آرشیو اخبار

ظرفیت های همکاری با قاره آفریقا با جدیت تمام فعال خواهد شد

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس ملی گینه بیسائو؛

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت توسعه روابط با قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دولت جدید، با جدیت تمام ظرفیت های همکاری با کشورهای آفریقایی فعال خواهد شد.

همواره و با همه وجود از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع خواهیم کرد

رئیس جمهور در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی:

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار«زیاد نخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوز و آدمکشی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین هیچ تردیدی ندارد و همواره از حق این مردم مظلوم دفاع خواهیم کرد.

نخست وزیر ژاپن تحلیف و آغاز به کار آیت الله رئیسی را تبریک گفت

نخست وزیر ژاپن در پیامی با تبریک آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران از طرف دولت و مردم این کشور، با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه بین تهران و توکیو بر تلاش برای توسعه روابط تاریخی دو کشور تاکید کرد.

آیت الله رئیسی: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است

در دیدار فرستاده ویژه امارات متحده عربی؛

رئیس جمهور با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت ایران و امارات متحده عربی، اظهارداشت: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است و در مسیر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی هیچ مانعی وجود ندارد.

آیت الله رئیسی: برای توسعه جدی روابط تهران-داکا اراده جدی داریم

در دیدار وزیر امور خارجه بنگلادش؛

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه روابط تهران – داکا، گفت: در دوره جدید گام های استواری در همکاری های نزدیک دو کشور برداشته خواهد شد.

مصمم هستیم گام های بلندی برای توسعه همه جانبه روابط به نفع دو ملت برداریم

آیت الله رئیسی در دیدار رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان:

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اعتقادی دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: سطح روابط دو کشور در زمینه های مختلف را کافی و مطلوب نمی دانیم و مصمم هستیم گام های بلندی برای توسعه همه جانبه روابط به نفع دو ملت برداریم.

ظرفیت های مناسبی برای ارتقای سطح روابط ایران با تانزانیا و زنگبار وجود دارد

آیت الله رئیسی در دیدار روسای مجالس تانزانیا و زنگبار:

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر امروز جمعه در دیدار "جوب یوستینا انوگای" و "زبیر علی مولود" روسای مجالس تانزانیا و زنگبار، روابط دوجانبه را دوستانه و مطلوب توصیف کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب موجود و نیز نزدیکی عمیق و تاریخی ملت های ما به ویژه با شیرازی تبارهای زنگبار، باید سطح روابط و همکاری ها را ارتقا دهیم.

گسترش روابط ایران و قرقیزستان، دوستی دیرین دو کشور را تعمیق و تقویت می کند

آیت الله رئیسی :

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و قرقیزستان همواره روابط حسنه و دوستانه ای داشته اند، گفت: سطح روابط فعلی دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری کافی نیست و باید برای ارتقای تعاملات دو کشور به سطوح بالاتر گام های جدی برداشت.

شرایط مناسبی برای تقویت و گسترش روابط فراهم شده است

آیت الله رئیسی در دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق:

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح تعاملات با عراق و به‌ویژه اقلیم کردستان با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: باید با سازوکار معین، گام های استواری در جهت استفاده از همه ظرفیت های موجود و رفاه بیشتر مردم خود برداریم.

آینده متعلق به کشورهایی نیست که به دیگران ظلم می‌کنند

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس مجلس صربستان:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه پنجشنبه در دیدار "ایویتسا داچیچ" رئیس پارلمان صربستان با بیان اینکه دو کشور می‌توانند روابط گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف داشته باشند، گفت: ایران و صربستان ظرفیت‌های زیادی برای گسترش مناسبات دارند که می‌توانند آنها را در راستای منافع ملت‌های خود فعال کنند.