آرشیو اخبار

دلیل خشم مستکبران بر علما در طول تاریخ، پیشتازی در تربیت نفوس و مبارزه با بی‌عدالتی بوده است

آیت‌الله رئیسی در کنگره ملی شهدای روحانی در قم:

رئیس جمهور دلیل اینکه علما در طول تاریخ همواره مورد خشم و غضب مستکبران بودند را پیشتازی توامان در عرصه تربیت نفوس و مبارزه با بی‌عدالتی دانست و اظهار داشت: حضور در این میدان عظیم، خشیت از خداوند متعال می‌خواهد و علما در مسیر عمل به دین از هیچ قدرتی جز خدا هراس نداشتند.

رئیس جمهور درگذشت جانباز والامقام حاج رستم طهماسبی‌پور راتسلیت گفت

رئیس جمهور درگذشت جانباز والامقام حاج رستم طهماسبی‌پور، پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر شهین، عزت‌الملوک و ماریا طهماسبی‌پور را به مردم شریف استان ایلام و خانواده گرامی این مرحوم تسلیت گفت.

سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله رئیسی صورت گرفت؛

سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که با نگاهی دقیق به ظرفیت‌های روز حوزه فرهنگ و ملاحظاتی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی وجود دارد و با درکی عمیق از شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور، متاثر از فن‌آوری‌های جدید، فرامحلی شدن فرهنگ و ارتباطات جهانی تسهیل شده، تدوین شده، به تصویب نهایی رسید.

بزرگترین سرمایه ایران و عمان اعتماد به یکدیگر است

آیت‌الله رئیسی در گفتگو با تلویزیون ملی عمان:

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ایران و عمان اعتماد به یکدیگر است، اظهار داشت: بهترین حالت توسعه تعاملات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دوجانبه‌ای و منطقه‌ای و بین‌المللی در بستر اعتماد متقابل محقق خواهد شد.

رفع موانع و فراهم کردن زیرساخت‌های تسهیل تجارت خارجی با کشورهای منطقه/ صدور مجوز تسهیل امر واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد تاکید قرار گرفت؛

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوزهای لازم برای تسهیل واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را صادر کرد.

مذاکرات سازنده‌ای در راستای ارتقای سطح روابط دوجانبه با مقامات عمان داشتیم/ حجم فعلی تعاملات تجاری ایران و عمان با ظرفیت‌های متنوع دو کشور فاصله دارد

آیت‌الله رئیسی در بازگشت از سفر به عمان:

دکتر رئیسی با اشاره به امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و عمان اظهار داشت: با وجود افزایش حدود دو برابری حجم تجارت میان دو کشور، از رقم ۷۰۰ میلیون دلار به ۱,۳ میلیارد دلار، این سطح از تعاملات تجاری همچنان با ظرفیت‌های متنوع دو کشور فاصله دارد.

آیت الله رئیسی: عمان دوست صادق و معتبر ایران است

در دیدار رئیس جمهور و سلطان عمان مطرح شد؛

رئیس جمهور کشورمان و سلطان عمان در گفتگو با یکدیگر با اشاره به اراده جدی دو کشور برای گسترش روابط و تعاملات تاکید کردند که حجم مناسبات تجاری تهران و مسقط متناسب با سطح روابط سیاسی و ظرفیت های دو طرف نیست و باید برای ارتقای سطح این روابط تلاش کرد.

نسبت به همه ایرانیان خارج از کشور احساس مسئولیت می‌کنیم

آیت‌الله رئیسی در جمع ایرانیان مقیم عمان:

رئیس جمهور با بیان اینکه عموم ایرانیان خارج از کشور دغدغه ایران را دارند، اظهار داشت: ایرانیان در همه جای دنیا سرمایه کشور هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به آنان احساس مسئولیت می‌کند.

هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان بر طرف شود/ تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور

آیت الله رئیسی در نشست با تجار و فعالان اقتصادی عمانی:

رئیس جمهور اظهار داشت: باید هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان بر طرف شود.

تصمیمات تهران و مسقط برای توسعه همکاری ها و گشودن باب های جدیدی از شراکت اقتصادی

در بیانیه مشترک ایران و عمان مورد تاکید قرار گرفت؛

جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در پایان سفر آیت الله رئیسی به این کشور در بیانیه مشترکی تاکید کردند: این سفر بر اساس پیوندهای مستحکم تاریخی میان دو ملت دوست و با هدف تقویت روابط پایدار دو جانبه و احترام متقابل بین سران و ملت های دو کشور انجام شد که اصول دینی، برادری و حسن همجواری، آن روابط را مستحکم ساخته است.

علائق و اشتراکات عمیق دینی و اعتقادی مردم ایران و عمان قرن ها به یکدیگر پیوند خورده است/ ایران می تواند انتخاب مناسبی برای مردم عمان در حوزه سلامت و پزشکی باشد

آیت الله رئیسی در دیدار معاون نخست وزیر عمان:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های متنوع مغفول مانده میان ایران و عمان احیا شود، خاطرنشان کرد: میزان تجارت، حمل و نقل و همکاری‌های اقتصادی میان تهران و مسقط، به ویژه در حوزه انرژی و ترانزیت کالا حتما می‌تواند افزایش یابد.

دستور ویژه آیت الله رئیسی برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

اراده ایران و عمان ارتقای سطح روابط در حوزه های مختلف است

آیت الله رئیسی پیش از عزیمت به عمان:

رئیس جمهور اظهار داشت: سفر بنده به عمان در راستای توسعه روابط همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

ارتقای بهره‌وری در کشور یک اولویت مهم و وظیفه‌ای همگانی است

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری دانست و تاکید کرد: همه دستگاه‌ها خود را ملزم به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و خدمات‌شان به مردم بدانند.