آرشیو اخبار

مناطق آزاد باید به اهداف اصلی تشکیل خود بازگردند/ این مناطق بجای واردات بی‌رویه به مرکز صادرات، رونق تولید و ارتباطات مالی تبدیل شوند

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی:

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و امکانات گسترده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آمار بسیار پایین صادرات غیرنفتی از این مناطق را، تاسف برانگیز و نگران کننده دانست و اظهارداشت: باید تحول جدی در مناطق آزاد و ویژه تجاری و اقتصادی ایجاد شود و این مناطق به اهداف اصلی تشکیل خود بازگردند.

دغدغه اصلی دولت، صیانت از جان مردم است/ اقدامات ارزشمند دولت در راستای واکسیناسیون عمومی / با افزایش کنترل‌های هوشمند می‌توان، محدودیت های غیر هوشمند را کاهش داد / ممنوعیت تردد شبانه لغو شود

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با متولیان مقابله با کرونا اظهارداشت: اقدامات بزرگ و ارزشمندی در راستای واکسیناسیون عمومی و صیانت از جان و سلامت مردم، انجام شده اما همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و باید از هرگونه عادی انگاری و سستی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرهیز کرد.

حفظ محیط زیست، به معنای قدرت، امنیت و نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و رشد تولیدات کشور است

رئیس جمهور در نشست تخصصی با نخبگان و فعالان محیط زیست:

رئیس جمهور حفظ محیط زیست را موجب قدرت، امنیت و نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و رشد تولیدات کشور دانست و گفت: برای صیانت از محیط زیست باید ارتباط دانشگاه به عنوان اتاق فکر و جایگاه اندیشه ورزی با دستگاههای اجرایی تقویت شود و دولت دیدگاه ها و نظرات اساتید و نخبگان محیط زیست را سرمایه و پشتوانه ارزشمندی برای کشور می‌داند.

استان زنجان ظرفیت‌های چشمگیری دارد که با نگاه تحولی و کار جهادی قابلیت فعال شدن دارند

آیت‌الله رئیسی در شورای اداری استان زنجان:

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان زنجان در حوزه کشاورزی، معدن، گردشگری و صنعت اظهار داشت: این ظرفیت‌ها باید به دست توانای مدیران استانی فعال شود اما کار عادی به هیچ عنوان نمی‌تواند این تحول را شکل دهد، بلکه باید با کار و.تلاش جهادی و نگاه تحولی فرایندها و سیستم اداری را متحول کرد

شهدا برای کشور تولید قدرت کردند/این کشور و ملت شکست ندارند

در دیدار صمیمانه با تعدادی از خانواده شهدا زنجانی

آیت الله رئیسی اظهار داشت: شهدای ما برای کشور تولید قدرت کردند و امروز هم هر کسی در جهت استقلال اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کند تولید کننده قدرت است.

اولویت ما سامان دادن پروژه‌های نیمه تمامی است که مردم را رنج می دهد/دولت ضمن حمایت از اصحاب فرهنگ، به آنها میدان فعالیت می دهد

آیت الله رئیسی در نشست با نخبگان، علما و اقشار مختلف مردم زنجان:

رئیس جمهور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت دانست و تصریح کرد: در سفرهای استانی هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌کنیم مگر در موارد استثنا و ضرورت، چرا که پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهند. لذا اولویت ما سر و سامان دادن به پروژه‌های نیمه تمام‌ است.

مردم را در تصمیمات اقتصادی دولت سهیم می‌کنیم نه غافلگیر/اگر اراده کنیم از مشکلات عبور خواهیم کرد

آیت‌الله رئیسی در دیدار فرهیختگان استان زنجان:

رئیس جمهور با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، تصریح کرد: ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم. دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند، اما اتفاقا آنجایی که تحریم و تهدید داشتیم مانند صنایع دفاعی بیشتر رشد کردیم و معلوم می‌شود اگر بخواهیم می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

بازدید آیت‌الله رئیسی از محل انباشت کیک روی زنجان/ فواید ثروت ناشی از استحصال پسماند روی باید نصیب مردم زنجان شود

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی دپوی کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد، اظهار داشت: باید استحصال مواد معدنی این پسماندها انجام شود و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود، اما اگر این استحصال انجام نشود موجب خسارت به مردم می شود.

زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است/ کارهای زیادی به برکت انقلاب اسلامی در زنجان انجام شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به زنجان:

رئیس جمهور با بیان اینکه زنجان ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و معدن دارد، اظهار داشت: با ظرفیت‌هایی که استان دارد به ویژه ظرفیت نیروی انسانی جوانی که در استان زنجان داریم و مردمانی که اهل تلاش و فعالیت و کار هستند، باید کارهای بسیاری برای استان زنجان انجام شود. به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده اما نسبت به کارهایی که باید انجام شود، فاصله داریم.

رئیس جمهور: وحدت و ثبات در عراق موضوعی راهبردی است و نباید خدشه دار شود/از هر تدبیری برای حل و فصل مشکلات بصورت قانونی و شفاف حمایت می کنیم

در تماس تلفنی نخست وزیر عراق با آیت الله رئیسی

رئیس جمهور گفت: موضع اصولی و ثابت تهران، حمایت از استقلال، امنیت و استقرار حاکمیت مردمی در عراق است.

رأی اعتماد هیات وزیران به استاندار پیشنهادی وزارت کشور/ اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت در آذر ماه

در جلسه هیات دولت انجام شد؛

هیات دولت در جلسه صبح روز چهارشنبه که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، پس از بررسی برنامه ها و سوابق آقای اسماعیل زارعی کوشا، وی را به عنوان استاندار کردستان تعیین کرد.

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی: مسیر تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تداوم یابد

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی:

رئیس جمهور با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.

استانداران پیگیر تسهیل مجوزهای صدور ساخت مسکن باشند/ جلوگیری از سوء استفاده سوداگران در توزیع امکانات برای مردم

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای ‌عالی مسکن:

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن پس از امضای اسناد همکاری بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی به منظور حمایت از نهضت ساخت مسکن خاطرنشان کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که موافقت کردند زمین‌ رایگان برای ساخت مسکن اقشار محروم از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص یابد.

رئیس جمهور: در مذاکرات هسته‌ای برای لغو همه تحریم‌ها ضد ملت ایران کاملاً جدی هستیم/ هیچ‌گونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه را بر نمی‌تابیم

در تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با آیت الله رئیسی

روسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مواضع و همگرایی مشترک دو کشور در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم نهایی کردن سند جامع همکاری بلندمدت تأکید کردند.