آرشیو اخبار

مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور است

دکتر رئیسی در جلسه شورای‌عالی آب:

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب در کشور، اصلاح روش‌های مصرف آب و نیز اصلاح الگوی کشت را از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و همگامی مردم برای تحقق این اهداف بسیار مهم است.

امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون ایستادگی ملت ایران و مجاهدت‌های شهیدان است

آیت‌الله رئیسی در گفتگو با خانواده شهید امیراحمدی:

رئیس جمهور در گفتگو با خانواده شهید سلمان امیراحمدی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایستادگی ملت ایران و مجاهدت‌های هزاران شهید خواند و بر اهتمام همگانی برای صیانت از این سرمایه ملی تاکید کرد.

تمدید مهلت مجوز تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی برای تکمیل خط‌آهن چابهار به زاهدان

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت‌الله رئیسی صورت گرفت؛

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن بررسی موضوع تمدید مهلت مجوز تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی برای تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان، مقرر کردند اقدامات لازم در این راستا انجام شود، تا این طرح مهم ملی هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی از ماموریت‌های مهم امروز دغدغه‌مندان و دوست‌داران کشور و نظام اسلامی است رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی اخیر کشورمان اظهار داشت: دشمن از کار و تلاش مستمر در جهت تحقق پیشرفت‌های کشور لطمه خورده و می‌خواهد در این مسیر

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت:

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی اخیر کشورمان اظهار داشت: دشمن از کار و تلاش مستمر در جهت تحقق پیشرفت‌های کشور لطمه خورده و می‌خواهد در این مسیر اخلال و وقفه ایجاد کند و باید با کار مضاعف و گره‌گشایی از کار مردم، دشمن را مایوس و مردم را روز به روز امیدوارتر کرد.

راهبردها و برنامه‌های اقدام ۹ مساله دارای اولویت فرهنگی و اجتماعی تنظیم و تصویب شد

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر رئیسی؛

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۹ مساله مهم و دارای اولویت فرهنگی و اجتماعی را بررسی و بر مبنای آن راهبردها و برنامه‌های اقدام را تنظیم و تصویب کردند.

دشمنان این مرز و بوم نه جمهوری اسلامی که ایران یکپارچه و مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند

سران قوا در نشست مشترک تاکید کردند؛

سران سه قوه با تاکید بر اهمیت وحدت کلمه برای تداوم توسعه و پیشرفت کشور، از هوشمندی مردم در ناکام گذاشتن توطئه دشمنان در وقایع هفته‌های اخیر قدردانی کردند.

درخشش بانوان ایرانی در عرصه‌های جهانی برای کشور قدرت آفریده است

دکتر رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها:

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها که با حضور پرشور دانشجویان همراه بود، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را اتاق اندیشه‌ورزی دولت دانست و گفت: اندیشه‌ورزی دانشگاه‌ها برای یافتن راهکارهای مسائل جامعه همواره مورد توجه دولت خواهد بود.

راه‌اندازی سامانه ترسیم وضعیت روستاها اقدامی ارزشمند برای آگاه ساختن مسئولان از وضعیت جامعه روستایی کشور است

دکتر رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ملی عشایر و روستا:

رئیس جمهور تنوع قومی در کشور را نقطه قوت جمهوری اسلامی در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: دشمن وقتی می بیند با وجود همه تحریم‌ها امروز ۳۰۰ هزار شغل و ۱۲ هزار طرح فقط در روستاها ایجاد و راه‌اندازی شده و صنایع تولیدی غیرفعال یا نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته‌اند، به فکر توطئه علیه کشور می‌افتد.

ساز و کارهای داخل دانشگاه برای تأمین نظم و امنیت دانشگاه، کفایت لازم را دارد

رئیس جمهور در دیدار با جمعی از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه شریف:

رئیس‌جمهور در نشستی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان دانشگاه شریف به بررسی ابعاد حوادث هفته جاری در دانشگاه شریف پرداخت.

همکاری ایران با روسیه، چین و اعضای شانگهای می‌تواند قدرت‌های جدیدی پدید آورد

آیت‌الله رئیسی در گفتگو با شبکه ملی و جهانی تلویزیون چین:

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم دنیا خاطرات بدی از دوره سلطه‌طلبی، یکجانبه‌گرایی و تجاوز به حقوق حقه ملت‌ها دارند، اظهار داشت: عصر جدید، عصر چندجانبه‌گرایی و تشکیل مجموعه‌های مولد قدرت جدید است و همکاری ایران با روسیه، چین و سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اکو می‌تواند قدرت‌های جدیدی پدید آورد.

بازسازی مناطق آسیب‌دیده، پس از اسکان موقت زلزله‌زدگان و پیش از فرارسیدن سرما در دستور کار قرار گیرد

دستورات دکتر رئیسی به استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در امداد به زلزله‌زدگان؛

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین سرپناه مناسب برای زلزله‌زدگان این استان پیش از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

مجمع تشخیص به عنوان هیات عالی مستشاری رهبری باید به حقایق کشور احاطه داشته باشد

آیت‌الله رئیسی در افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت:

رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه اجرایی آمادگی همکاری کامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام و به ویژه بخش نظارتی آن را دارد، اظهار داشت: در حکم رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید فعالیت مجمع، به شکل ویژه بر نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام تاکید شده است.

مردم با حضور و اعلام موضع خود دشمن را ناکام گذاشتند

دکتر رئیسی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رئیس جمهور تاکید کرد: "پاکدستی" یکی از مهمترین شرط‌ها برای گزینش و بکارگیری مدیران در دولت مردمی است و بنده با لحاظ همه شاخص‌ها، نهایتا برای گزینش و معرفی همکارانم در دولت نهایتا شخصا در این زمینه تصمیم نهایی را می‌گیرم.

آیت‌الله رئیسی: آماده استفاده از همه قدرت و ظرفیت‌های خود برای همکاری با سازمان ملل در مسیر صلح و رفاه منطقه‌ای و جهانی هستیم

در پاسخ به تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل؛

رئیس جمهور بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از همه قدرت و ظرفیت‌های منطقه‌ای خود در همکاری با سازمان ملل در عرصه‌های مختلف تاکید کرد که می‌تواند منجر به صلح و رفاه منطقه‌ای و جهانی شود.

موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن انجام گفتگوهای یمنی-یمنی است

در پاسخ به تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل؛

رئیس جمهور بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از همه قدرت و ظرفیت‌های منطقه‌ای خود در همکاری با سازمان ملل در عرصه‌های مختلف تاکید کرد که می‌تواند منجر به صلح و رفاه منطقه‌ای و جهانی شود.