آرشیو اخبار

تحزب و تشکل باید در خدمت استقرار عدالت و رستگاری جامعه باشد

آیت‌الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی:

رئیس جمهور تحزب و کار تشکیلاتی در حوزه سیاسی را نه مقصد بلکه یک مسیر برای اصلاح امور و پیشرفت جامعه دانست و گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی باید در خدمت تحقق عدالت، اصلاح جامعه و حاکم کردن ارزش‌ها باشد و اگر حزب مقصد و معبد افراد شد، قبیله‌گرایی بر فضای فعالیت‌های سیاسی حاکم می‌شود و این نقطه آغاز انحراف عرصه سیاست است.

بهبود شرایط کرونایی سبب القای بی‌نیازی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نشود

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

رئیس‌جمهور روز قدس رایادگار ماندگار امام راحل در مسیر استکبارستیزی خواند و گفت: حضور پرشور مردم که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر سر رژیم ظالم صهیونیستی فریاد زدند، حاوی پیام‌های آشکار به سران رژیم غاصب و برخی سیاستمداران فریب‌خورده منطقه‌ای بود که سودای عادی‌سازی روابط با اشغالگران را در سر می‌پرورانند.

رئیس جمهور درگذشت هنرمند انقلابی و فرهیخته نادر طالب‌زاده را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت هنرمند انقلابی و فرهیخته، مرحوم نادر طالب‌زاده آورده است: درگذشت این چهره موثر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، دل اصحاب فرهنگ و هنر را جریحه دار ساخت و اهالی هنر متعهد را داغدار کرد.

شهادت شهدای حرم مطهر رضوی مشمول گذشت زمان نشده و هیچگاه از یادها نمی‌رود/ راه این شهیدان در خدمت به محرومان مشهد باید ادامه یابد

آیت‌الله رئیسی در دیدار خانواده شهدای حرم مطهر رضوی:

رئیس جمهور با تمجید از جایگاه والای شهدای حرم مطهر رضوی، بر استمرار راه شهیدان اصلانی و دارایی و فعالیت‌های جهادی و اجتماعی آنها در خدمت به محرومان استان خراسان رضوی تاکید کرد.

راهپیمایی روز قدس نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد

آیت‌الله رئیسی در راهپیمایی روز قدس:

رئیس جمهور آزادی قدس را بر اساس وعده خدا و پیامبر اسلام (ص) حتمی دانست و اظهار داشت: این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست بیش از همیشه نیازمند هدایت‌های قرآنی است

آیت‌الله رئیسی در آیین تکریم از خادمان قرآنی:

رئیس جمهور روز قدس را روز امید همه مستضعفان، مومنان و مظلومان عالم دانست و اظهار داشت: روز قدس روزی است که نوید آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن عزیز را می‌دهد.

اینکه معلولیت خود را محدودیت نمی‌دانید نشانه اراده شماست

رئیس جمهور در جمع کارگران کارخانه فیروز:

رئیس جمهور با قدردانی از روحیه کار و تلاش کارگران کارخانه تولیدی محصولات بهداشتی فیروز که عمدتا از میان معلولان هستند، گفت: اینکه معلولیت خود را محدودیت نمی‌دانید نشانه اراده شما است.

مردمی‌سازی دولت با به کارگیری ظرفیت‌های مردم در حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود/ آسیب‌های اجتماعی باید با محوریت مردم سامان یابد/ اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نه به شکل قبل، بلکه با محور افزایش تولید و اشتغال دنبال می‌شود/ دانش و فناوری حوزه هسته‌ای و نظامی

آیت‌الله رئیسی در دیدار آحاد مختلف مردم قزوین:

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در مدیریت امور و آسیب‌های اجتماعی، از اهتمام دولت به استفاده از این ظرفیت گرانقدر خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تلاش داریم مردمی‌سازی دولت را با شناسایی و به کارگیری ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف دنبال کنیم.

حضور آیت‌الله رئیسی در مجموعه تاریخی دولت‌خانه صفوی قزوین/ دستور آزادسازی این بنا و تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از آن

در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان قزوین صورت گرفت:

رئیس جمهور پس از بازدید از مکان تاریخی دولت‌خانه صفوی قزوین دستور آزادسازی این مکان تاریخی و تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از این مکان را صادر کرد.

مراکز علمی فعال در استان قزوین در مسیر پیشرفت کشور نقش‌آفرین هستند/ مرحوم ابوترابی چهره‌ای نامدار و روحانی‌ای الهام‌بخش برای همه آزادگان بود

رئیس جمهور در بدو ورود به استان قزوین:

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان قزوین برای پیشرفت گفت: از جمله نعمت‌هایی که خداوند به استان قزوین مرحمت کرده مراکز علمی فعالی است که در مسیر رشد کشور نقش‌آفرین هستند.

امیدوارم روند تشکیل دولت جدید عراق هر چه زودتر با روی کار آمدن دولتی قوی تکمیل شود/ مجلس جدیدعراق می‌تواند همچون گذشته در همگرایی و هم‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ایران و عراق نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس مجلس عراق؛

رئیس جمهور با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ملت‌های ایران و عراق اظهار داشت: دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند.

مسئولین عالی ایران و چین برای گسترش روابط راهبردی بلندمدت، فارغ از تحولات بین‌المللی اراده جدی دارند/ ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران از جمله در جغرافیای سیاسی و اقتصادی برای آسیا و اوراسیا امنیت‌ساز و ثبات‌آفرین است

آیت‌الله رئیسی در دیدار وزیر دفاع چین:

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط راهبردی بلندمدت در عرصه‌های مختلف با چین است، اظهار داشت: این روابط راهبردی را فارغ از تحولات بین‌المللی و براساس اعتماد سیاسی متقابل دنبال می‌کنیم و اجرای موفق برنامه همکاری‌های جامع ۲۵ ساله در این راستا اولویت دارد.

تصویب کلیات آیین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی (ته لنجی)/ اصلاح آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی

در جلسه امروز هیأت دولت انجام شد؛

هیأت وزیران کلیات آیین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی (ته لنجی) را با هدف ایجاد شفافیت در زنجیره تجاری و کمک به تنظیم بازار و نیز ساماندهی و انضباط بخشی معافیت‌های مرزنشینان با رعایت ضوابط ملی آمایش سرزمینی و مبنی بر توسعه فعالیت اقتصادی در مناطق مرزی، به تصویب رساند.

دولت خود را ملزم به اجرای منویات مقام معظم رهبری می‌داند/ دانشگاهیان برای مسایل مهم کشور راهکار ارایه دهند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت:

رئیس جمهور از دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت یاد کرد و از اساتید دانشگاه و دانشجویان خواست که به صورت مسأله‌محور موضوعات مهم کشور از جمله مباحث مربوط به آب، قاچاق کالا، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و جلوگیری از خام‌فروشی را بررسی و برای حل آنها راهکار ارایه دهند.