آرشیو اخبار

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی: مسیر تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تداوم یابد

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی:

رئیس جمهور با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.

استانداران پیگیر تسهیل مجوزهای صدور ساخت مسکن باشند/ جلوگیری از سوء استفاده سوداگران در توزیع امکانات برای مردم

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای ‌عالی مسکن:

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن پس از امضای اسناد همکاری بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی به منظور حمایت از نهضت ساخت مسکن خاطرنشان کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که موافقت کردند زمین‌ رایگان برای ساخت مسکن اقشار محروم از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص یابد.

رئیس جمهور: در مذاکرات هسته‌ای برای لغو همه تحریم‌ها ضد ملت ایران کاملاً جدی هستیم/ هیچ‌گونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه را بر نمی‌تابیم

در تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با آیت الله رئیسی

روسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مواضع و همگرایی مشترک دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم نهایی کردن سند جامع همکاری بلندمدت تأکید کردند.

دپیلماسی کشور از حالت انفعال خارج شده و به حالت فعال درآمده است/ بعد از ۱۰ سال برای اولین بار شورای‌عالی آموزش و پرورش تشکیل شد

آیت‌الله رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

رئیس جمهور با اشاره به معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بعد از ۱۰ سال شورای‌عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد تا همه ظرفیت های دولت در خدمت آموزش و پرورش قرار گیرد و اجرای سند تحول آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شود.

ایران و ترکیه باید آماده ارتقای روابط از سطح کنونی به همکاری‌های همه جانبه باشند

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه ترکیه:

رئیس جمهور روابط نزدیک ایران و ترکیه را به نفع صلح و ثبات در منطقه دانست و گفت: همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور باید به همکاری در عرصه بین‌المللی تبدیل شود و این نوع تعاملات با توجه به جایگاه مهم دو کشور می‌تواند در معادلات جهانی مؤثر باشد.

نظارت بر همه قیمت‌گذاری‌های جدید در ستاد تنظیم بازار متمرکز شود/ رویه دولت این است که با حضور در میدان، مشکلات را شناسایی و حل و فصل کند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت:

رئیس جمهور گفت: رویه این دولت این است که با حضور در میدان مشکلات مردم را شناسایی و حل و فصل کند و باور داریم که خدا به این رویه برکت می‌دهد.

برای حمایت از تولیدکنندگان، حتماً پیش خرید واکسن داخلی کرونا انجام شود/ ضرورت پرهیز از هرگونه اقدامی که موجب سستی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌شود

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا، گفت: برای حمایت از زحمات این تولیدکنندگان حتماً باید پیش خرید واکسن داخلی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

برنامه ریزی دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی/ ضرورت تقویت مشارکت های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

آیت الله رئیسی در بازدید از آسایشگاه خیریه کهریزک مطرح کرد:

رئیس‌جمهور خدمت در مجتمع خیریه کهریزک را جلوه زیبای مشارکت های مردمی دانست و گفت: اینگونه فعالیت های خیریه، بسیاری از آسیب های اجتماعی را کنترل می کند.

مقابله و درمان آسیب‌های اجتماعی سرمایه اجتماعی را تقویت می‌کند/ شورای اجتماعی کشور عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ارزیابی کند

آیت‌الله رئیسی در اولین جلسه شورای اجتماعی کشور در دولت سیزدهم:

رئیس جمهور پیش‌بینی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی را وظیفه همه بخش‌های حکومت عنوان و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی با سرمایه اجتماعی رابطه متقابل دارند و هر چه آسیب‌های اجتماعی کاهش یابند سرمایه اجتماعی تقویت خواهد شد.

دولت برای رفع نگرانی مردم درباره کم‌آبی برنامه کوتاه مدت و بلندمدت دارد/ قانون جدید حمایت از خانواده را اجرا خواهیم کرد

آیت‌الله رئیسی در دیدار نمایندگان استان‌های اصفهان، سمنان و قم:

رئیس جمهور توزیع عادلانه منابع آب موجود و استخراج از منابع آب ژرف را دو راهکار برای کاهش مشکلات کم‌آبی در کوتاه مدت عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ راهکاری برای رفع مشکلات مربوط به کم‌آبی نادیده گرفته نخواهد شد و دولت یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های خود را کاهش و رفع دغدغه مردم در زمینه کم‌آبی می‌داند.

توافق سران قوا برای صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها و مخارج دستگاه‌ها، شرکت‌ها و هیأت امناها / بودجه ۱۴۰۱ با لحاظ درآمدهای واقعی و بدون کسری تدوین شو

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد؛

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عصر چهارشنبه به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه سران قوا توافق کردند در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۰ مدیریت حداکثری بر هزینه‌ها و مخارج در سه قوه، سازمانها، هیأت امناها و شرکت‌های دولتی اعمال شود تا شدت و حجم کسری بودجه دولت کاهش یابد.

اصلاح آ‌ئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن/ موافقت با افزایش سرمایه بیمه فوت و حوادث بازنشستگان و مستخدمین رسمی دستگاه‌های اجرایی

در جلسه هیات دولت انجام شد

هیات وزبران با افزایش سرمایه بیمه فوت و حوادث بازنشستگان و مستخدمین رسمی دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد.