آرشیو اخبار

شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل گردد

رئیس جمهور :

آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در گفتگو با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل گردد.

تعطیلات کرونایی نباید وقفه ای در انجام وظایف دستگاها و خدمت رسانی به مردم ایجاد کند

آیت الله رئیسی در جلسه یکشنبه هیات دولت:

جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به تعطیلی اضطراری ۵ روزه با هدف مهار موج پنج کرونا در کشور، خطاب به اعضای دولت گفت: این تعطیلات نباید وقفه ای درخدمت رسانی و انجام وظایف دستگاه ها ایجاد کند.

دستورات بودجه ای آیت الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از عملکرد منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۱۴۰۰ و پیش بینی ها درمورد وضعیت بودجه تا پایان سال ارائه کرد.

آیین نامه اجرایی اختصاص بخشی از عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای محرومیت‌زدایی و بهسازی محلات آسیب دیده حریم شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی

در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی تصویب شد؛

هیأت وزیران در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره(۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را با هدف ساماندهی و محرومیت زدایی سکونتگاه‌های غیررسمی در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها و فراهم سازی زیرساخت‌ها و امکانات لازم در آن مناطق و پیش بینی سازوکار اجرایی نحوه شناسایی، وصول و هزینه کرد منابع مربوط، به تصویب رساند.

وجود اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت

رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شناخت دقیق از وضعیت اقتصادی کشور را لازمه تصمیمات اقتصادی دانست و اظهار داشت: اعداد و ارقام مرتبط با وضعیت اقتصادی کشور باید بر مبنای شاخص‌های درست و پایدار باشد، لذا ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی «گزارش شناخت» از آخرین وضعیت اقتصادی کشور تهیه کنند تا برمبنای آن تصمیم گیریها انجام شوند.

رئیس جمهور مغولستان:فصل جدیدی از همکاری میان ایران و مغولستان گشوده خواهد شد

در پیام تبریک آغاز به کار آیت‌الله رئیسی:

رئیس جمهور مغولستان در پیامی با تبریک آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضمن آرزوی موفقیت برای آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، ابراز اطمینان کرد با آغاز فعالیت دولت جدید در ایران، فصل جدیدی از همکاری‌ها میان دو کشور گشوده خواهد شد.

اعلام آمادگی گرجستان برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه با ایران

در پیام تبریک به آیت‌الله رئیسی عنوان شد؛

رئیس جمهور گرجستان با تبریک تحلیف و آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی این کشور برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه با ایران براساس اصول احترام و همکاری متقابل تاکید کرد.

باید ۶۰ میلیون دز دیگر واکسن تأمین شود

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه برای کنترل و توقف شیوع کرونا حتما باید یک عزم و اجماع ملی ایجاد شود، گفت: همه بخش‌های دولتی و غیردولتی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه آحاد مردم باید برای کنترل وضعیت شیوع این ویروس خطرناک، هماهنگ و هم‌صدا باشند.

برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد

آیت‌الله رئیسی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، اهمیت مشارکت و همکاری همدلانه آحاد مردم در رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: یقین دارم اگر مردم به درستی در جریان خطرات وضعیت کنونی ویروس قرار بگیرند، با رعایت همه جانبه دستورالعمل های بهداشتی و با اعمال کنترل‌ها و محدودیت‌های بیشتر، شرایط مناسبی در کنترل و غلبه بر این بیماری خواهیم داشتم و از مردم می خواهم در این مسیر دولت را یاری کنند.

بازدید سرزده آیت الله رئیسی از داروخانه توزیع کننده داروهای کرونایی

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، عصر امروز پنج‌شنبه در بازدید از پیش اعلام نشده در داروخانه ۲۹ فروردین تهران که از مراکز اصلی توزیع داروهای کرونایی و غیر کرونایی است، حضور یافت و با مردم و کادر اجرایی این داروخانه گفتگو کرد.

نجات مردم فلسطین از ظلم صهیونیست‌ها همواره دستورکار مشترک ایران و ترکیه خواهد بود

آیت الله رئیسی در تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه:

آیت الله رئیسی روابط ایران و ترکیه را صمیمی، دوستانه و برادرانه خواند و گفت: ما برای همکاری دوجانبه و بین المللی با کشور دوست و برادر ترکیه اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم.

آیت الله رئیسی درگذشت مادر شهیدان پناهی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم سیده مهرانگیز‌ میر، مادرگرانقدر شهیدان والامقام مسعود، اکبر و سعید پناهی، اظهار داشت: این مادر فداکار که با بصیرت و ایمان راسخ به ارزش های والای اسلامی، فرزندان رشید و افتخار آفرینی پرورش و تقدیم عزت و سربلندی اسلام و انقلاب کرد، بی شک در سرای باقی شأنی رفیع خواهد داشت.

آیت‌الله رئیسی فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را به مجلس معرفی کرد

در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی؛

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی فهرست وزرای دولت سیزدهم را جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

اگر همه ظرفیت‌ها برای مهار کرونا به کار گرفته نشود، خروج از وضعیت فعلی سخت خواهد بود

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش، گفت: امیدوارم علاوه بر بهره‌مندی معنوی از این ایام، در عمل پیرو آن حضرت باشیم که خود امام حسین (ع) فرمود، اساس آن است که از ما پیروی شود. پیروی عملی از ائمه برای مردم لازم و برای مسئولان الزامی است.

سید مسعود میرکاظمی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شد

با حکم رئیس جمهور؛

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی دکتر سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.