آرشیو اخبار

دولت مصمم است ساختارهای فسادزا را اصلاح و دست جریان قدرت و ثروت را از سفره مردم قطع کند

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از آحاد مختلف مردم آذربایجان شرقی:

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت مصمم است با تکیه بر قدرت و قوتی که نشأت گرفته از حضور شما مردم و در رأس همه قدرت لایزال الهی است، ساختارهای فسادزا را اصلاح و دست جریان قدرت و ثروت را از معیشت و سفره مردم قطع کند.

صفر شدن آمار متوفیان کرونا در ضمن تحریم‌های ظالمانه و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به دست آمد

آیت‌الله رئیسی در پیامی به مناسبت صفر شدن آمار متوفیان کرونا:

رئیس جمهور با پاسداشت مقام والای شهدای مدافع سلامت و تسلیت به همه بازماندگان متوفیان از کرونا، دستاورد رسیدن آمار متوفیان کرونا به صفر را به ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب تبریک گفت و از تلاش ‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان صمیمانه قدردانی کرد.

دولت، قومیت های مختلف را یک فرصت برای کشور می داند

رئیس جمهور در نشست با نخبگان استان آذربایجان شرقی:

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت جامعه بانوان در سطوح مختلف مدیریتی کشور گفت: سخن از نقش آفرینی بانوان در جامعه مربوط به اشتغال نیست بلکه نیاز به این ظرفیت و استعدادها است.

ادای احترام رئیس جمهور به مرزبانان آذربایجانی ایران

با حضور در یادمان شهدای ایرانی شهریور ۱۳۲۰ در منطقه مرزی جلفا

رئیس جمهور با حضور در یادمان سه شهید مرزبان، که در شهریور ۱۳۲۰ با ایستادگی در مقابل تجاوز بیگانگان به خاک ایران به شهادت رسیدند، یاد آنان را گرامی داشت.

آذربایجان شرقی، استان تولید، تجارت و صادرات است

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به تبریز:

رئیس جمهور آذربایجان شرقی را استان تولید، تجارت و صادرات توصیف کرد که ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی بسیاری دارد و اظهار داشت: دولت مردمی با قدردانی از همه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از قبل، به دنبال آن است تا در سفرهای استانی نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کند.

معتقدیم در راه رسیدن به ایران قوی باید از مشارکت پویای دختران و زنان به درستی استفاده کرد

آیت‌الله رئیسی در پیامی به اولین اجلاس «دختران ایران قوی»:

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردمی مصمم است برای ایران قوی، بسترهای لازم برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دختران این سرزمین، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر عرصه‌ها فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی اعضای هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور را منصوب کرد

بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

رئیس جمهور در اجرای ماده (۲) قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای «هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور» را منصوب کرد.

اختصاص اعتبار به حادثه ساختمان متروپل و مقابله با ریزگردها در استان خوزستان

هیات وزیران با تخصیص اعتبار به حادثه ساختمان متروپل آبادان و مقابله با آلودگی هوا ناشی از ریزگردها در استان خوزستان موافقت کرد. هیات وزیران در جلسه صبح روز چهارشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، با تخصیص اعتبار به حادثه ساختمان متروپل آبادان و مقابله با آلودگی هوا ناشی از ریزگردها در استان خوزستان موافقت کرد.

تصویب چارچوب موافقت با استمهال بازپرداخت بدهی‌ها به صندوق توسعه ملی

در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی صورت گرفت؛

هیات امنای صندوق توسعه ملی با تصویب شیوه‌نامه و ضوابط لازم، برای نخستین بار به این صندوق مجوز داد در حوزه‌های مختلف و بازارهای پولی و مالی سرمایه‌گذاری کند.

رئیس جمهور: توافقات به دست آمده در این سفر نقطه عطف تعمیق روابط دو کشور است

در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان مطرح شد؛

روسای جمهور ایران و تاجیکستان با اشاره به ظرفیت های متنوع و متعدد موجود در دو کشور به عنوان بستری مناسب برای ارتقای سطح روابط تهران و دوشنبه، بر لزوم تداوم دیدارها و رایزنی های مقامات دو کشور برای تسریع در اجرایی شدن تفاهمات و توافقات میان دو کشور تاکید کردند.

آیت الله رئیسی: ایران و تاجیکستان برای گسترش روابط و تعاملات تصمیم و اراده جدی دارند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و تاجیکستان؛

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح روابط ایران و تاجیکستان می تواند به تقویت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور منجر شود، تصریح کرد: گسترش همه جانبه روابط بین دو کشور مسلمان و همسایه می تواند برای دو ملت و برای منافع دو کشور بسیار امیدبخش باشد.