آرشیو اخبار

کسی که به دنبال سفته‌بازی در بازار می‌‌رود باید مالیاتی متفاوت از یک تولیدکننده پرداخت کند

آیت‌الله رئیسی در نشست بررسی موانع تولید در حوزه بانکی:

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی برخی ترک فعل‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورد که انجام یک فعل به آن اندازه مشکل‌زا نیست و به نظر می‌رسد باید در کنار دادسرای کارکنان دادسرایی هم برای «کارنکنان» ایجاد و به ترک فعل‌های مسئولان و دست‌‌اندرکاران که با عدم انجام به موقع وظیفه فرصت‌سوزی می‌کنند، رسیدگی کنیم.

ویژگی ارتش ما این است که ارتش ولایی است؛ این ارتش مردم را باور دارد و مردم هم به ارتش اعتماد دارند

آیت الله رئیسی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش:

رئیس قوه قضاییه گفت: اعتماد مردم و لبخندی که ارتش بر لب مردم بخصوص آنها که نیازمند یاری بوده‌اند نشانده و رضایت فرمانده کل قوا از نیروهای ارتشی سرمایه بزرگی برای ارتش است که باید قدر آن را دانست.

نیروی انسانی صالح، سالم و کارآمد مهم‌ترین سرمایه نظام قضایی کشور است

آیت الله رئیسی در دیدار نمایندگان کارکنان اداری قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: کارمند یک واحد قضایی می تواند با نوع برخوردش شخصی که برای تظلم خواهی و احقاق حق به عدلیه مراجعه کرده، نسبت به کارآمدی نظام اداری خوش بین و امیدوار کرده و به او آرامش ببخشد، یا او را ناامید کند و دردی بر دردش اضافه نماید.

قضات پیش از صدور حکم، به دنبال صلح و سازش طرفین دعوا باشند؛ شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و میانجی‎گری بهترین سازوکارها برای این کار هستند

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه با بیان این‎که باشگاه سلطه دنبال آن است که با تحریم و حرکت‎های ناجوانمردانه مانع از حرکت علمی و فناوری ملت ایران شود، تأکید کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب رفع همه تحریم‎هاست و در این زمینه اجماع ملی نیز وجود دارد که پیگیری این راهبرد باید مقتدرانه و نه بصورت فرسایشی پیگیری شود.

هر جا به مردم و کسانی که در میدان کار و تلاش هستند اعتماد کردیم موفق بوده‌ایم؛ رونق تولید هم از این امر مستثنی نیست

آیت الله رئیسی در نشست هم اندیشی با اصحاب تولید:

رئیس قوه قضاییه گفت: ما مصمم هستیم امری که رهبر انقلاب فرمودند و نیاز راهبردی کشور است، یعنی «حمایت از تولید» تحقق پیدا کند و تحقق هم پیدا خواهد کرد.

مسئولین باید پاسخگوی تاخیر در اجرای تصمیمات کرونایی که موجب خسارت و تلفات بیشتر شده باشند/ پرونده شهادت محیط بانان زنجانی با سرعت، دقت رسیدگی و با کیفر عبرت آموز مجرمان، از اتفاقات مشابه جلوگیری شود

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: زمان شناسی شناسی در هر کاری مهم است و در جایی که با جان مردم و کسب و کار آنها مرتبط است، مهم تر می شود و این سؤال جدی مردم از مسئولان تصمیم گیر است که چرا با تأخیر با موج جدید کرونا مقابله شد که حتماً باید در این خصوص پاسخگو باشند.

اگر به توصیه‌های مسئولان بهداشت در زمان خودش توجه نشود و فرصت‌ها از دست برود، خسارت‌های جبران ناپذیر در پی خواهد داشت/ هر کس در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری داشت، حتماً باید پاسخگوی این قصور و تقصیر باشد

آیت الله رئیسی در آیین بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی عدل:

رئیس قوه قضاییه گفت: تأکیدات مسولان بهداشت و درمان باید خیلی جدی گرفته شود و اگر به توصیه های آنها در زمان خودش توجه نشود و فرصت ها از دست برود، خسارت های جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.

نباید کار آن فردی که پولی برای عریضه نویسی ندارد انجام نشود/ باید تا آنجا که امکان دارد هزینه‌های مردم را کم کرد

آیت‌الله رئیسی در بازدید از دادگستری شهرستان بهارستان:

رئیس قوه قضاییه گفت که دادگستری‌ها کار عریضه نویسی برای افراد کم‌بضاعتی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، انجام دهند.

قضات مجرب دیوان عالی، قوه را برای بازنگری بنیادین در سیاست‌های کیفری کشور و ساختار دستگاه قضا یاری کنند

آیت‌الله رئیسی در نخستین جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۰:

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی یک رای می‌‎تواند منشا تغییر و تحول در کل دستگاه قضایی شود و بر همین اساس تاکید داریم که آراء قضایی در معرض نقد و بحث و نظر نخبگان دانشگاهی و حقوقدانان قرار گیرد.

اگر آنقدر که جلسه گذاشتند تا چگونه از غرب کمک بگیرند، برای رونق تولید جلسه می‌گذاشتند، گره‌های بزرگی در کشور باز شده بود

آیت الله رئیسی در اولین نشست فصلی شورای قضایی استان‌های سراسر کشور در سال ۱۴۰۰:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید مسئله تولید و پشتیبانی از آن و رفع مانع‌ها در این حوزه در کشور به عنوان یک مسئله محوری مورد توجه همه باشد گفت: اگر آنقدر که برخی آقایان جلسه گذاشتند برای آنکه چطور از غربی‌ها بتوانند امکانی برای کشور بگیرند، برای رونق تولید و رفع موانع آن جلسه می‌گذاشتند بسیار می‌توانست در گره‌گشایی از کشور مؤثر باشد.

اقدامات وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد اقتصادی و ارتقاء نظام اداری می‌تواند مانع از پروژه مایوس سازی مردم باشد

آیت الله رئیسی در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج):

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم پرهیز از جناح و جناح‌بازی در وزارت اطلاعات تأکید کرد: در وزارت اطلاعات فقط یک جناح وجود دارد و آن هم جناح انقلاب و ولایت است.

گزارش‌های مستند در خصوص مفاسد اداری به سازمان بازرسی ارائه شود

آیت‌الله رئیسی در نمایشگاه مسائل اولویت‌دار استان لرستان:

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مفاسد اداری جلوی چشم مردم قرار دارد، گفت: ضرورت دارد که گزارش‌های مستند در خصوص مفاسد اداری به سازمان بازرسی ارائه شود.