آرشیو اخبار

عشایر پشتیبان استقلال کشورند

رئیس جمهور در جمع مردم منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ:

رئیس جمهور با تمجید از نقش تاریخی عشایر در پشتیبانی از استقلال کشور، گفت: امروز دسترنج عشایر در سفره‌ بسیاری از مردم کشورمان دیده می‌شود و نقش آنها در تامین امنیت غذایی کشور انکارناپذیر است.

آیت‌الله رئیسی از کشتارگاه صنعتی احیا شده جونقان بازدید کرد

در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری؛

رئیس جمهور از کشتارگاه صنعتی جونقان که واگذاری آن به خریدار نااهل بخش خصوصی با دستور خود وی در زمان ریاست قوه قضائیه ابطال شده بود، بازدید کرد.

دیدار آیت‌الله رئیسی با مردم یکی از محروم‌ترین روستاهای چهارمحال و بختیاری

در جریان بیست و چهارمین سفر استانی دولت مردمی صورت گرفت؛

رئیس جمهور با حضور در یکی از محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری، با مردم روستای لبد، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر رئیسی: همکاری کشورهای مستقل موجب خنثی‌سازی فشارهای غیرقانونی کشورهای غربی می شود

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه با آیت الله رئیسی؛

رئیس جمهور اظهار داشت: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارهای غیرقانونی کشورهای غربی می شود.

مردم مطمئن باشند در پرداخت یارانه به عدالت عمل می‌شود

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت:

رئیس جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تاکید کرد مردم مطمئن باشند در پرداخت یارانه‌ها عدالت به دقت اجرا می‌شود.

طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها به تصویب نهایی رسید

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله رئیسی؛

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از چندین جلسه بررسی، طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه را به تصویب نهایی رساندند.

بررسی راهکارهای به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی

در جلسه‌ای به ریاست آیت‌الله رئیسی صورت گرفت؛

رئیس جمهور در راستای تسریع در تأمین و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی وزرای صمت و جهاد کشاورزی را مکلف کرد موانع پیش‌روی اجرای این برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول نسبت به رفع آن اقدام کنند.

دولت خود را اولین مخاطب فرامین و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب می‌داند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی مراسم روز ۱۴ خرداد، با بیان اینکه دولت خود را اولین مخاطب فرامین و توصیه‌های ایشان می‌داند، اظهار داشت: صیانت از هویت انقلاب از توصیه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل بود و دولت تحقق فرمایشات ایشان را با جدیت پیگیری می‌کند.

شورای‌عالی محیط زیست پشتوانه حقوقی برای سازمان حفاظت محیط زیست است

آیت‌الله رئیسی در اولین جلسه شورای‌عالی محیط زیست:

رئیس جمهور سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد تا در دوگانه‌ها و چالش‌های محیط زیستی کشور با پشتوانه کارشناسی دقیق و قوی وارد میدان شده و اجازه ندهد این چالش‌ها در اذهان و افکارعمومی به حال خود رها شود.

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

رئیس جمهور در پیامی با ارج نهادن به خدمات صادقانه یار دیرین امام و انقلاب، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی درگذشت وی را به خانواده مکرم آن مرحوم، رهبر معظم انقلاب، جامعه رسانه‌ای کشور و عموم دوستدارانش تسلیت گفت.

امام خمینی (ره) باور داشت راه رسیدن به خداوند از میان خلق می‌گذرد

رئیس جمهور در مرقد امام خمینی (ره):

رئیس جمهور توجه به نقش مردم و مردم‌داری را از جلوه‌های مکتب امام خمینی (ره) و نظام برآمده از این مکتب دانست و اظهار داشت: امام مردم را باور داشت، میزان را رأی ملت می‌دانست و حقیقتاً به مردم و نقش‌آفرینی آنان اعتقاد و باور داشت؛ امام باور داشت که راه رسیدن به خداوند از میان خلق می‌گذرد.

رسیدگی به فسادهای صورت گرفته، به موازات اقدامات امدادی به حادثه متروپل، صورت گیرد

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری آبادان:

رئیس جمهور ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان متوفیان حادثه متروپل، از کلیه نیروهای مردمی و دستگاه‌های مسئول امدادرسان تشکر کرد و اظهار داشت: مردم به حق انتظار دارند که به روابط ناسالم و فسادهای صورت گرفته منجر به حادثه متروپل به موازات اقدامات فنی و میدانی، با سرعت رسیدگی شود.

سفرهای استانی نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی:

رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل استان و برنامه‌های دولت برای رسیدگی به این مسائل در جلسه شورای اداری نه برای استحضار بلکه جهت اقدام مطرح می‌شود، اظهار داشت: طرح این مباحث در این جمع برای آن است که مدیران استان با جدیت و در سطح انتظارات مردم نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.

ظرفیت‌های خوب تولید و تجارت در آذربایجان شرقی، اهمیت ارتباط با همسایگان و صادرات را مضاعف می‌کند

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری سفر به آذربایجان شرقی:

رئیس جمهور اظهار داشت: می‌توان با گفتگو با جمهوری آذربایجان مسیر ریلی بین دو کشور را فعال کرد و این کار قابل انجام است. با توجه به ظرفیت‌های خوب تولید و تجارت در استان آذربایجان شرقی، ارتباط با همسایگان و صادرات برای ما بسیار اهمیت دارد.