آرشیو اخبار

تاکید آیت‌الله رئیسی بر رسیدگی به تک‌تک نامه‌های مردم اردبیل در جریان سفر استانی

در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل صورت گرفت

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل بر رسیدگی به تک‌تک نامه‌های مردم اردبیل در جریان سفر استانی تاکید کرد و گفت: انتظار من این است که دوستان حاضر در جلسه نامه‌های ارسالی از ناحیه دفتر را جدی بگیرند.

اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و بودجه‌های استانی برای رفع مشکلات ضروری استان اردبیل

آیت الله رئیسی در گفتگوی تلویزیونی خبر داد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در جلسه امشب شورای عالی قوه قضاییه مسائلی که ۱۷ هیات اعزامی مطرح کردند بررسی شد گفت: ۱۱۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و بودجه‌های استانی برای رفع مشکلات ضروری استان اختصاص یافت.

باید نام، یاد و هدف حسین (ع) در همه جوامع بشری طنین‌افکن شود/ هیچکس نمی‌تواند مکتب شهید سلیمانی را از بین ببرد همانطور که مکتب اباعبدالله الحسین (ع) تا امروز از بین نرفته است

آیت الله رئیسی در مجمع ذاکرین حسینی:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را جلوه هایی از مکتب عاشورای حسینی دانست گفت: مکتب شهید سلیمانی چون متصل به امتداد جریان عاشوراست ماندگار می ماند.

مدیران دولتی اراده کنند، ماه‌های پایانی دولت دوران طلایی برای گره گشایی از زندگی مردم خواهد شد/ همه اقتصاددانان بر خصوصی سازی تاکید دارند اما نه با روند فعلی بلکه با روش حساب شده و ضابطه مند

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان اردبیل:

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر مدیران دولتی در ماه های پایانی دولت عزم راسخ و اراده پولادین برای گره گشایی از زندگی مردم داشته باشند، این ایام می تواند دوره طلایی برای رفع مشکلات کشور و جامعه و به نتیجه رسیدن کارهای ناتمام باشد.

۶ دستور رییس قوه قضاییه در اردبیل در خصوص شرکت کشت و صنعت مغان/ اگر کشت و صنعت مغان در بورس عرضه شده بود، مشکلات کنونی وجود نداشت

در جلسه احیای حقوق عامه در حوزه خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت مغان مطرح شد

رئیس قوه قضاییه در جلسه احیای حقوق عامه در حوزه خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت مغان 6 دستور را صادر کرد و گفت: اگر کشت و صنعت مغان در بورس عرضه شده بود، مشکلات کنونی وجود نداشت.

قداست دستگاه قضا در گرو صدور آرا و احکام قضایی مبتنی بر شرع است/ همکاران دستگاه قضا مراقب باشند به جای برطرف کردن دغدغه مردم بر رنج آنها نیفزایند/ مثل صاحبخانه برای رفع مشکلات و کاستی‌های قوه قضاییه تلاش کنیم

آیت الله رئیسی در جمع قضات و کارکنان قضایی استان اردبیل:

رئیس قوه قضاییه با بیان این که قداست دستگاه قضایی ناشی از اتصال به نظام مقدس ولایی متصل به جایگاه امامت است، به همکاران خود در دستگاه قضا توصیه کرد با صدور آرای متقن و مبتنی بر شرع اجازه ندهند اعتبار نظام قضایی اسلامی خدشه ببیند.

دستور رئیس دستگاه قضا برای بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه نساجی سبلان توسط بانک: رکود واحدهای تولیدی و بیکاری جوانان رنج آور است/ قابل قبول نیست کارخانه ای که ظرفیت اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر دارد با ۶۰۰ نفر کار کند

رئیس قوه قضاییه در بازدید سرزده از کارخانه نساجی سبلان اردبیل که به دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش پس از تملیک کارخانه به حالیت نیمه تعطیل درآمده، ضمن دستور بررسی مجدد مرونده ورشکستگی و تملک این کارخانه توسط یکی از بانک‌های کشور، از مسئولان دولتی و قضایی استان خواست در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط بازگشت کامل این واحد عظیم صنعتی به چرخه تولید را فراهم کنند.

لازمه تحول در قوه قضاییه، استفاده از علم و فناوری است / راه اندازی «پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی»، نتیجه یکسال کار کارشناسی برای دسترسی آسان و ارزان مردم به عدالت است/ دستگاه‌ها برای تحقق دولت الکترونیک در تبادل اطلاعات با یکدگیر امساک نکنند

آیت الله رئیسی در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی:

رئیس قوه قضاییه گفت: تلاش های «پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی» وقتی اثرگذار خواهد بود که مردم خدمات آسان و ارزان قضایی را لمس کنند و شاهد تغییر در روند رسیدگی به پرونده ها باشند.

بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند یا خشم خارجی هاست؛ داشتن روحیه جهادی و کار انقلابی گره گشاست/ رفتار آمریکایی‌ها هم نقض «حقوق بین الملل» است هم نقض «حقوق معاهدات» / باید انجام تکالیف اروپایی‌ها از آنها مطالبه شود

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: دفاع از حقوق مردم و عمل به موازین قانونی و شرع مهم ترین مسأله برای دستگاه قضایی است و کسانی که دنبال فضاسازی علیه نظام و قوه قضاییه هستند بدانند که هیچ مانعی نمی تواند ما را از اجرای عدالت بازدارد.

بدون رعایت هیچگونه خط قرمزی باید با تخلفات مرتبط با سیل اخیر برخورد شود

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان گلستان:

رئیس قوه قضاییه گفت: حتما باید بخش‌های مطالعاتی در رابطه با پیشگیری از سیل فکر کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز خود را موظف بدانند که به قانون عمل کنند و دستگاه نظارتی هم عمل به قانون را دنبال نمایند و اگر جایی تخلف وجود دارد، بدون رعایت هیچگونه خط قرمزی با تخلفات برخورد شود.

آیت الله رئیسی با خانواده یکی از جانباختگان حادثه واژگونی قایق در گمیشان دیدار کرد

رئیس قوه قضاییه با حضور در جمع خانواده یکى از جانباختگان حادثه واژگونى قایق در گمیشان گفت: از طرفى باید به شما بخاطر فقدان یک نیروى کارآمد تسلیت گفت و از طرفى باید بخاطر اینکه ایشان حاضر شدند از جان خود براى نجات دیگران بگذرند تبریک گفت.

آیت الله رئیسی: احساس عدالت و امنیت مبتنی بر سخنرانی و بخشنامه نیست باید در میدان عمل اتفاق بیفتد

در جمع مسئولان قضایی و کارکنان دادگستری گلستان؛

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه احساس عدالت و امنیت مبتنی بر سخنرانی و بخشنامه نیست، گفت: این احساس باید در اجرا و در میدان اتفاق بیفتد و ببینند در عمل کاری واقع شد.

نزول برکات الهی باید به گشایش زندگی مردم و آبادانی تبدیل شود نه به ایجاد مشکل برای آن‌ها

رئیس قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: نعمات آسمانی و برکات الهی برای همه جا آبادانی ایجاد می‌کند و اگر زمینه‌های خوبی فراهم باشد همه این‌ها به یک گشایش در زندگی مردم تبدیل می‌شود؛ ولی اگر زمینه آن آماده نباشد به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه: آسیب‌ها با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، مردم عزیز و تشکل‌های مردمیِ دغدغه‌مند بررسی شود

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان سیل زده گلستان گفت: مهمترین اقدام، آسیب شناسی است و باید آسیب‌ها را با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، مردم عزیز و تشکل‌های مردمی دغدغه‌مند در این حوزه بررسی کنیم.