آرشیو اخبار

عرضه مواد غذایی غیراستاندارد در بازار جنایت است

دادستان کل کشور با اعلام اینکه فروش کالاهای غیراستاندارد موادغذایی در سطح بازار قابل گذشت نبوده و یک جنایت است، گفت: دادستانی کل کشور مدافع حقوق عام بوده و به دنبال حقوق مردم در دریافت کالا و خدمات با کیفیت است.

نشست دادستان های تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

نشست معاونین دادستان تهران، دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران و روسای دادگاه‌های بخش، روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» دادستان کل کشور و «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

پدافند غیرعامل در متن ماموریت همه مدیران باشد

دادستان کل کشور گفت:‌ پدافند غیرعامل باید در متن ماموریت همه مدیران باشد و اگر نسبت به این موضوع، نگاه حاشیه‌ای داشته باشیم، برخورد با تهدیدات انفعال‌آمیز خواهد بود. 

همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بعد از ظهر دوشنبه یازدهم آبان ماه با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، اژه ای معاون اول قوه قضائیه ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه، سفرا و مسئولان نمایندگی های ایران در خارج از کشور در مرکز آموزش و پژوهش بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

دادگاه ویژه روحانیت سعی دارد از جایگاه مهم حوزه علمیه صیانت کند

دادستان کل کشور با اشاره به فعالیت های دادگاه ویژه روحانیت گفت: این نهاد مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب برکات بسیاری داشته و دارد، دادگاه ویژه سعی دارد با کمک مسؤولان حوزوی از جایگاه مهم حوزه علمیه صیانت کند. 

جمهوری اسلامی می‌تواند با فقه پویای شیعه در برابر سکولارها بایستد

دادستان کل کشور با تأکید بر این‌که موضوع شناسی ابزار حکومت فقه بر زوایای زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: احکام فقهی بر جامعه و زندگی انسان‌ها حکومت دارند و جمهوری اسلامی می‌تواند با فقه پویای شیعه، تمام قد در برابر سکولارها بایستد. 

سخنرانی حجت الاسلام رئیسی در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت

همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت صبح امروز با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور و بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد.

حکم انتصاب معاون دبیرخانه مجلس خبرگان در امور مالی و اداری

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی؛ کارپرداز هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با حکم آیت الله هاشمی شاهرودی؛ رئیس دبیرخانه این مجلس به عنوان معاون مالی و اداری و رئیس دفتر دبیرخانه در تهران منصوب گردید. متن حکم از این قرار است:

مشروح گفتگوی ویژه خبری دادستان کل کشور در خصوص پرونده های بابک زنجانی و دکل نفتی و...

«سید محمد ابراهیم رئیسی» دادستان کل کشور، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به لایحه پیشگیری از وقوع جرم که در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت در دست بررسی است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در کشور وظیفه پیشگیری ازوقوع جرم را برعهده دارد و به عبارتی دیگر هیچ دستگاهی را در کشور نمی‌شناسیم مگر اینکه در کنار وظایف قانونی‌اش حتما نگاه پیشگیری از وقوع جرم و بزه داشته باشد.