آرشیو اخبار

الگوی زراعت در آذربایجان غربی با اقناع کشاورزان متناسب با شرایط اقلیمی و در جهت رفع نیازهای کشور تغییر می‌کند

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری سفر به آذربایجان غربی:

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های مثال‌زدنی استان آذربایجان غربی در زمینه کشاورزی، گفت: زراعت در استان نباید با مانع مواجه باشد اما لازم است کشاورزان عزیز استان قانع شوند که الگوی کشت در این استان متناسب با شرایط اقلیمی و در جهت رفع نیازهای کشور تغییر کند.

حق آزمون و خطا نداریم، کارها باید متقن و عالمانه انجام شود

آیت‌الله رئیسی در نشست شورای اداری آذربایجان غربی:

مهم‌ترین اولویت‌های استان آذربایجان غربی، طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار دولت برای آبادانی و پیشرفت این استان و نیازها و چالش‌های پیش رو در توسعه استان در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی به ریاست رئیس‌جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است

آیت‌الله رئیسی در دیدار آحاد مختلف مردم آذربایجان غربی:

رئیس‌جمهور احیای دریاچه ارومیه را یک ضرورت راهبردی برای استان آذربایجان غربی و منطقه شمال غرب کشور خواند و گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است. گام‌هایی برای تحقق این هدف برداشته شده اما به سرانجام نرسیده است و قصد داریم این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

امنیت امروز مرهون خون و مجاهدت شهداست/ جامعه اسلامی، نسبت به ارزش‌ها حساس است

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای استان آذربایجان غربی:

رئیس جمهور با تمجید از جایگاه والای شهدای استان آذربایجان غربی بر نقش حیاتی آنها در امنیت و ثبات این استان و کشور تاکید کرد.

بخش خصوصی نقش و همکاری موثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی آذربایجان غربی:

رئیس جمهور اظهار داشت: نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود. تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است و دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

مردم مهاباد با بصیرت و ایستادگی خود دشمنان را نا امید کردند

آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم مهاباد:

رئیس جمهور با پاسداشت وحدت و انسجام موجود در آذربایجان غربی اظهار داشت: رمز توسعه یافتگی کشور و رفع مشکلات وحدت و انسجام ملی است و اختلاف همه فرصت‌ها را خواهد ربود. انسجام و وحدت زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه است.

آذربایجان غربی نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران است

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به ارومیه:

رئیس جمهور استان آذربایجان غربی را نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و تمدنی برای ملت ایران دانست و گفت: این استان همچنین یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است.

دانشگاه تربیت مدرس می‌تواند به قطب تربیت استاد و مدرس در کشور تبدیل شود/ همه دستگاه‌های مسئول و نهادهای مالی از فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها حمایت کنند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس:

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس این ظرفیت را دارد که منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت استادانی با سعه صدر، دارای روحیه انقلابی و برخوردار از توانایی‌های علمی بالا را به طور کامل محقق کند.

جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند/ روابط سازنده میان کشورهای همسایه موثرترین عامل تقویت امنیت منطقه است

آیت‌الله رئیس در دیدار معاون نخست‌وزیرجمهوری آذربایجان:

رئیس جمهور با بیان اینکه موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: وجود روابط سازنده، بر پایه منافع متقابل میان کشورهای همسایه به ویژه ایران و جمهوری آذربایجان موثرترین عامل در حفظ و تقویت امنیت منطقه است.

فراهم کردن میدان فعالیت برای بخش خصوصی از وظایف دولت است

رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری همزمان از ۸۲ پروژه صنعتی و عمرانی:

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از مناطق آزاد و ویژه در مقاطعی تبدیل به جایگاهی برای واردات شدند، اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده نوید این را می‌دهد که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به فلسفه اصلی خود یعنی تولید، اشتغال، کارآفرینی و جذب سرمایه نزدیک شده‌اند.

همکاری‌های تهران – هاوانا به خصوص در زمینه بهداشت و سلامت راهبردی است

رئیس جمهور در دیدار معاون نخست وزیر کوبا:

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا گفت: گسترش مناسبات با منطقه آمریکای لاتین و به ویژه کشورهای مستقل و ایستاده در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام استکبار جهانی مثل کوبا برای ایران اهمیت زیادی دارد.

ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه‌ نهاده‌های دامی و طیور

در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شد؛

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور سران قوا و دیگر اعضا تشکیل شد، ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه‌ نهاده‌های دامی و طیور به تصویب رسید.

خودکفایی در کالاهای اساسی مسأله‌ای راهبردی است

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

رئیس جمهور خودکفایی در کالاهای اساسی را موضوعی راهبردی دانست و تأکید کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری دیگر نهادها و از جمله مراکز علمی و دانش بنیان برنامه ریزی کند تا کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن در تولید کالاهای اساسی به خودکفایی برسد و دیگر نیازمند دیگر کشورها نباشیم.

جهان امروز بیش از همیشه به اطلاع‌رسانی صادقانه و صیانت فعالانه از افکار عمومی نیازمند است

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی:

رئیس جمهور با تبریک روز جهانی روابط عمومی به همه فعالان دغدغه‌مند این عرصه، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها و اصحاب ارتباطات، مشعل‌داران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه هستند و از جایگاهی مهم در تحقق اقناع عمومی، برخوردارند.