آرشیو اخبار

۱۴ توافق‌نامه با قطر به امضا رسید که باید اجرایی شود/ بزودی دفتر تجاری ایران در قطر تاسیس می شود

رئیس جمهور در بازگشت از سفر به قطر:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بزودی دفتر تجاری ایران در قطر تاسیس می‌شود، خاطر نشان کرد: قرار شد اقداماتی نسبت به رفع موانع تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایران و قطر سریعاً انجام گیرد.

رئیس جمهور دقایقی پیش وارد تهران شد

پس از سفری ۲ روزه به قطر و شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

رئیس جمهور که به منظور دیدار رسمی با امیر قطر و شرکت در ششمین مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به قطر سفر کرده بود، دقایقی قبل با استقبال حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای کابینه وارد تهران شد.

امروز مقاومت حداکثری ملت ایران باعث شکست فشار حداکثری مفتضحانه آمریکایی‌ها شده است

آیت الله رئیسی در نشست با تجار و فعالان اقتصادی قطری و ایرانی:

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی در دوران تحریم، تاکید کرد: به همه اعلام می‌کنیم که امروز مقاومت حداکثری ملت ایران باعث شکست فشار حداکثری مفتضحانه آمریکایی‌ها شده است.

اراده جدی سران ایران و الجزایر برای ارتقای سطح روابط باید به همه سطوح اجرایی دو کشور تسری یابد

روسای جمهور ایران و الجزایر تاکید کردند؛

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و الجزایر همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند اما این سطح از تعاملات کافی نیست، اظهار داشت: با توجه به عزم و اراده سران دو کشور، مناسبات تهران و الجزیره می‌تواند در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.

رویکرد کشورهای صادرکننده گاز برای عرضه بیشتر به بازار جهانی انسان ‌دوستانه است

رئیس جمهور در ششمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF):

دکتر رئیسی تاکید کرد: رویکرد ما به‌عنوان اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، برای عرضه بیشتر گاز طبیعی به بازار جهانی، رویکردی با جنبه‌های انسان‌دوستانه است.

ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز رسما آغاز به کار کرد

با حضور آیت‌الله رئیسی و روسا و نمایندگان کشورهای عضو؛

ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، با حضور رئیس جمهور کشورمان، روسا و نمایندگان کشورهای عضو و با سخنرانی امیر قطر، با محوریت "امنیت انرژی در جهان" رسما آغاز به کار کرد.

در مذاکره با امیر و نخست‌وزیر قطر احساس کردم اراده‌ای جدی برای گسترش مناسبات با ایران وجود دارد

آیت‌الله رئیسی در دیدار با ایرانیان مقیم قطر:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: امروز در مذاکرات با امیر قطر و در گفتگویی که با نخست وزیر این کشور داشتم، احساس کردم که اراده‌ای جدی برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی وجود دارد. شما ایرانیان مقیم قطر می‌توانید در تحقق این اراده نقش بسیار موثری داشته باشید.

تاسیس مرکز تجاری ایرانی در قطر باعث معرفی ظرفیت‌های متنوع ایران به فعالان اقتصادی قطری می‌شود

آیت‌الله رئیسی در دیدار نخست وزیر قطر با وی:

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های عظیمی دارد که به شکل مناسبی به فعالان اقتصادی و تجاری قطر معرفی نشده‌اند، اظهار داشت: تاسیس یک مرکز تجاری ایرانی در قطر می‌تواند به معرفی این ظرفیت‌ها به نخبگان و فعالان اقتصادی قطر کمک کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مطالبات استقلال‌طلبانه ملت‌های آمریکای لاتین بوده است

دکتر رئیسی در دیدار نخست وزیر ترینیداد و توباگو:

رئیس جمهور با تمجید از روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز توانمندی‌های خوبی به دست آورد و آماده انتقال تجربیات خود به ترینیداد و توباگو انتقال هستیم.

آیت‌الله رئیسی: سطح روابط تهران و دوحه باید در همه زمینه‌ها ارتقا یابد

در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و قطر مطرح شد؛

رئیس‌جمهور کشورمان و امیر قطر در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور تاکید کردند که مسئولان اجرایی و روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو طرف باید برای گسترش تعاملات و همکاری‌های دو کشور اهدافی مشخص با زمان تحقق دقیق تعیین کرده و برای عملیاتی کردن این اهداف تلاشی مضاعف داشته باشند.

رفع حصر از ملت مظلوم یمن یک الزام بشردوستانه است

رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با امیر قطر:

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فاتح دو میدان جنگ علیه تروریسم و کارزار فشار حداکثری اقتصادی بوده است، گفت: آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم‌های اصلی به اثبات برساند.

امیر قطر پیراهن تیم ملی فوتبال این کشور را که به امضای تمامی اعضای این تیم رسیده است، به عنوان یادبود برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.

اهدای پیراهن تیم ملی فوتبال قطر به آیت‌الله رئیسی از سوی امیر قطر

شیخ حمد بن تمیم آل ثانی امیر قطر در جریان سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به این کشور پیراهن تیم ملی فوتبال کشورش را که به شکلی نمادین و به مناسبت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور، شماره ۲۲ نیز بر روی آن حک شده است، به دکتر رئیسی هدیه کرد.<br><br>این پیراهن به امضای همه بازیکنان تیم ملی قطر رسیده است.

آیت‌الله رئیسی دقایقی پیش تهران را به مقصد دوحه ترک کرد

به منظور دیداری رسمی و شرکت در ششمین اجلاس سران اوپک گازی:

رئیس جمهور به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و به منظور دیداری رسمی و شرکت در ششمین اجلاس سران اوپک گازی عازم دوحه پایتخت قطر شد.

امیدواریم سفر به کشور قطر گامی در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه باشد

رئیس جمهور پیش از ترک تهران به مقصد دوحه:

رئیس جمهور در مورد اهمیت سفر خود به قطر گفت: امیدواریم که این سفر گامی در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

باید با طراحی صحیح بستر مناسبی برای تفریح سالم و نشاط مردم در سواحل ایجاد شود

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

دکتر رئیسی گفت: اولویت دولت مردمی در عرصه فرهنگ، حمایت از تولیدات فاخری است که عناصر هویتی و ارزشی ملت، یعنی اسلام، ایران، خانواده، عدالت خواهی، مسئولیت پذیری و فساد ستیزی را تقویت کند.