آرشیو اخبار

آیت‌الله رئیسی کسب رتبه سوم المپیک ناشنوایان را سوی از کاروان ورزشی کشورمان تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک کسب ۴۰ مدال رنگارنگ و رتبه سوم کاروان ورزشی کشورمان در المپیک ناشنوایان، این موفقیت را مایه شادی و افتخار ملت ایران و به‌ویژه علاقمندان به ورزش دانست.

تاکید رئیس جمهور بر اقناع‌سازی افکارعمومی تا رفع همه ابهامات طرح اصلاح اقتصادی

در جلسه هیات دولت مطرح شد؛

رئیس جمهور با بیان توصیه‌هایی به مسئولان اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد: بخش زیادی از مردم نسبت به طرح دولت آگاهی پیدا کردند اما هنوز برای برخی ابهام وجود دارد که باید با استدلال برای آنها اقناع‌سازی شود.

موافقت دولت با اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دام و طیور کشور

در جلسه هیات دولت انجام شد؛

هیات وزیران در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، با اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دام و طیور کشور با نرخ ترجیحی ۱۰ درصد موافقت کرد.

کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود/ وزارت رفاه ظرف یک ماه درخواستها را بررسی و اعلام نظر نماید

دستور رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

وحدت شیعه و سنی برای ما راهبرد است نه تاکتیک

آیت الله رئیسی در دیدار جمعی از علمای اهل تسنن:

رئیس جمهور جایگاه هموطنان و علمای اهل سنت را در تاریخ کشور بااهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: علما و اندیشمندان اهل سنت در بلاد خود منشا خدمات بسیاری هستند و سال‌ها است که شیعه و سنی در ایران اسلامی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی: آموزش‌های عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم یابد

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد؛

رئیس جمهور با اشاره به کاهش چشمگیر آمار قربانیان و مبتلایان بیماری کرونا در کشور به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد با استفاده از این فرصت نسبت به تهیه شناسنامه سلامت و تکمیل بانک اطلاعات سلامت شهروندان اقدام کنند.

آیت الله رئیسی: همراهی مردم با طرح عادلانه کردن یارانه ها ستودنی و شایسته قدردانی است

برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور؛

رئیس جمهور پس از استماع آخرین گزارش ها از نحوه اجرای طرح ملی مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها از مسئولان مربوطه خواست که به درخواست های معترضان عدم دریافت یارانه ها در کوتاه ترین زمان ممکن و به شکل عادلانه و ضابطه مند، رسیدگی کنند.

آیت الله رئیسی: ایران دوستی خود را در روزهای سخت به دوستان و برادران از جمله قطر اثبات کرده است/ امیر قطر: تاریخ روابط ایران و قطر را باید به قبل و بعد از سفر آیت الله رئیسی به دوحه تقسیم کرد

دیدار و گفتگوی رئیس جمهور و امیر قطر؛

رئیس جمهور با تاکید بر ظرفیت های ایران و قطر برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، تصریح کرد: ظرفیت دو کشور نه تنها می‌تواند در خدمت توسعه روابط فی ما بین باشد بلکه می‌تواند بستری برای مقابله با چالش های موجود در منطقه باشد.

آیت الله رئیسی: در مذاکرات با امیر قطر بر گسترش روابط و سرمایه گذاری های مشترک تاکید شد

نشست خبری مشترک رئیس جمهور و امیر قطر؛

رئیس جمهور اظهار داشت: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط بین دو کشور و دو ملت است و حتما نقش بسزایی در تقویت تعاملات و همکاری های دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

آیت‌الله رئیسی: ایران از تلاش‌ها برای تقویت مناسبات تهران و بروکسل استقبال می‌کند/ نخست‌وزیر بلژیک: روابط دوجانبه با ایران برای بلژیک مهم است

تماس تلفنی نخست‌وزیر بلژیک با رئیس جمهور؛

رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب ایران و بلژیک برای ارتقای سطح تعاملات اظهار داشت: از تلاش‌ها برای تقویت و گسترش مناسبات تهران و بروکسل استقبال می‌کنیم.

مردم در جریان الزامات قانونی برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها قرار گیرند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور، عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها را تصمیمی ملی و ضرورتی برای اقتصاد کشور دانست و با تاکید بر لزوم همدلی و همصدایی همه بخش‌های دولت در اجرای این طرح، اظهار داشت: همه مردم باید در جریان الزامات قانونی برای اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها و نحوه اجرای آن قرار گیرند.

دکتر رئیسی: اقشار مختلف مردم و نخبگان باید نسبت به مزایای طرح اصلاح اقتصادی آگاه و اقناع شوند

حضور رئیس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار؛

رئیس جمهور گفت: نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا مسأله مهمی در اجرای موفق طرح اصلاح اقتصادی است که فعالیت جدی، مداوم و میدانی همه نهادهای مسئول را می‌طلبد و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

تصویب الگوی تعامل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با سایر قوا و نهادهای حاکمیتی

در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی فصل دوم سند تحول این شورا را که مربوط به چگونگی مناسبات و تعاملات با سایر قوا بود بررسی نموده و به تصویب رساندند.

پیام تبریک آیت‌الله رئیسی به رئیس جمهور و مردم ازبکستان

به مناسبت سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک صورت گرفت؛

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک به رئیس جمهور و مردم ازبکستان، استقلال این کشور در سال ۱۳۷۱ و برقراری مناسبات را فرصتی برای بازآفرینی و گسترش پیوند‌های دیرینه دو کشور توصیف کرد.

رئیس جمهور سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و قرقیزستان را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط میان ایران و قرقیزستان به رئیس جمهور و مردم این کشور اظهار داشته است: اشتراکات فرهنگی - تمدنی و سنت‌های مشترک ملی و دینی، سرمایه‌های عظیمی است که مبانی روابط فی‌مابین را تشکیل می‌دهد.

هیچ تغییری در قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نخواهیم داشت

آیت‌الله رئیسی در پنجمین گفتگوی زنده تلویزیونی؛

رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های جدی روزهای آغازین فعالیت دولت اظهار داشت: امروز نگرانی‌ها نسبت به صیانت از جان مردم در برابر شیوع کرونا، ذخایر کالاهای اساسی، ذخایر ارزی و ریالی کشور، تجارت خارجی و فروش نفت تا حدود قابل قبولی رفع شده و دولت بر اصلاح نحوه و محل تخصیص یارانه کالاهای اساسی تمرکز کرده است.

ایران و لهستان از ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط برخوردارند/ زبیگنیو رائو: بدنبال احیاء و ارتقا روابط تجاری و اقتصادی با ایران هستیم

آیت‌الله رئیسی در دیدار وزیر خارجه لهستان:

رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ها صنعتی و تجاری ایران و لهستان اظهار داشت: تهران و ورشو از ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط در همه زمینه ها برخوردارند.