آرشیو اخبار

دکتر رئیسی درگذشت پدر شهیدان هداوند را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی درگذشت رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس، مرحوم حاج رجب هداوند و پدر شهیدان گرانقدر سعید، رضا و علی هداوند را به خانواده محترم ایشان و مردم شهیدپرور استان البرز تسلیت گفت.

توسعه تعاملات قوای سه‌گانه و هم‌افزایی ارکان نظام برای پیشرفت کشور/ رایزنی روسای قوا در خصوص روند تدوین برنامه هفتم توسعه

در نشست سران سه قوه مطرح شد؛

توسعه تعاملات قوای سه‌گانه و هم‌افزایی همه ارکان نظام حکمرانی در راستای غلبه بر مشکلات موجود و پیشرفت کشور، مهم‌ترین دستور جلسه روسای قوای سه‌گانه بود.

طرح موضوع بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور از سوی رهبری، ناشی از یک ضرورت اجتماعی است

دکتر رئیسی در همایش «منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور»:

رئیس جمهور با تشریح ضرورت‌ها و الزامات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، تاکید کرد: در کنار ستاد و مرکز اجرا و پیگیری این طرح عظیم که موظف است گزارش میزان اجرای این طرح را به شکل مستمر و منظم ارائه کند، شخصا اجرا و میزان پیشرفت این طرح را پیگیری خواهم کرد.

دشمنان ایران در اغتشاشات اخیر نیز به دنبال ایجاد زحمت برای کشور بودند

رئیس جمهور در در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس وحدت با رهبر معظم انقلاب

پنهان‌سازی حقایق و گسترش جاهلیت مدرن را از جمله ترفندهای کنونی بدخواهان دنیای اسلام است و راه مقابله با این ترفند، گسترش بیداری بر محور وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه است.

آیت‌الله رئیسی سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام را تبریک گفت

در پیامی به سران و مردم کشورهای مسلمان؛

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، سیدالمرسلین و رحمه‌للعالمین را به سران و مردم کشورهای اسلامی تبریک گفت.

سیکا سازوکاری مهم در همگرایی، همکاری و امنیت آسیا است

دکتر رئیسی در بازگشت از سفر به قزاقستان:

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و آسیا شتاب قابل توجهی گرفته، خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گفت: با توجه به زمینه بسیار خوبی که فراهم شده است هم مسئولان مرتبط و هم فعالان اقتصادی و تولیدی، برای استفاده هر چه بهتر از این فرصت برنامه ریزی کنند.

آیت‌الله رئیسی: آماده‌ایم از ظرفیت‌های عظیم کشورمان در مسیر حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان استفاده کنیم

دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان؛

رئیس جمهوری آذربایجان بعد از ظهر امروز پنج شنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس سیکا با حضور در محل اقامت رئیس جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار کرد.

ایران در پیگیری مستمر و تقویت چندجانبه‌گرایی مبتنی بر عدالت شریک ثابت قدمی خواهد بود

آیت‌الله رئیسی در ششمین اجلاس سران سیکا:

رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمندِ نقش‌آفرینی مؤثرترِ سازوکارهای منطقه‌ای برای ایجاد فرصت‌های بیشتر جهت تعامل عینی کنشگرانِ بین‌المللی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیزِ مسایلِ منطقه‌ای و جهانی است، گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران در پی‌گیری مستمر و تقویت چندجانبه‌گرایی مبتنی بر عدالت، همواره شریکی ثابت قدم خواهد بود.

دکتر رئیسی وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد

به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس سیکا؛

رئیس جمهور که به منظور شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا» و به دعوت همتای قزاق خود عازم قزاقستان شده بود، دقایقی قبل با استقبال علی‌خان اسماعیلوف و سفیر جمهوری اسلامی ایران، وارد آستانه پایتخت این کشور شد.

عزیمت آیت‌الله رئیسی به آستانه برای شرکت در ششمین اجلاس سران کنفرانس سیکا

به دعوت رئیس جمهور قزاقستان صورت گرفت؛

رئیس جمهور به منظور شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا»، با بدرقه رسمی معاون اول و با حضور معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه عازم قزاقستان شد.

روز «حافظ» فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این سرمایه درخشان ملی است

در پیامی به مناسبت بیستم مهرماه؛

رئیس جمهور در پیامی با گرامیداشت روز «حافظ» خاطرنشان کرد: این روز فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی است.

برگزاری کنفرانس وحدت می‌تواند در ارتقای وحدت میان مسلمانان بسیار نقش آفرین باشد

آیت‌الله رئیسی در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

رئیس جمهور با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام می‌شود، اظهار داشت: کار ویژه و پیام اصلی این اجلاس برای مسلمانان ایجاد درک مشترک بین همه نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام در راستای وحدت و اتحاد است.

تقویت زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی برای توسعه خدمات و تقویت اقتصاد دیجیتال بر روی شبکه ملی

در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست دکتر رئیسی مقرر شد؛

اعضای شورای‌عالی فضای مجازی ضمن بررسی آخرین وضعیت فضای مجازی کشور و میزان پیشرفت شبکه ملی، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی برای توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال بر روی این شبکه تاکید کردند.