آرشیو اخبار

حفظ کرامت و منزلت اساتید دانشگاه در کشور یک وظیفه همگانی است

رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌:

رئیس ‌جمهور حفظ شان، منزلت و کرامت اساتید دانشگاه را یک وظیفه همگانی در کشور دانست و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستور داد پیگیری مطالبات، رفع دغدغه‌های اساتید دانشگاه خصوصا در حوزه معیشت را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

انسجام و همدلی ارتش و سپاه به عنوان دو بازوی توانمند فرمانده کل قوا و همکاری آنان در عرصه‌های مختلف مثال‌زدنی است

آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ارتش:

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهره‌ای از یک نیروی مسلح مجرب، مجهز و آماده از خود به نمایش گذاشته است، اظهار داشت: ارتش به واسطه کارنامه درخشان خود مورد وثوق عموم قرار گرفته و مردم به این نیرو به عنوان یک پشتوانه و نقطه اتکا در روز مبادا نگاه می‌کنند.

برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه و اصلاحات اساسی در اقتصاد، حاضریم از آبروی خود هزینه کنیم

رئیس جمهور در نشست صمیمی دولت و مجلس:

رئیس جمهور تعامل و همکاری با مجلس را جزو اولویت‌های اصلی دولت دانست و تأکید کرد: امروز انسجام و هماهنگی کامل دولت و مجلس در همه مسایل کشور ضروری است و نباید تحت تأثیر مخالفت‌خوانی‌های بدخواهان قرار بگیرد.

آیین نامه اجرایی «صیانت از آبخوان های کشور و نحوه محاسبه هر مترمکعب آب استحصالی از چاه ها» به تصویب رسید

در جلسه هیأت دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

هیأت وزیران در جلسه بعد از ظهر روز یکشنبه خود و در اجرای حکم مندرج در بند (هـ) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر اقدامات لازم برای صیانت از آبخوان های کشور و نحوه محاسبه هر مترمکعب آب استحصالی از چاه ها، آیین نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون را به تصویب رساند.

در دولت مردمی ظرفیت نهادهای انقلابی در کنار نهادهای دولتی قرار گرفته است

آیت‌الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون:

رئیس جمهور با بیان اینکه احیای امید و اعتماد عمومی با اقدام و عمل شدنی است، گفت: محکوم به موفقیت هستیم؛ نه می‌توانیم توقف کنیم و نه اجازه عقب‌گرد داریم.

پیام تسلیت آیت‌الله رئیسی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان مطوری‏زاده

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم«لیلا نیسی» مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر مجید، سالم و سهیلا مطوری‏زاده را به مردم شهیدپرور خوزستان و خانواده محترم آن مرحومه تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

استمرار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس‌جمهور استمرار رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذشت زمان و کاهش شدت بیماری کرونا نباید موجب عادی‌انگاری و سستی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و فعالان عرصه هنر، برای بررسی مشکلات هنرمندان تشکیل شود

رئیس جمهور در نشست صمیمی با هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر:

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان، گفت: هنرمندان با انبوه مشکلات مغفول مانده‌ای مواجه هستند که برای غلبه بر آنها لازم است کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان عرصه هنر تشکیل شود.

مصمم به جبران عقب‌ماندگی در حوزه ساخت مسکن هستیم/ سرعت در ساخت مسکن نباید کیفیت را تحت تاثیر قرار دهد/ ضرورت مسکن‌سازی مبتنی بر علم و دانش و فناوری‌های نو در کشور

رئیس جمهور در دیدار مدیران ارشد بنیاد مسکن:

رئیس جمهور بر ضرورت جبران عقب‎‌ماندگی‌ها در حوزه ساخت مسکن تاکید کرد و گفت دولت مصمم به تحقق برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال برای تامین نیاز کشور است.

دستگاه‌های مربوطه زمینه سفر آسان و ارزان زائران به اماکن زیارتی خارج و داخل کشور را فراهم کنند

رئیس‌ جمهور در شورای عالی حج و زیارت:

نخستین جلسه شورای عالی حج و زیارت پس از ۸ سال به ریاست رئیس جمهور برگزار و در آن بر ضرورت تسهیل و ارزان‌سازی سفر به اماکن زیارتی خارج و داخل کشور تاکید شد.

تهران خواهان عراق قوی، باعزت و متحد است

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه عراق:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان یک عراق قوی، باعزت و متحد است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و همدلی همه جریان‌های سیاسی اصلی در عراق، شاهد گشایش سیاسی بر اساس اراده و منافع مردم عراق باشیم.

آیت‌الله رئیسی انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی انتخاب آقای میان محمد شهباز شریف را به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد مسیر پیش رو منجر به رسیدن همکاری‌های دو کشور به سطح مطلوب دو ملت بزرگ ایران و پاکستان گردد.

پیشرفت متوازن و عادلانه همه مناطق کشور ضرورت دارد/ با جدیت انضباط نظام بانکی را دنبال می‌کنیم/ باید دغدغه دانشجویان درباره آینده شان برطرف شود

آیت الله رئیسی در دیدار تشکلها و فعالان دانشجویی:

رئیس جمهور امروز بیش از ۳ ساعت میزبان فعالان و تشکل‌های دانشجویی بود. این جلسه با سخنان ۱۴ نفر از دانشجویان و به نمایندگی از تشکلها آغاز شد، سپس رئیس جمهور در سخنانی به نکات و مطالب دانشجویان پرداخت و در نهایت دانشجویان و آیت الله رئیسی نماز خواندند و افطار کردند.

دستگاه‌های نظارتی پشت پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و عوامل آن را شناسایی کند

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس‌جمهور با ابراز نارضایتی از گرانی کالاهای اساسی، به دستگاه‌های نظارتی دستور داد پشت پرده گرانی‌های اخیر را بررسی و دلایل آن را شناسایی کنند و به وزرای اقتصادی دولت تاکید کرد اقدامات لازم برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهند.