آرشیو اخبار

در ۴ نشست با دانش‌آموزان، معلمان، کارشناسان و اولیا نظام آموزشی کشور را ارزیابی خواهیم کرد

آیت‌الله رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱:

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در اقدامی ابتکاری علاوه بر طرح سوال مهر دانش‌آموزان، سوالی نیز برای معلمان مطرح کرد و اظهار داشت: امسال در ۴ نشست کاری جدی با دانش‌آموزان، معلمان، کارشناسان آموزشی و اولیا دانش‌آموزان، به ارزیابی کیفی و دقیق نظام آموزشی کشور خواهیم پرداخت.

هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای با تحریک دشمنان امنیت کشور و مردم را به مخاطره بیاندازند

آیت‌الله رئیسی در اجتماع خودجوش استقبال مردمی در فرودگاه مهرآباد:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره برای شنیدن حرف حق گوش شنوایی دارد، اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که عده‌ای بخواهند با تحریک دشمنان این ملت و نظام، امنیت کشور و مردم را به مخاطره بیاندازند.

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد

پس از سفر پر کار و فشرده ۵ روزه؛

رئیس جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، پس از سخنرانی در این نشست و برگزاری برخی برنامه‌های جانبی دیگر، دقایقی قبل با استقبال معاون اول و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری وارد تهران شد.

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد

پس از سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛

رئیس جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، پس از سخنرانی در این نشست و برگزاری برخی برنامه‌های دیگر از جمله دیدار با سران برخی کشورهای حاضر در این مجمع، دقایقی قبل عازم کشورمان شد.

همکاری کشورهای مستقل، تلاش‌های سلطه‌گران برای جلوگیری از پیشرفت‌ها را خنثی خواهد کرد

دکتر رئیسی در دیدار رئیس‌جمهور زیمباوه:

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی، اظهار داشت: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمباوه وجود دارد.

سازمان ملل سازمان ملتها باشد نه سازمان قدرتها/ رهاورد ناتو و آمریکا برای منطقه جنگ، اشغال و ویرانی بوده است

آیت‌الله رئیسی در دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد:

رئیس‌جمهور با اشاره به بحران‌های جاری در برخی از کشورهای منطقه، راه‌حل همه آنها را شکل‌گیری گفت‌وگوهای ملی بدون دخالت خارجی دانست و اظهار داشت: ضروری است سازمان ملل نقش‌آفرینی جدی‌تری در مقابل رفتارهای یکجانبه‌گرایانه از خود نشان دهد.

پرونده‌های ایران در آژانس باید مختومه شود تا به عنوان اهرم فشار مورد سوء استفاده قرار نگیرد

آیت‌الله رئیسی در دیدار متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا:

رئیس جمهور یکی از دلایل اصلی تاکید ایران بر عدم دخالت بیگانگان در مسائل منطقه را وضعیت امروز ملت افغانستان پس از بیش از ۲۰ سال اشغال و مداخله آمریکا و نیروهای ناتو در این کشور دانست و گفت: معلولیت ۳۵ هزار کودک، فقط یکی از نتایج دو دهه اشغال افغانستان است. مردم در نقاط مختلف دنیا تا کی باید تاوان سیاست‌های غلط و سلطه‌طلبانه دولتمردان آمریکایی و اروپایی را بدهند؟

استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر، بزرگ‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است

دکتر رئیسی در دیدار رئیس‌جمهور فنلاند:

رئیس جمهور با انتقاد از استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر اظهار داشت: استانداردهای دوگانه، خود بزرگترین و جدی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.

ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری کنیم

آیت‌الله رئیسی در دیدار نخست‌وزیر ژاپن:

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای دنیا در حال توسعه است، اظهار داشت: با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن و زمینه‌های متعدد، روابط دو کشور می‌تواند به شکل روزافزون تقویت شود.

لبنان نشان داد تنها با مقاومت می‌توان جلوی خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را گرفت

دکتر رئیسی در دیدار نخست‌وزیر لبنان:

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کسانی که تصور می‌کردند با راه‌هایی غیر از مقاومت می‌شود با رژیم صهیونیستی و حامیانش مواجه شد، به خطای خود پی برده‌اند و در حال تغییر رویکرد خود هستند، اظهار داشت: لبنان به عنوان پیشانی مقاومت، بر کل فضای منطقه تاثیر گذاشت و نشان داد که فقط مقاومت می‌تواند جلوی خوی وحشی‌گری و تجاوز رژیم صهیونیستی را بگیرد.

جنایت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ترور فرمانده مبارزه با تروریسم شهید سلیمانی را از طریق دادگاه عادلانه دنبال خواهیم کرد

رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل:

رئیس‌جمهور با تأکید بر ناتوانی تحریم‌ها در بازداشتن ایران پیشرفته و مستقل و اذعان رسمی دولت آمریکا به شکست مفتضحانه فشار حداکثری علیه ایران، به مسئله عهدشکنی آمریکا در موضوع توافق هسته‌ای اشاره کرد و به تبیین منطق روشن جمهوری اسلامی در اخذ تضمین‌های پایدار برای استفاده از منافع اقتصادی، پرداخت.

وحدت ادیان نه کنار گذاشتن باورهای پیروان ادیان، بلکه به معنای تاکید بر اشتراکات و کنار گذاشتن اختلافات است

آیت‌الله رئیسی در دیدار رهبران ادیان الهی:

رئیس جمهور بروز درگیری میان ادیان الهی را باعث فرسایش ادیان و موجب رواج الحاد و بی‌خدایی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: به جای درگیری، برخورد و حذف، پیشنهاد گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را مطرح کرده و تثبیت کنیم تا نظرات پیروان ادیان مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

رفتار عملی که نشان‌دهنده جبران رفتارهای دولت گذشته آمریکا باشد، مشاهده نکرده‌ایم

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس‌جمهور سوئیس:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا مدعی مخالفت با تصمیم‌های دولت قبل و بازگشت به توافق است، گفت: ما تاکنون رفتار عملی و جدی که نشانه جبران رفتارهای گذشته و رفع تحریم‌های ظالمانه باشد، مشاهده نکرده‌ایم.

لازمه حصول توافق پایدار، تضمین‌های اطمینان‌بخش و بسته شدن پرونده‌های پادمانی ایران است

رئیس جمهور در دیدار با امانوئل ماکرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

رئیس جمهور در دیدار با همتای فرانسوی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ارتقای روابط کشورمان با اروپا را در گروی استقلال اراده کشورهای این قاره از خواست و نظر آمریکا دانست و شرایط حصول توافق عادلانه و پایدار از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد.

آیت‌الله رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر اشتراکات فرهنگی هزاران ساله است

در دیدار رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان؛

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط با پاکستان اراده جدی دارد، گفت: ایران محدودیتی برای توسعه همکاریها با پاکستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و حمل نقل ندارد.