آرشیو اخبار

اگر کار مردم عقب بیفتد، باید روز‌های تعطیل هم سرکار حاضر شد/ ملاک آن است که بتوانیم کارآمدی دستگاه قضایی را افزایش دهیم

آیت الله رئیسی:

رئیس قوه قضاییه در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها که در صحبت‌های قضات مورد اشاره قرار گرفته بود گفت: باید در این زمینه به اقتضای کار نگاه کرد و اگر کار مردم عقب می‌افتد، باید روزهای تعطیل هم در سرکار حاضر شد. کار مردم نباید عقب بیفتد و ما به مقتضای کار تصمیم می‌گیریم. ملاک برای ما آن است که بتوانیم کارآمدی دستگاه قضایی را افزایش دهیم.

آیت الله رئیسی: مطلقا نباید اجازه داد که کارگاه‌های تولیدی متوقف شود

در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی؛

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مطلقا نباید اجازه داد که کارگاه‌های تولیدی متوقف شود، گفت: اگر کارگاه ها مشکلی در تولید، مواد اولیه، پرداخت و تسهیلات دارند باید رفع شود.

آیت الله رئیسی: قضات شجاع باید مورد حمایت جدی در دستگاه قضایی باشند/ حجم بالای قانون مشکلی را حل نمی‌کند

در جمع قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی؛

رئیس قوه قضاییه گفت: قضات شجاع باید مورد حمایت جدى در دستگاه قضایى باشند و ما هم بنای‌مان این است که از قضات عزیزى که به دور از هرگونه نفوذپذیرى با حفظ کرامت و شان خود، حکم صادر می‌کنند و به پرونده‌ها رسیدگی می‌نمایند و فصل خصومت انجام می‌دهند، حمایت کنیم.

اعزام تیم ۱۰ نفره به استان خراسان جنوبی برای بررسی مشکلات قضایی و اداری

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه از یک هفته قبل یک تیم ١٠ نفره را به این استان براى بررسى مشکلات قضایى و ادارى اعزام کردیم، ادامه داد: همکاران کارشان را آماده کردند و در جلساتى که امروز هم در جمع مسئولان قضایى، هم در جمع قضات و همکاران از سازمان‌هاى وابسته به قوه قضاییه و هم در شوراى ادارى این استان برگزار می‌شود، آنچه دوستان بررسى کردند را مرور خواهیم کرد.

معامله قرن می‌خواهد کاری کند که همه هزینه‌ها را فلسطینی‌ها بدهند و مسئله‌ای به نام فلسطین و مقاومت برای همیشه از سر اسرائیل برداشته شود

آیت الله رئیسی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند؛

رئیس قوه قضاییه گفت: جریان مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کاملا رویکرد مجاهدین فلسطینی را عوض کرد و آن‌ها نسبت به این مجاهدت و ایستادگی کاملا با یک راهبرد جدید وارد میدان شدند.

آیت الله رئیسی: معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن خواهد شد

در جمع راهپیمایان روز قدس؛

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن خواهد شد، گفت: این را حتمى بدانید و با این اجتماع با شکوه و این بصیرتى که در امت اسلامى هست معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن خواهد شد.

موافق بالا رفتن هزینه دادرسی نیستیم/ با مسئولین دولتی در میان گذاشته‌ام که هزینه دادرسی را باید کاهش داد

آیت الله رئیسی در جلسه دیدار با اساتید و فعالان حقوقی در دادگستری کل استان خراسان رضوی:

رئیس قوه قضاییه گفت: نسبت به هزینه دادرسی ما حتما موافق نیستیم هزینه دادرسی بالا رود، من با مسئولان دولتی در میان گذاشته‌ام که هزینه دادرسی را باید کاهش داد و دسترسی به عدالت را باید آسان کرد.

آیت الله رئیسی: حفظ محیط زیست بر هر تصمیم اقتصادی مقدم است

در جمع علما، دانشگاهیان و نخبگان استان مرکزی؛

رئیس قوه قضاییه گفت: هر اقدام اقتصادی در این منطقه فرع بر حفظ محیط زیست است و اگر محیط زیست آلودگی پیدا کند، اگر واحد‌هایی که دارای آلایندگی هستند، مشکلات زیست محیطی خودشان را نتوانند حل کنند، این امر تهدید برای حیات انسانی به شمار می‌رود که با هیچ چیز قابل معاوضه نیست.

باید برای یک سرمایه‌گذار و تولید کننده یک بسته حمایتی در حوزه‌ها و ابعاد مختلف طراحی شود

آیت الله رئیسی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی:

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سه حوزه حمایتی از سرمایه‌گذاران گفت: باید از سرمایه‌گذار و کارآفرین و تولید کننده، حمایت حقوقی و قانونی صورت گیرد، یک سرمایه‌گذار نیازمند حمایت مالی و اقتصادی است و در نهایت باید برای یک سرمایه‌گذار و تولید کننده یک بسته حمایتی در حوزه‌ها و ابعاد مختلف طراحی شود.

شرکتی که روی پاست و کارگران در آن مشغول به کار هستند، نباید دچار اخلال گردد

رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه داده شود شرکتی که روی پاست و کارگران در آن مشغول به کار هستند و در میزان تولید کشور نقش دارد و می‌تواند استقلال ما را افزایش دهد دچار اخلال گردد و در دستگاه قضایی تاکید کرده‌ایم که در این موضوع کار کنند.

وضعیت اراک به عنوان قطب صنعتی کشور در سال رونق تولید واقعا شایسته نیست

آیت الله رئیسی در جمع کارگران و نمایندگان شرکت‌های صنعتی استان مرکزی:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه وضعیت اراک به عنوان قطب صنعتی کشور در سال رونق تولید واقعا شایسته نیست، گفت: دولت و مجلس باید مشکلات این شرکت‌ها را پیگیری کنند و ما هم در خصوص مسائل قضایی شرکت‌های صنعتی اراک، تیمی متشکل از دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی و ... را زیر نظر معاون اول قوه قضاییه مامور بررسی پرونده‌ها و روند خصوصی سازی می‌کنیم تا مشکلات تا حد امکان برطرف شود.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان کردستان

آیت الله رئیسی خبر داد

رئیس قوه قضاییه گفت: مقرر شد از ظرفیت‌هاى خود قوه قضاییه ٦٠٠ میلیارد ریال به کارهاى فورى که در استان کردستان باید انجام گیرد اختصاص داده شود.

آیت الله رئیسی: برای ایجاد تحول همه اجزای سازمان باید سهم داشته باشند و نقش ایفا کنند

در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان؛

رئیس قوه قضاییه حرکت جهادی را لازمه تحول در دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: برای ایجاد تحول همه اجزای سازمان باید سهم داشته باشند و نقش ایفا کنند.

آیت الله رئیسی: سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد

در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان کردستان؛

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد، گفت: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم اما سخن از کوله بری نیست بلکه کوله بری باید ساماندهی شود.

تصویب اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان زنجان

رئیس قوه قضاییه گفت: قریب به ٣٠٠ میلیارد ریال براى رفع مشکلات دادگسترى‌ها، زندان‌ها، پزشکى قانونى و برخى از مشکلات شوراهاى حل اختلاف استان زنجان تصویب شد.