آرشیو اخبار

مصمم به جبران عقب‌ماندگی در حوزه ساخت مسکن هستیم/ سرعت در ساخت مسکن نباید کیفیت را تحت تاثیر قرار دهد/ ضرورت مسکن‌سازی مبتنی بر علم و دانش و فناوری‌های نو در کشور

رئیس جمهور در دیدار مدیران ارشد بنیاد مسکن:

رئیس جمهور بر ضرورت جبران عقب‎‌ماندگی‌ها در حوزه ساخت مسکن تاکید کرد و گفت دولت مصمم به تحقق برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال برای تامین نیاز کشور است.

دستگاه‌های مربوطه زمینه سفر آسان و ارزان زائران به اماکن زیارتی خارج و داخل کشور را فراهم کنند

رئیس‌ جمهور در شورای عالی حج و زیارت:

نخستین جلسه شورای عالی حج و زیارت پس از ۸ سال به ریاست رئیس جمهور برگزار و در آن بر ضرورت تسهیل و ارزان‌سازی سفر به اماکن زیارتی خارج و داخل کشور تاکید شد.

تهران خواهان عراق قوی، باعزت و متحد است

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه عراق:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان یک عراق قوی، باعزت و متحد است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و همدلی همه جریان‌های سیاسی اصلی در عراق، شاهد گشایش سیاسی بر اساس اراده و منافع مردم عراق باشیم.

آیت‌الله رئیسی انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی انتخاب آقای میان محمد شهباز شریف را به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد مسیر پیش رو منجر به رسیدن همکاری‌های دو کشور به سطح مطلوب دو ملت بزرگ ایران و پاکستان گردد.

پیشرفت متوازن و عادلانه همه مناطق کشور ضرورت دارد/ با جدیت انضباط نظام بانکی را دنبال می‌کنیم/ باید دغدغه دانشجویان درباره آینده شان برطرف شود

آیت الله رئیسی در دیدار تشکلها و فعالان دانشجویی:

رئیس جمهور امروز بیش از ۳ ساعت میزبان فعالان و تشکل‌های دانشجویی بود. این جلسه با سخنان ۱۴ نفر از دانشجویان و به نمایندگی از تشکلها آغاز شد، سپس رئیس جمهور در سخنانی به نکات و مطالب دانشجویان پرداخت و در نهایت دانشجویان و آیت الله رئیسی نماز خواندند و افطار کردند.

دستگاه‌های نظارتی پشت پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و عوامل آن را شناسایی کند

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس‌جمهور با ابراز نارضایتی از گرانی کالاهای اساسی، به دستگاه‌های نظارتی دستور داد پشت پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و دلایل آن را شناسایی کنند و به وزرای اقتصادی دولت تاکید کرد اقدامات لازم برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

پایان بررسی و تصویب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

در جلسه امروز هیات دولت انجام شد؛

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیأت دولت که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، بررسی و تصویب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به پایان رسید.

رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در فصل جدید فعالیت و تلاش برای تحقق اهداف شعار سال است

آیت‌الله رئیسی در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۱:

رئیس‌جمهور در آغاز نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید با اشاره به شعار سال مبنی بر "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" رویکرد این شورا را در فصل جدید فعالیت و تلاش برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله شعار سال دانست و تاکید کرد: با توجه به حکم مقام معظم رهبری انتظار می‌رود شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایت تحرک و تدبیر خود را در این راستا به کار گیرد.

مجموعه هیئت‌های مذهبی در همه صحنه‌های انقلاب حضور اثرگذار دارند

رئیس جمهور در دیدار ذاکرین اهل بیت(ع):

رئیس‌جمهور شبکه هیئت‌های مذهبی را مجموعه‌ای اثرگذار و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی از جوانان با اخلاص و دلداده به انقلاب و ارزش‌های اسلامی تشکیل شده که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور موثر و تعیین‌کننده دارند و ظرفیتی بی‌بدیل برای کشور به حساب می‌آیند.

رئیس جمهور درگذشت آیت‌الله فیضی سرابی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد فیضی سرابی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری را به حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت گفت و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علّو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

رسانه‌ها با رویکرد امیدآفرینی پل ارتباطی دولت و مردم باشند

آیت‌الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه:

رئیس‌جمهور یکی از بخش‌های مهم جهاد تبیین را اطلاع‌رسانی امیدآفرین خواند و اظهارداشت: در این بخش از بنده به عنوان رئیس‌جمهور تا یکایک مدیران و کارکنان دولت و اصحاب رسانه، همه مسئولیت داریم با اطلاع‌رسانی مسئولانه به بازسازی امید و اعتماد مردم، ارتقای سرمایه اجتماعی، مشارکت عمومی و نشاط اجتماعی کمک کنیم و در راستای خنثی کردن توطئه دشمن برای یاس‌آفرینی گام برداریم.

غلبه بر مشکلات کشور جز با همدلی و یکپارچگی قوای سه‌گانه و همه ارکان کشور ممکن نیست

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز همدلی قوا فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم پدید آورده است، تاکید کرد: همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: تصمیم برای بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار یابد

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

شهدای هسته‌ای پرچمداران دورانی مهم از تاریخ کشورمان هستند

آیت‌الله رئیسی در روز ملی فناوری هسته‌ای:

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدای هسته‌ای پرچمداران دورانی مهم از تاریخ کشور هستند، اظهار داشت: دشمن به خوبی می‌داند ایران به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و فقط از استقلال و قدرتمند شدن ملت ایران هراس دارد. دولت وظیفه خود می‌داند که در مذاکرات حتی یک گام از حقوق ملت عقب‌نشینی نکند.

دولت از تحقیق و پژوهش در صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای:

در روز ملی فناوری هسته‌ای، رئیس‌جمهور با حضور در نمایشگاه سازمان ملی انرژی اتمی، از دستاوردهای جدید دانشمندان ایرانی در حوزه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بازدید کرد.

استان البرز ظرفیت‌های بسیار خوبی برای پیوند صنعت و دانش و فعالیت‌های دانش‌بنیان دارد

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان البرز:

رئیس‌جمهور با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و نیز ۳۰ مرکز تحقیقات مهم در استان البرز، تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تحقیقاتی در استان، نماد توانایی و دانایی هستند که ایجاد ارتباط و پیوند بین آنها می‌تواند به تحقق اهداف شعار امسال یعنی حمایت از رونق تولید، ایجاد اشتغال و افزایش و رونق فعالیت واحدهای دانش‌بنیان کمک کند.

توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی با پشت‌میزنشینی ممکن نیست

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان البرز:

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت‌ها و دلایل سفرهای استانی دولت، انجام این سفرها را برای بررسی میدانی وضعیت استان‌ها لازم خواند و با رد برخی ابهام‌آفرینی‌ها درباره هزینه سفرها گفت: سفرهای دولت مردمی جزء کم‌هزینه‌ترین سفرهاست. بعنوان مثال بنده برای سفر به استان البرز از مترو استفاده کردم و افطار را نیز میهمان دانشجویان خوابگاه دانشگاه خوارزمی بودیم.

ارتقای کارآمدی نظام اداری، اعتماد مردم را تقویت می‌کند

آیت‌الله رئیسی در دیدار آحاد مختلف مردم استان البرز:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گفتمان دولت مردمی ایجاد تحول و تلاش برای نزدیک کردن هر چه بیشتر وضع موجود به وضع مطلوب است، اظهار داشت: مستند تحول مورد نظر دولت، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. گام دوم را باید با باور به شعار «ما می‌توانیم» و با بهره‌گیری از همه اندوخته‌ها و تجربیات گام اول و کاملاً حساب‌شده به شکل جهادی و انقلابی برداریم.

دولت سهم خود از تامین مالی قطار شهری کرج را پرداخت می‌کند

رئیس‌جمهور در بازدید میدانی از قطار شهری کرج:

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در جریان این بازدید، ضمن ابراز ناخشنودی از تطویل بیش از حد احداث پروژه قطار شهری در کرج، صرف مدت ۱۵ سال برای پروژه که هنوز نیمه‌تمام است را غیرقابل قبول خواند و از مدیران پروژه خواست برای تکمیل بخش‌های باقیمانده پروژه برنامه زمان‌بندی دقیق ارائه کنند.