آرشیو اخبار

ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد

آیت‌الله رئیسی در سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت مردمی:

رئیس جمهور بر تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال، تامین بودجه‌های لازم در این زمینه، توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده و همچنین زنان سرپرست خانوار، سهیم کردن بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و نظارت ویژه بر نحوه مصرف تسهیلات و اطمینان از صرف آنها در جهت ایجاد اشتغال تاکید کرد.

نقش رسانه‌ها در مقابله با هجوم بی‌رحمانه به هویت و استقلال ملت‌های مستقل بسیار مهم است

رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه:

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در دنیای ارتباطات شاهد هجوم گسترده به فرهنگ ملت‌های مستقل هستیم، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در دفاع مقابل این هجوم بی‌رحمانه نسبت به استقلال، آزادی، فرهنگ و هویت ملت‌های مستقل بسیار مهم است.

دکتر رئیسی: همکاری موثر با سازمان‌های منطقه‌ای اولویت سیاست خارجی ایران است

دیدار دبیرکل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با رئیس جمهور؛

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف مشارکت مناسبی در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند داشته است، عنوان کرد: همکاری‌های موثر با سازمان‌های منطقه‌ای اولویت سیاست خارجی ماست.

گسترش همه جانبه روابط براساس منافع و احترام متقابل

آیت‌الله رئیسی در پیام تبریک خود به رئیس جمهور چین تاکید کرد؛

رئیس جمهور در پیامی با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری چین به شی جین پینگ، تصریح کرد: تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی ایران و چین، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل ارائه می‌کند.

رفع سریع کمبود برخی اقلام دارویی و برخورد با اهمال کاران

دکتر رئیسی در جلسه هیات دولت تاکید کرد:

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود برخی اقلام دارویی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد ضمن تامین سریع اقلام دارویی مذکور و رفع نیاز مردم، دلیل قصور احتمالی را به طور دقیق پیگیری کرده و با هر فرد یا مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاهی داشته به شکل مناسب برخورد کنند.

صادرکنندگان افسران و سربازان جنگ تحریمی علیه کشور هستند

آیت‌الله رئیسی در مراسم روز ملی صادرات:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران همانگونه که در جنگ تحمیلی سرافراز شد، در جنگ تحریمی نیز با میدان‌داری فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان پیروز و سرافراز خواهد شد، تصریح کرد: افسران جنگ تحریمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند که باید برای پیروزی در این نبرد تلاش کنند.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همه ظرفیت‌ گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک را برای پایان یافتن جنگ در اروپا بکار گیرد

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی همتای لهستانی:

رئیس جمهور روابط ایران با هر دو طرف درگیر جنگ در اروپا را تاریخی و همه‌جانبه دانست و با رد برخی ادعاهای غیر مستند درباره مواضع ایران، آن را ناشی از سیاست‌های مغرضانه کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا دانست و تصریح کرد: ایران آمادگی دارد همه ظرفیت‌ گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک را برای پایان یافتن جنگ در اروپا بکار گیرد.

دکتر رئیسی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را تبریک گفت

در پیامی به عموم ملت شریف ایران؛

رئیس جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا را به عموم ملت شریف ایران تبریک گفت و از ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران این تیم صمیمانه تشکر کرد.

اصلاح آیین نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی

در راستای سهولت تمدید مجوز دارندگان پروانه‌های آموزشگاه‌های رانندگی تصویب شد؛

هیئت وزیران در جلسه صبح امروز خود به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، با اصلاح یک ماده از آیین نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی درخصوص شرایط فعالیت مؤسس و مدیر آموزشگاه‌های مذکور موافقت کرد.

مکلف بودن دستگاه‌های دولتی به تمرکز بر پیشبرد امور کشور و گره گشایی و حل مشکلات مردم

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت مطرح کرد:

رئیس جمهور انجام به موقع کارها را بارزترین وجه اقتدارآفرینی در کشور توصیف و تصریح کرد: کار و تلاش مضاعف مسئولان در حوزه مسئولیتی خود، بهترین راه مقابله با دشمنی است که امروز از به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها ناامید شده و به دنبال بهانه برای ایجاد نارضایتی است.

بررسی گزارش فعالیت ۱۸ ساله هیئت‌های نظریه‌پردازی

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر رئیسی صورت گرفت؛

در جلسه عصر امروز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از فعالیت هیئت‌های نظریه‌پردازی در ۱۸ سال گذشته ارائه شد.

تربیت نیروهای کارآمد، صالح و دارای مهارت ماموریت مهم وزارت آموزش و پرورش است

آیت‌الله رئیسی در «نظارت ستادی» وزارت آموزش و پرورش:

رئیس جمهور با اشاره به لزوم راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت گفت: محیط‌های علمی و پژوهشی و دانشگاهی از جمله مکان‌های بسیار جذاب و دیدنی برای دانش‌آموزان است و نشان دادن پیشرفت‌ها، دستاوردها و افتخارات کشور به نسل نوجوان و جوان خنثی کننده اخبار منفی و القائات نادرست رسانه‌های خارجی به نسل امروز است.

ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا منفعل نخواهد بود و ابتکار عمل را در دست دارد

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی سلطان عمان؛

رئیس جمهوری اسلامی ایران و سطان عمان بر اراده خود برای ارتقای سطح روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.

آمریکایی‌ها از هر حرکت نوآورانه ملت ایران خشمگین و از مشکلات و ناامنی‌ها خوشحالند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت:

رئیس جمهور در واکنش به شیطنت اخیر آمریکا اظهار داشت: اظهارنظرهای رئیس جمهور آمریکا در حمایت از آشوب، ترور و ناامنی در ایران بار دیگر دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق انسان و امنیت و صلح را اثبات و عنوان شیطان بزرگ را معنا کرد.

تصویب آیین نامه اجرایی اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان با هدف حمایت از تعمیق فناوری

در جلسه هیئت دولت صورت گرفت؛

در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، هیئت وزیران به منظور حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان، آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان درخصوص اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان را به تصویب رساند.

دکتر رئیسی درگذشت پدر شهیدان هداوند را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی درگذشت رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس، مرحوم حاج رجب هداوند و پدر شهیدان گرانقدر سعید، رضا و علی هداوند را به خانواده محترم ایشان و مردم شهیدپرور استان البرز تسلیت گفت.