آرشیو اخبار

رسیدگی به معیشت مرزنشینان یکی از مولفه ‎های اصلی تامین امنیت مرزهاست/ وقتی مسئولان محلی بر شکست طرح‌‌های فعلی تاکید دارند، چرا بازارچه ‎های مرزی احیا نمی‎ شود؟
مسائل و مشکلات قضایی استان آذربایجان غربی در جریان جلسات امروز با مسئولان اداری و قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه ارومیه:

رئیس قوه قضاییه گفت: هیات قضایی ۲۷ نفره‌ای وضعیت و عملکرد دستگاه‌هاى مربوط به دستگاه قضا و وضعیت و شرایط استان را بررسی کرده و گزارش آن را ارائه داده‌اند.

صیانت از حقوق عامه نباید حالت شکلی داشته باشد/ به زندان و زندانیان توجه شده است و باید گامهای بهتری در این مسیر برداشته شود/ در کار ضابطین باید نظارت شود و به آنها آموزش دهید و گزارش‌های آنان را ببینید و نواقص را گوشزد کنید

آیت الله رئیسی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها:

رئیس قوه قضاییه بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: سلامت قوه قضاییه تضمین کننده سلامت تصمیمات، آراء و احکام قضایی است و خدشه در این امر به همه تصمیمات نظام قضایی آسیب می‌زند.

هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است/ کیفرخواست جرایم شرکای صدام در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران باید پیش روی همه حقوقدانان عالم قرار گیرد

آیت الله رئیسی در همایش بین المللی مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است، گفت: امروز میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر در عالم تبدیل شود.

اختصاص یک هزار و سیصد میلیارد ریال به منظور رفع مشکلات دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

رئیس قوه قضاییه پیرامون مصوبات نشست شورای عالی قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، به قرائت گزارش هیات 25 نفره اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌ها مقرر شد یکهزار و سیصد میلیارد ریال به منظور رفع مشکلات دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی این استان تخصیص یابد.

مسئولان ‌ترک فعل کننده باید پاسخگو باشند/ امکانات فراوان استان کهگیلیویه و بویراحمد باید در راستای افزایش اشتغال و تولید بکارگیری شوند

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولین بدانند که اگر ترک فعلی را انجام دهند و در اثر این ترک فعل، حتی چند سال بعد خسارتی به مردم وارد شود، مسئول ترک فعل کننده باید پاسخگو باشد.

واگذاری بنگاههای دولتی به بخش خصوصی یک ضرورت است به شرط آنکه دولت بخش خصوصی را توانمند کند

آیت الله رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس قوه قضاییه خصوصی سازی را یک اصل مورد تایید همگان عنوان کرد و گفت: واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی یک ضرورت است؛ به شرط آنکه دولت، هم تصدی گری نکند، هم بخش خصوصی را توانمند کند و هم بر این بخش نظارت داشته باشد.

دستگاه قضایی وظیفه نظارت و قضاوت را به صورت خستگی ناپذیر تا حصول نتیجه بر عهده دارد/ عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد

آیت الله رئیسی در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی وظیفه نظارت و قضاوت را به صورت خستگی ناپذیر تا حصول نتیجه بر عهده دارد، گفت: امروز باید با یک دنیا امید کار را با قوت دنبال کرد؛ چراکه آینده بسیار روشن و درخشانی پیش پای ملت ایران اسلامی است.

معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال، کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته و پلمب کارخانه نیز شکسته شد

آیت الله رئیسی در بازدید از کارخانه قند یاسوج:

رئیس قوه قضاییه از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیر اصولی تعطیل شده بود، بازدید کرد و با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت 5 سال از تعطیلی آن می گذرد، گفتگو کرد.

آیت‌الله رئیسی از زندان مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد

با حضور خبرنگاران؛

رئیس قوه قضاییه به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها ، بهداری، کارگاههای اموزشی و حرفه اموزی این زندان بازدید کرد و به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کارهای مناطق زلزله زده را در‌ اولویت قرار دهند

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه یاسوج:

رئیس قوه قضاییه گفت: درخواست ما هم از آقاى استاندار و هم مدیران که درگیر خدمت رسانى به زلزله زدگان هستند این است که حضور در مناطق زلزله زده و پیگیرى کار زلزله زدگان را اولویت دهند چراکه خدمت به آن‌ها امروز اولویت دارد.

نمی‌توان دستگاهی را بدون ماموریت پیشگیری از وقوع جرم تصور کرد/ مردم نمی‌پذیرند که یک فساد مشابه برای چند بار در جامعه تکرار شود؛ باید ریشه ‎های مفاسد خشکانده شوند