آرشیو اخبار

اعتماد سیاسی متقابل را در منطقه تقویت کردیم و به دنبال حضور فعال‌تر منطقه‌ای هستیم

آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به ازبکستان:

رئیس جمهور هدف از سفر به ازبکستان را تقویت سیاست همسایگی، همگرایی، پیوستگی و عمومیت بخشیدن به چندجانبه‌گرایی دانست و اظهار داشت: در گام اول توسعه سیاست همسایگی توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را در منطقه تقویت کنیم و در گام دوم حضور فعال در منطقه را دنبال می‌کنیم.

تکلیف دستگاه‌های دولتی برای تلاش جدی‌تر در حوزه فروش اموال و سهام

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد؛

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی بانک مرکزی را مکلف کردند با همکاری بانک صنعت و معدن اقدامات لازم را جهت تسهیل بازپرداخت مطالبات بانک‌ها از شرکت‌های تولیدی مشمول جز «د» بند ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور، به گونه‌ای که به تولیدکنندگان آسیبی نرسد، به عمل آورند.

تبیین واقعیت پیشرفت‌های کشور وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور بویژه نهادهای تبلیغاتی و رسانه‌ای با بیان واقعیات پیشرفت‌های علمی کشور و همچنین معرفی چهره‌های موفق، دشمن را در رسیدن به اهداف خود در ناامید کردن جامعه ناکام گذاشته و جامعه نخبگانی را بیش از پیش امیدوار کنند.

اربعین ظرفیت‌های مناسبی برای آمیختن شئون مختلف زندگی مردم با ارزش‌های دینی دارد

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مناسک عظیم اربعین، آمیختن شئون مختلف زندگی مردم با دین و ارزش‌های دینی، ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را از جمله این ظرفیت‌ها دانست که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند از آن‌ها بهره بگیرد.

امنیت در منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است/ منطقه تحمل جنگ دیگری را ندارد

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر ارمنستان:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امنیت در منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مرزهای تاریخی ایران و ارمنستان بستر رفاه، همگرایی و امنیت منطقه محسوب می‌شود و تهران مصمم به ادامه همکاری در همه زمینه‌ها به نفع رفاه و ثبات منطقه است.

دستور ویژه رئیس جمهور برای تدوین برنامه هفتم مبتنی بر سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری

در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛

رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که امروز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تدوین نموده و در مسیر بررسی و تصویب در هیات دولت قرار دهد.

گزارش سازمان توسعه تجارت از مثبت شدن تراز تجاری ایران با روسیه

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست آیت‌الله رئیسی مطرح شد؛

سازمان توسعه تجارت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از رشد قابل توجه تبادلات تجاری کشورمان با روسیه در عرصه‌های مختلف از جمله صادرات محصولات کشاورزی و صنایع های‌تک و مثبت شدن تراز تجاری تهران با مسکو ارائه داد.

وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت زمینه حضور پرشور جویندگان علم در مراکز آموزشی را فراهم کنند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور از وزارتخانه‌های آموزش وپرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان خواست در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز علمی کشور، همه همت خود را برای فراهم کردن زمینه حضور پرشور و نشاط جویندگان علم در مراکز آموزشی بکار گیرند.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان هرمزگان

در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر رئیسی تصویب شد؛

در جلسه بعد از ظهر امروز یکشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، هیات وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در دو شهرستان استان هرمزگان موافقت کرد.

پیگیری آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین در استان ایلام و مرز مهران از سوی دکتر رئیسی

در تماس تلفنی با استاندار ایلام صورت گرفت؛

رئیس جمهور در ادامه پیگیری‌های مستمر خود از کیفیت و کمیت تردد زائران اربعین، در گفتگوی تلفنی با استاندار ایلام ضمن اطلاع از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین اباعبدالله الحسین (ع) در این استان و مرز بین‌المللی مهران، بر رفع مشکلات و تسریع در خدمات‌رسانی به زوار تاکید کرد.

دکتر رئیسی قانون تفسیر موادی از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور قانون تفسیر مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را برای اجرا به قوه قضائیه و وزارتخانه‌های دادگستری، امور اقتصاد و دارایی و علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد.

آیت‌الله رئیسی فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان را تبریک گفت

در پیامی به امامعلی رحمان؛

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان را به رئیس جمهور، دولت و ملت این کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد با توسعه و تقویت روابط فی‌مابین در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، شاهد همبستگی بیش از پیش دو کشور در راستای منافع دو ملت باشیم.

پیگیری مستمر آیت‌الله رئیسی از آخرین وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین

در تماس تلفنی با وزیر کشور انجام شد؛

رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور ضمن دریافت گزارشی از آخرین توافقات وی با مقامات عراقی برای تسهیل سفر زائران اربعین، دستوراتی برای رفع مشکلات موجود در مسیر پیاده‌روی زائرین صادر کرد.

اراده ایران برای توسعه روابط با اندونزی در همه حوزه‌ها جدی است

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس دیوان عالی اندونزی:

رئیس جمهور اظهار داشت: روابط حسنه تهران-جاکارتا در حوزه‌های مختلف می‌تواند به توسعه همکاری‌های سازنده دو کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.

راه‌اندازی ۱۵۰۰ واحد اقتصادی در یک سال گذشته خبری امیدآفرین است و این روند باید تداوم یابد

دکتر رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی خواست همه تلاش خود را برای مهار تورم، ارتقای بهره‌وری با هدف افزایش کارآمدی دولت و دستیابی به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال‌ واقعی و پایدار و تداوم روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور به کار گیرند.

تقدیم پیام «مادورو» به رئیس جمهور/ آیت‌الله رئیسی: سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش روابط با کشورهای آمریکای لاتین است

در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا با دکتر رئیسی صورت گرفت؛

رئیس جمهور اظهار داشت:‌ سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش سطح همکاری‌های با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود است.

کشاورزی جایگاهی مهم در عرصه اقتصاد کشور، معیشت مردم و خوداتکایی و استقلال کشور دارد

آیت‌الله رئیسی در آیین آغاز سال زراعی جدید:

رئیس جمهور جهاد را توصیفی مناسب از کار وزارت جهادکشاورزی دانست و اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی متولی اصلی خوداتکایی در تولید کالاهای اساسی، تامین امنیت غذایی، مدیریت صحیح مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، مقابله با سوداگری در توزیع محصولات کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.