌ها در کمک به دولت و کاهش مشکلات مردم بررسی شد.

ایران آمادگی دارد دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود را با کشور‌های دی ۸ به اشتراک بگذارد

دکتر رئیسی در دیدار دبیرکل سازمان دی ۸:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین المللی و کشورهای جهان است، گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشورهای «دی ۸» برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.

جامعه با اجرای عدالت قوام می‌یابد

آیت‌الله رئیسی در همایش سراسری قوه قضائیه:

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اجرای عدالت در جامعه گفت: باید در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها پیوست عدالت وجود داشته باشد و ضرورت دارد به شکل مستمر رصد کنیم که در تصمیمات چقدر به عدالت نزدیک شده‌ایم.

آیت الله رئیسی: مسئولین عالی ایران و عراق اراده‌ای عمیق و جدی برای توسعه روابط در همه حوزه‌ها دارند

کنفرانس مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور و نخست‌ وزیر عراق؛

رئیس جمهور با اشاره به سیاست اصولی دولت سیزدهم برای گسترش روابط با همسایگان، اظهار داشت: امروز عراق را نزدیک‌ترین ملت به ملت ایران می‌بینیم و نزدیک‌ترین روابط در حوزه‌های مختلف را با کشور عراق داریم.