آرشیو اخبار

آیت‌الله رئیسی: پیش‌بینی، پیشگیری و مواجهه به موقع و مناسب با حوادث طبیعی ضروری است

در اولین جلسه شورای عالی مدیریت بحران:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای عالی مدیریت بحران آمادگی همیشگی در مقابل حوادث طبیعی را ضروری دانست و اظهار داشت: شرط تدبیر این است که پیش‌بینی، پیشگیری و مواجهه به موقع و مناسب با حوادث طبیعی داشته باشیم و در این راستا لازم است متناسب با احتمال وقوع آنها، پیشگیری‌ها و آمادگی‌های لازم انجام شود.

دکتر رئیسی: امور زنان و خانواده از محوری‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات مورد توجه دولت است/ ضرورت نظارت بر بازار شب یلدا/ دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی قاطع و مصمم است

در جلسه هیات دولت مطرح شد

رئیس جمهور از ستاد تنظیم بازار و وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت،‌ معدن و تجارت خواست به صورت مستمر،‌ نظارت بر زنجیره تامین و قیمت گذاری و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

کارگروه ویژه سفرهای استانی رئیس جمهور تشکیل می‌شود/ دولت اساسنامه بانک سپه را اصلاح کرد

در جلسه هیات دولت صورت گرفت

هیأت دولت به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور بررسی و پیگیری موضوعات و توافقات مهم استان‌ها در سفرهای استانی، با تشکیل کارگروه ویژه سفرهای استانی رئیس جمهور موافقت کرد.

کلیات طرح افزایش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی به تصویب رسید

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله رئیسی؛

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات طرح افزایش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی را تصویب و ستاد نقشه جامع علمی کشور را موظف کرد در مدت ۱۰ روز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزئیات این طرح از جمله تعداد دقیق افزایش دانشجویان دوره‌های عمومی و تخصصی پزشکی را بررسی و به جلسه بعدی شورا اعلام کند.

تهران و برلین می‌توانند در فضایی مبتنی بر احترام و منافع متقابل همکاری‌های مفیدی را در روابط دوجانبه رقم بزنند

پیام تبریک آیت‌الله رئیسی به صدراعظم جدید جمهوری فدرال آلمان/

رئیس جمهور کشورمان در پیامی با تبریک انتصاب صدراعظم جدید آلمان با اشاره اینکه دو کشور می‌‌توانند با تکیه بر مناسبات تاریخی بیش از ۱۵۰ ساله، در فضایی مبتنی بر احترام و منافع متقابل، همکاری‌های مفید و ارزشمندی را در روابط دوجانبه رقم بزنند، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعاملات در این مسیر آمادگی دارد.

آیت‌الله رئیسی درگذشت مادر شهیدان پالیزوانی را تسلیت گفت

رئیسی جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مادر شهیدان سرفراز محمد، مرتضی و مصطفی پالیزوانی، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

لزوم ارتقاء همکاری‌های اقتصادی، تجاری و انرژی/ تدابیر دو رئیس جمهور برای تقویت روابط ترانزیتی

در گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکمنستان مطرح شد

روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌های مرزی و تسهیل در مبادلات کالا بر ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تاکید کردند.

وضعیت قابل قبول ذخایر کالاهای اساسی و دارو در کشور/ رئیس جمهور: وزارت بهداشت و بانک مرکزی از تقویت ذخایر دارویی کشور پشتیبانی کنند

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

دکتر رئیسی از حمایت‌های بیشتر دولت برای تامین داروی مورد نیاز بیماران به عنوان اقدامی مستمر و ضروری یاد کرد و از مسئولان دست اندرکار از جمله وزارت بهداشت و بانک مرکزی خواست در جهت تامین نیازهای دارویی به ویژه ذخایر دارویی کشور اقدام کنند.

آیین نامه اجرایی ثبت و تکمیل اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه‏های اجرایی در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

در جلسه امروز هیات دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی؛

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیأت دولت که به ریاست آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، آیین نامه اجرایی مربوط به ثبت و تکمیل اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) به تصویب رسید.

تعیین نمایندگان رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

آیت‌الله رئیسی در احکامی آقایان «محمدمهدی اسماعیلی» و «محمدحسین صفارهرندی» را به نمایندگی رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

برای برداشتن مشکلات از پیش پای مردم نیازمند برنامه و کار جهادی هستیم/ امیدوارم با کمک نمایندگان به غنای بودجه افزوده شود

رئیس جمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به مجلس:

دکتر رئیسی با اشاره به مشکلات کشور بیان داشت: برای برداشتن مشکلات از پیش پای مردم نیازمند برنامه و کار جهادی هستیم.

تقویت ارتباط با همسایگان یک حرکت استراتژیک برای ایران است/ اگر طرف مقابل در لغو تحریم‌ها اراده داشته باشد مسیر دستیابی به توافق، هموار است

در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه:

دکتر رئیسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: با ارائه شدن متن پیشنهادی ایران در مذاکرات به طرف‌های مذاکره نشان داده شد ما در مذاکرات جدی هستیم و اگر طرف مقابل در لغو تحریم‌ها مصمم باشد مسیر دستیابی به توافق هموار است.

اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا صیانت از جان مردم را با اطمینان و دقت بیشتر به پیش می‌برد/ واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیاز به مطالعه و بررسی دقیق دارد

رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

رئیس جمهور با اشاره به اجرای نظام مدیریت هوشمند کرونا، گفت: اجرای دقیق این طرح نیازمند همکاری همه بخش‌های دولتی و عمومی است. اجرای این طرح زحمت مردم و مسئولان برای نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از جان مردم را کمتر می‌کند و دقت را بالا می‌برد.

دولت مصمم است مسائل استان لرستان را به طور خاص رسیدگی و حل و فصل کند

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به لرستان:

رئیس جمهور بر فعال کردن ظرفیت‌های استان لرستان با محوریت و اولویت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: دولت مصمم است مشکلات استان لرستان را به طور خاص رسیدگی و حل و فصل کند.

دانشگاه‌ها، اتاق فکر دولت سیزدهم هستند/ نزدیک ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم که باید اولویت‌بندی و تمام شوند

رئیس جمهور در شورای اداری لرستان:

رئیس جمهور با اشاره به پروژه‌های ناتمام در کشور گفت: نزدیک ۵۰ سال پروژه‌ ناتمام در کشور داریم لذا هیچ راهی نیست مگر اینکه پروژه‌ها را اولویت‌بندی و تمام کنیم.