آرشیو اخبار

رأی اعتماد دولت به استاندار منتخب تهران

در جلسه یکشنبه هیأت وزیران انجام شد؛

جلسه هیات وزیران بعدازظهر روز یکشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه "محسن منصوری" به عنوان استاندار منتخب تهران از اعضای دولت رأی اعتماد گرفت.

رئیس جمهور وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان اندیکا را پیگیری کرد

در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار اندیکا؛

رئیس جمهور روز یکشنبه در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار اندیکا، ضمن پیگیری وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان دستوراتی برای تسریع در امداد رسانی و بازسازی اماکن خسارت دیده صادر کرد.

تاکید بر فعال‌تر شدن ستاد تنظیم بازار زیر نظر معاون اول رئیس جمهور

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیت و مدیریت اصلی تنظیم بازار برعهده معاون اول رئیس جمهور است،‌ گفت: ستاد تنظیم بازار باید زیر نظر معاون اول فعال‌تر و عملیاتی‌تر شود.

عادی‌انگاری و کمرنگ شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خطرناک است/ رسانه‌ها و بزرگان صاحب نفوذ مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس جمهور با اشاره به گسترش واکسیناسیون در جامعه و تاثیر آن بر بهبود شرایط از نظر کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان گفت: این موفقیت‌ها به معنای نادیده گرفتن و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست و عادی‌انگاری خطرناک است و می‌تواند زمینه را برای موج جدید بیماری فراهم کند.

تسلیت رئیس جمهور به مناسبت شهادت و جراحت جمعی از مردم افغانستان در یک اقدام تروریستی

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی، تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.

رشد و پیشرفت استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌های آن نیست/ نظام اداری کشور نیازمند بازنگری و تحول اساسی است/ هیچ بانکی حق ندارد برای مطالبه طلب خود یک واحد تولیدی را تعطیل کند

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر:

رئیس جمهور با بیان اینکه استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر باید جایگاه بالاتری در مسیر پیشرفت کشور می‌داشت، گفت: همه برای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب اتفاق نظر داریم و این اقدام نیازمند داشتن یک گزارش شناخت از ظرفیت کنونی استان و تلاش و کوشش برای حل مشکلات با مدیریت جهادی است.

دولت در پرداخت حق مردم از درآمدهای نفت، گاز و پتروشیمی جدی است/ استان بوشهر می‌تواند به قطب کشاورزی به‌ویژه در محصول خرما تبدیل شود

رئیس جمهور در نشست خبری پایانی سفر استانی بوشهر:

رئیس جمهور جمعه شب در نشست خبری پایان سفر استانی بوشهر، تصمیمات و مصوبات دولت برای ایجاد شتاب در آبادانی و پیشرفت استان بوشهر را تشریح کرد.

جبران کاستی‌های کشور نیازمند تلاش همگانی است/ تاکید بر عزم دولت برای تقسیم امکانات در استان‌ها براساس آمایش سرزمینی

آیت‌الله رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و نمایندگان قشرهای مختلف استان بوشهر:

رئیس جمهور تقویت روحیه امید و اعتماد بین مردم را برای رشد و شکوفایی کشور ضروری دانست و گفت: همه استان‌های کشور از ظرفیت‌های کم‌نظیری برای ایجاد تحول مثبت و رسیدن به شرایط مطلوب برخوردار است لذا هیچ جایی برای یاس و ناامیدی وجود ندارد.

ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور/ ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد

آیت الله رئیسی در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر:

رئیس جمهور پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست

آیت‌الله رئیسی در بازدید از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر - عسلویه:

رئیس جمهور اتصال به خطوط راه آهن را از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر دانست و گفت: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.

تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است/ دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند

رئیس جمهور در بازدید از میدان نفتی رشادت:

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

بازدید آیت الله رئیسی از موسسه صنعتی - دریایی شهید محلاتی بوشهر/ شناور پیشرفته شهید سلیمانی دستاورد جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه صنعتی - دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از مراحل ساخت و تکمیل شناور شهید سلیمانی دیدن کرد.

باوجود ظرفیت های فراوان استان بوشهر سخن گفتن از مشکلات و بیکاری در این استان قابل تحمل نیست

آیت الله رئیسی در بدو ورود به بوشهر:

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان بوشهر برای رشد و آبادانی،گفت: با وجود این ظرفیت‌های فراوان، سخن گفتن از مشکلات و بیکاری و بعضاً آسیب‌های اجتماعی در سطح استان قابل تحمل نیست.

پیام تسلیت آیت‌الله رئیسی به مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت ضایعه درگذشت مرحوم پروین خلیلی همسر بزرگوار امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل، اظهار داشت: این بانوی فداکار و یار وفادار امام موسی صدر همواره ادامه‌دهنده و مروج راه و آرمان والای همسر خود بود.

دولت مصمم است همه ظرفیت‌های کشور را در حوزه مسکن فعال کند

رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی مسکن:

در نخستین جلسه شورای عالی مسکن که عصر بعداز ظهر چهارشنبه به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بر لزوم همکاری همه نهادها و فعال شدن ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه تأکید شد.

اختصاص تسهیلات بانکی برای تکمیل احداث واحدهای خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۹ در کهگیلویه و بویراحمد

در جلسه هیات دولت انجام شد؛

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، با پرداخت تسهیلات بانکی برای تکمیل احداث واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله سال ۱۳۹۹ در مناطق مسکونی استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها به صورت جدی و دقیق، و نه توصیه‌ای نظارت کند

رئیس جمهور پس از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی:

جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه آقای علی صالح‌آبادی که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی معرفی شده بود، از دولت رای اعتماد گرفت.

همه اقدامات در دولت باید جلوه‌هایی از تأسی به فرهنگ رضوی در توجه به مردم به‌ویژه نیازمندان باشد

آیت الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه آقای علی صالح‌آبادی که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی معرفی شده بود، از دولت رای اعتماد گرفت.