آرشیو اخبار

تخصیص هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه‌های استانی و منابع قوه قضاییه برای رفع مشکلات واحدهای قضایی استان گیلان

آیت الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان گیلان:

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تخصیص هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه های استانی و منابع قوه قضاییه برای رفع مشکلات واحدهای قضایی استان گیلان گفت: لازم مى دانم از مردم استان گیلان هم تشكر کنم و هم عذرخواهى به دلیل آنکه نتوانستم در اجتماعات مردمى شركت كنم.

قضات با حوصله عمل کنند/ لازمه اقتدار بی اخلاقی نیست/ برخی رفت و آمدها به دفاتر وکلا سوال برانگیز است

آیت الله رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان گیلان:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه لازمه اقتدار «بداخلاقی» نیست و می شود هم اقتدار داشت و هم اخلاق مدارانه حرکت کرد، افزود: باید مراقب بود حتی یک نفر هم که از دوردست آمده و زبان حقوقی و پول وکیل گرفتن ندارد، ناراضی از عدلیه خارج نشود.

سندی که سال ۸۲ در مورد اراضی شرکت ابریشم به طور غیرقانونی گرفته شده، باید ابطال شود/ هزینه دادرسی نباید مانعی در مسیر اجرای عدالت و تحقق دادرسی عادلانه باشد

آیت الله رئیسی در نشست تخصصی احیای حقوق عامه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نیروهای دستگاه قضایی همراه دولت و بخش های مختلف خواهند بود تا اجازه ندهند منابع طبیعی آسیب ببیند، گفت: باید جلوی قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل گرفته شود.

برخورد با سازمان متخلف باید شدیدتر از برخورد با فرد متخلف باشد/ با مدیران متخلف در موضوع تعرض به منابع طبیعی به شدت برخورد می‌شود

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری گیلان:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخورد با سازمان متخلف باید شدیدتر از برخورد با فرد متخلف باشد، گفت: هیچکس نباید به هیچ وجه اقدام به ویلاسازی به صورت غیر قانونی در بستر طبیعت کند.

در برخورد با تخلفاتی که از ناحیه افراد نامدار سر می‌زند، هیچ رحمی نباید داشت

آیت الله رئیسی در بازدید از نمایشگاه مسائل اولویت دار استان گیلان:

رئیس قوه قضاییه گفت: در برخورد با تخلفات به ویژه تخلفاتی که از ناحیه افراد نامدار سر می زند، هیچ رحمی نباید داشت و باید به شدت با آن مقابله کرد چرا که اگر این افراد در جامعه تخلف کنند، تخلف در جامعه باب می شود.

دستور آیت الله رئیسی برای تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کرد

رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از کارخانه صنایع پوشش ایران ضمن دستور برای تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کرده است تاکید کرد که هر چه سریع تر با همت مسئولان این کارخانه همه موانع از جمله موانع حقوقی و قضایی برطرف شوند.

تصمیم گیری‌های سفر استانی به شکلی خواهد بود که ضمانت اجرایی داشته باشد

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه رشت:

رئیس قوه قضاییه گفت: به دنبال سفری که گروه مقدماتی ٣٠ نفره در سطح استان گیلان از 31 حوزه قضایی داشته اند، گزارش های مقدماتی آماده شده است و در جلساتی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همکاران قضایی خواهیم داشت، مسائل بررسی شده توسط گروه اعزامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و عاشوراییان است/ مردان و زنانی که می‌خواهند در جامعه تحول آفرین باشند، باید در پرتو بندگی خداوند متعال دارای ظرفیت شوند

آیت الله رئیسی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی:

رئیس قوه قضاییه با اشاره به توانایی مثال زدنی شهید سلیمانی در شناخت ظرفیت افراد گفت: مردان و زنانی که می خواهند در جامعه تحول آفرین باشند، باید در پرتو بندگی خداوند متعال دارای ظرفیت شوند.

رویکرد قوه قضاییه در توجه به حوزه زنان و خانواده در سند تحول قضایی مایه امیدواری است

نشست تحول در نظام حقوقی و قضایی زنان و خانواده؛

در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست تحول در نظام حقوقی و قضایی زنان و خانواده در راستای تجلیل از مقام زن و مادر با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

رویکرد سند تحول قضایی در راستای تعالی و تحکیم بنیان خانواده است/ راهکار حل و فصل دعاوی مربوط به خانواده «حکمیت» است

آیت الله رئیسی در نشست تحول در نظام حقوقی و قضایی زنان و خانواده:

رئیس قوه قضاییه گفت: راهکار حل و فصل دعاوی مربوط به خانواده «حکم قضایی» نیست بلکه «حکمیت» راهکار حل و فصل این دعاوی است.

میثاق با امام خمینی (ره)، میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست/ امروز بهترین تبیین کننده خط امام جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند

آیت الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز بهترین تبیین کننده خط امام جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم‌له هم در گفتار و هم در سلوک و رفتار، احیاء و زنده نگه داشتن دائمی خط امام است و ما باید از سلوک و رفتار ایشان «خط امام» را بیاموزیم و آن را زنده نگه داریم.

قوه قضاییه به عنوان مجری عدالت در کشور، خود را موظف می‌داند که مصمم و بدون توقف و بدون تبعیض، به مبارزه با فساد بپردازد

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه استقلال را بزرگترین نعمت نظام جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل ترین نظام در این کره خاکی است، گفت: استقلال امروز ما هم برآمده از آزادی ملت است و هم حافظ این آزادی برای ملت خواهد بود.

محوریت ائمه جمعه و مساجد برای جمع آوری کمک‌های مومنانه در دوران شیوع کرونا گواهی بر پناهگاه بودن مساجد است

آیت الله رئیسی در دوازدهمین گردهمایی مجازی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور:

رئیس قوه قضاییه گفت: خداوند متعال همانگونه که از علما برای علم‌آموزی و معرفت ‌افزایی پیمان گرفته، از برای مبارزه با ظلم و ستم نیز پیمان گرفته است،.

تریبون‌های عمومی باید محل امیدآفرینی و نشان از انسجام و آهنگ واحد در کشور باشد/ محل «طرح» و «حل» مسائل اختلافی، جلسات خصوصی است نه‌تریبون‌های عمومی

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: تریبون ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه این «جلسات خصوصی مسئولان» است که محل طرح و رفع مسائل اختلافی است.

همکاری قوای مجریه و مقننه برای اجرای سند تحول قضایی لازم است

آیت‌الله رئیسی در دومین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی:

رئیس قوه قضاییه گفت: اجرای بخش عمده‌ای از سند تحول قضایی، نیازمند اصلاح قوانین و مقررات است و لازم است با همکاری قوای مقننه و مجریه، زیرساخت‌های قانونی فراهم شود تا بر مبنای قوانین اصلاح شده، سند قابلیت اجرایی پیدا کند.