آرشیو اخبار

ارتقای کارآمدی نظام اداری، اعتماد مردم را تقویت می‌کند

آیت‌الله رئیسی در دیدار آحاد مختلف مردم استان البرز:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گفتمان دولت مردمی ایجاد تحول و تلاش برای نزدیک کردن هر چه بیشتر وضع موجود به وضع مطلوب است، اظهار داشت: مستند تحول مورد نظر دولت، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. گام دوم را باید با باور به شعار «ما می‌توانیم» و با بهره‌گیری از همه اندوخته‌ها و تجربیات گام اول و کاملاً حساب‌شده به شکل جهادی و انقلابی برداریم.

دولت سهم خود از تامین مالی قطار شهری کرج را پرداخت می‌کند

رئیس‌جمهور در بازدید میدانی از قطار شهری کرج:

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در جریان این بازدید، ضمن ابراز ناخشنودی از تطویل بیش از حد احداث پروژه قطار شهری در کرج، صرف مدت ۱۵ سال برای پروژه که هنوز نیمه‌تمام است را غیرقابل قبول خواند و از مدیران پروژه خواست برای تکمیل بخش‌های باقیمانده پروژه برنامه زمان‌بندی دقیق ارائه کنند.

استان البرز از ظرفیت‌ بالایی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است

آیت‌الله رئیسی در آغاز سفر به استان البرز:

رئیس‌جمهور اقدامات انجام شده در طول سال‌های گذشته برای پیشرفت استان البرز را ناکافی دانست و گفت: استان البرز از مراکز تحقیقاتی متعدد و زمینه‌های مناسب فعالیت‌های فناورانه و نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده و کارآمد برخوردار است که پتانسیل‌های بسیار خوبی برای تسریع در پیشرفت استان هستند.

تفویض اختیارات لازم به دولت برای مولدسازی دارایی‌های مازاد

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی انجام شد

روند اجرای قانون مولدسازی دارایی‌هاو افزایش بهره‌وری از اموال مازاد دولت و موانع و مشکلات آن در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که عصر امروز به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی برگزار شد، بررسی شد.

هیچ دستگاهی نباید خارج از چارچوب درگاه ملی صدور مجوزها اقدام کند

آیت‌الله رئیسی در دیدار معاونین و مدیران وزارت اقتصاد:

رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از کارنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی در ماه‌های گذشته، خاطرنشان کرد: اقدامات ارزشمندی همچون راه‌اندازی درگاه ملی تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، تلاش برای اجرای عدالت مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح و ارتقای روند خصوصی‌سازی در کشور باعث ایجاد شفافیت و رفع ریشه‌ای فساد می‌شود که مطالبه مردم و مقام معظم رهبری است.

بازدید آیت‌الله رئیسی از فعالیت‌های «درگاه ملی مجوزهای کسب و کار» وزارت امور اقتصادی و دارایی

رئیس جمهور از فعالیت‌های «درگاه ملی مجوزهای کسب و کار» بازدید و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات به تسهیل آغاز فعالیت‌های اقتصادی و رونق کسب و کار، تولید و افزایش اشتغال منتهی شود.

شهید و مجروحان حادثه دیروز از طلبه‌های جهادی، اثرگذار و شناخته شده مشهد و حاشیه این شهر بودند

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس‌جمهور با ابراز تأثر از حادثه تلخ روز گذشته در حرم مطهر رضوی در مشهد، گفت: عزیزانی که شهید و مجروح شدند از طلبه‌های جهادی، اثرگذار، مخلص و شناخته شده مشهد و حاشیه این شهر بودند.

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام اصلانی/ ماموریت به وزارت اطلاعات برای شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد

رئیس جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

لازمه اقتصاد دانش‌بنیان، مدیریت دانش‌بنیان است

رئیس جمهور در نشست با کارآفرینان و فعالان تولید دانش‌بنیان:

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: تحقق شعار سال صرفاً وظیفه معاونت علمی، رئیس جمهور نیست، بلکه باید همه دستگاه‌ها در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

تصویب پیشنهادهای مربوط به تقویت بنیان های تولید و توسعه اشتغال

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت انجام شد؛

در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور برگزار شد گزارشی از وضعیت تجارت خارجی در سال ۱۴۰۰ و بازار بورس مطرح شد.

توسعه روابط تهران قطر به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است/ در سفر امیر قطر به تهران تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد

آیت‌الله رئیسی در مکالمه تلفنی با امیر قطر:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز اراده جمهوری اسلامی ایران و قطر بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه استوار است، اظهارداشت: تهران از توسعه سطح روابط با دوحه در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند و برداشتن گام‌های بلند در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور را به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه می‌داند.

ایتام فرزندان ایران اسلامی و آینده‌سازان کشور هستند

رئیس جمهور در ضیافت افطار با ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی:

رئیس‌جمهور روزه اولین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ را با حضور در کنار ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی افطار کرد.

گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیأت وزیران درخصوص «نظام جامع ایده‌ها و نیاز‌ها (سامانه نان)»

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیأت دولت که به ریاست آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید و نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط ایشان با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گزارشی درخصوص «نظام ایده‌ها و نیازها (سامانه نان)» به هیأت وزیران ارایه داد.

تهران از وحدت، استقلال،‌امنیت و ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی عراق حمایت می‌کند

آیت الله رئیسی در تماس تلفنی رئیس جمهور عراق:

روسای جمهور ایران و عراق بر ضرورت همکاری های موثر و فعال دو کشور برا ی استقرار ثبات و امنیت در منطقه و تلاش برای توسعه روزافزون روابط اقتصادی و تجاری در راستای منافع دو ملت تاکید کردند.