آرشیو اخبار

بازدید رئیس جمهور از کمپ بازپروری اخوان شهرستان ملارد/ آیت‌الله رئیسی: در شب‌های قدر قاطعانه تصمیم بگیرید تا دیگر سراغ مواد مخدر نروید

رئیس جمهور در بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهرستان ملارد، مددجویان این کمپ را به تقویت اراده و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد در کنار فراگیری شغل مناسب به منظور بازگشت به جامعه و زندگی شرافتمندانه توصیه کرد.

ضرورت شناسایی و برخورد با روند نگران کننده حملات تروریستی و تکفیری علیه ملت افغانستان

رئیس جمهور در پیامی تاکید کرد:

در پی تکرار وقوع انفجارهای تروریستی جنایت‌بار در مدارس و مساجد مناطق مختلف افغانستان که به شهادت و مجروحیت شمار قابل توجهی از مردم این کشور انجامیده است، رئیس‌جمهور در پیامی نسبت به گسترش تهدیدها علیه ملت افغانستان و ملت‌های منطقه هشدار داد.

امروز سرنوشت فلسطین با اراده مجاهدین در حال رقم خوردن است

آیت‌الله رئیسی در اجتماع عزاداران شب شهادت امام علی (ع):

رئیس‌ جمهور پیروزی در نبرد اراده‌ها را در گروی خداخواهی و حرکت در مسیر خواست حضرت حق دانست و گفت: بر خلاف ادعای مستکبران که فکر می‌کنند، جهان براساس اراده آنها شکل می‌گیرد، ملت ایران نشان داد، ملتی که برای خدا قیام کرده، پیروز است.

انسانیت انسان در پرتو ارتباط با قرآن شکل می‌گیرد/ امام راحل در سلوک خود به خدا و مردم توجه داشت و هیچ مستکبری مورد اعتنای امام نبود

آیت‌الله رئیسی در جمع زائران حرم امام خمینی(ره):

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از شب‌های پرفیض قدر برای استغفار و مناجات به درگاه خداوند متعال، گفت: استغفار دو رکن دارد اول نسبت به گذشته که ظلم‌ها، کجی‌ها و پلشتی‌ها جبران شود و دوم اینکه تصمیم بگیریم دیگر سراغ گناه نرویم.

ارائه تخفیف‌های مالیاتی به بنگاه‌ها با هدف بازسازی و اصلاح ساختار آنها/ ارائه تسهیلات برای ورود سهام شرکت‌ها به بازار سرمایه

در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد؛

اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا پیشنهادات وزارت تعاون برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی کشور را با هدف حفظ و پایداری مالی و کاهش وابستگی این صندوق‌ها به منابع مالی دولت و استمرار مطلوب ارائه خدمات به بازنشستگان مورد بررسی قرار دادند.

باید «انضباط مالی و اداری» در کشور جایگزین نظام «چانه زنی» و «قانون‌گرایی» جایگزین «توصیه و سفارش» شود

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اداری:

رئیس جمهور تحول در نظام اداری کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهارداشت: امروز برای سروسامان دادن به نظام اداری کشور نیازمند انقلاب اداری بر پایه عدالت هستیم.

«پیگیری» رمز موفقیت دستگاه‌ها در انجام وظایف و ماموریت‌های‌شان است

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت تاکید کرد:

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌های موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کمیته‌ای، مشکلات و موانع حوزه تجارت را احصا و در کوتاه‌ترین زمان برای حل آنها تدبیر کنند.

اصلاح اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)/ موافقت با اصلاح مصوبه مربوط به سامانه هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا

در جلسه امروز هیأت دولت مصوب شد؛

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیأت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که پیش از این نیز مورد بازبینی قرار گرفته بود، اصلاح شد.

حفظ کرامت و منزلت اساتید دانشگاه در کشور یک وظیفه همگانی است

رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌:

رئیس ‌جمهور حفظ شان، منزلت و کرامت اساتید دانشگاه را یک وظیفه همگانی در کشور دانست و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستور داد پیگیری مطالبات، رفع دغدغه‌های اساتید دانشگاه خصوصا در حوزه معیشت را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

انسجام و همدلی ارتش و سپاه به عنوان دو بازوی توانمند فرمانده کل قوا و همکاری آنان در عرصه‌های مختلف مثال‌زدنی است

آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ارتش:

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهره‌ای از یک نیروی مسلح مجرب، مجهز و آماده از خود به نمایش گذاشته است، اظهار داشت: ارتش به واسطه کارنامه درخشان خود مورد وثوق عموم قرار گرفته و مردم به این نیرو به عنوان یک پشتوانه و نقطه اتکا در روز مبادا نگاه می‌کنند.

برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه و اصلاحات اساسی در اقتصاد، حاضریم از آبروی خود هزینه کنیم

رئیس جمهور در نشست صمیمی دولت و مجلس:

رئیس جمهور تعامل و همکاری با مجلس را جزو اولویت‌های اصلی دولت دانست و تأکید کرد: امروز انسجام و هماهنگی کامل دولت و مجلس در همه مسایل کشور ضروری است و نباید تحت تأثیر مخالفت‌خوانی‌های بدخواهان قرار بگیرد.

آیین نامه اجرایی «صیانت از آبخوان های کشور و نحوه محاسبه هر مترمکعب آب استحصالی از چاه ها» به تصویب رسید

در جلسه هیأت دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

هیأت وزیران در جلسه بعد از ظهر روز یکشنبه خود و در اجرای حکم مندرج در بند (هـ) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر اقدامات لازم برای صیانت از آبخوان های کشور و نحوه محاسبه هر مترمکعب آب استحصالی از چاه ها، آیین نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون را به تصویب رساند.

در دولت مردمی ظرفیت نهادهای انقلابی در کنار نهادهای دولتی قرار گرفته است

آیت‌الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون:

رئیس جمهور با بیان اینکه احیای امید و اعتماد عمومی با اقدام و عمل شدنی است، گفت: محکوم به موفقیت هستیم؛ نه می‌توانیم توقف کنیم و نه اجازه عقب‌گرد داریم.